avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 484 soluții astăzi
Acasă Subiect: platforma onrc
Subiect: platforma onrc
ACCES PREMIUM

e-Factura: ONRC transmite facturi în sistem doar pentru activitățile din afara domeniului său specific, nu și pentru activitatea sa de bază

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
3 Octombrie 2024 | 0 | 3327 | Timp de citire: 1 min.

În contextul aplicării obligației generale de folosire a e-Factura, în relația B2B, de la 1 iulie 2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a clarificat recent în ce situații folosește sistemul și în ce situații nu-l folosește. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Măsurile pentru „coșmarul digital” de la ONRC, oficializate. Acestea privesc exclusiv personalul de la registre

avocatnet.ro în Aspecte juridice
12 Septembrie 2024 | 0 | 6443 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care noua platformă a Oficiului Național al Registrul Comerțului (ONRC) nu a îndeplinit așteptările, generând mai multe probleme decât soluții și ducând la o situație inacceptabilă pentru utilizatori, Ministerul Justiției (MJ) a propus săptămâna trecută câteva soluții temporare care să reducă impactul negativ al implementării noii platforme. Aprobate miercuri de Guvern și publicate acum puțin timp în Monitorul Oficial, măsurile constau în desemnarea temporară a altor angajați care să îndeplinească atribuțiile registratorilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Soluția care face probleme – Coșmarul digital al noii platforme a Registrului Comerțului

Biriș Goran în Aspecte juridice
29 August 2024 | 5 | 4771 | Timp de citire: 6 min.

În data de 1 august 2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului a lansat noua sa platformă online, menită să revoluționeze modul în care se înființează și gestionează entitățile juridice în România. Anunțul lansării noii platforme online ar fi fost primit cu aplauze și entuziasm de către antreprenorii din România, dacă acest vis inocent nu s-ar fi transformat, peste noapte, într-un veritabil coșmar digital. În loc să aducă simplificare și eficiență, noua platformă a reușit să contrazică așteptările optimiste ale profesioniștilor, generând frustrări și confuzii. Ceea ce promitea să fie o revoluție a serviciilor publice care gestionează funcționarea societăților s-a dovedit a fi, în realitate, o nouă mare complicație, care pune la grea încercare răbdarea utilizatorilor. Teoretic, așa cum s-a susținut în presă, toate operațiunile derulate prin intermediul noii platforme ar trebui să fie finalizate cu succes în doar 24 de ore, fără a mai fi nevoie de vizite interminabile la ghișeu sau de dosare prăfuite. Practica e însă mult diferită de teorie: experiența ne arată că această reformă digitală generează haos, nu eficiență! Citește articolul