Incasarile pe care Guvernul spera ca le va obtine in acest an din timbrul de mediu sunt estimate la doar 365 milioane lei, jumatate din nivelul avansat de ministru si apropiat de volumul veniturilor prognozate pentru anul trecut, care a fost cel mai scazut de la introducerea taxei de poluare auto, informeaza Mediafax. In plus, conform sursei citate, incasarile anticipate de Guvern nu acopera suma despagubirilor, de 400 milioane lei, pe care statul trebuie sa le achite in acest an celor peste 300.000 proprietari de masini care au castigat procesele pentru restituirea taxei de poluare, considerata ilegala de catre instante. Citește articolul
Timbrul de mediu a inlocuit, de la jumatatea lunii martie, vechea taxa de poluare, insa modificarea a fost mai degraba una superficiala decat una de substanta. Practic, autoritatile au schimbat denumirea taxei si cateva coordonate legate de calculul ei, insa, in esenta, problemele de reglementare raman, astfel ca si timbrul de mediu are toate sansele sa fie contestat cu succes in instanta. Avocatul Carmen Diaconu, care a asistat mai multi clienti in recuperarea de la stat a sumelor platite ca taxa de inmatriculare, in diferitele forme sub care s-a regasit aceasta de-a lungul timpului in legislatia romaneasca, este de parere ca si timbrul de mediu, la fel ca taxele dinaintea lui, constituie o noua incalcare a dispozitiilor comunitare, fiind nelegal si discriminatoriu. Avocatul are deja pe rolul instantelor actiuni pentru restituirea timbrului de mediu, dosarele avand sanse mari de reusita. Citește articolul
Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 296/2013 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 142, din 18 martie 2013. Citește articolul
Timbrul de mediu perceput la inmatricularea masinilor a fost avizat astazi de Guvern, a anuntat recent Rovana Plumb, ministrul Mediului. Citește articolul
Timbrul de mediu, taxa care va inlocui, din 2013, taxa auto, ar putea fi calculat in mod diferit, in functie de combustibil. Astfel, potrivit declaratiilor ministrului Mediului, formula de calcul va fi separata pentru motoarele care utilizeaza benzina si pentru cele care utilizeaza motorina, acestea din urma fiind mai poluante, relateaza Mediafax. Citește articolul
Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicata sub forma timbrului de mediu, cu o formula de calcul diferita, care conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro, transmite agentia de presa Medifax. Timbrul de mediu va fi platit si de masinile inmatriculate inainte de 2007, insa suma datorata la stat va fi mai mica decat in prezent. Citește articolul
Timbrul de mediu va fi aplicat numai autovehiculelor de pasageri cu cel mult opt locuri si va fi stabilit luand in calcul integral emisia de dioxid de carbon, nu doar 30% ca in prezent, cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 urmand sa scada comparativ cu valorile actuale, transmite agentia de presa Mediafax. Timbrul de mediu a fost discutat in sedinta de miercuri a Guvernului. Citește articolul
Timbrul de mediu, ce ar urma sa inlocuiasca taxa de poluare pentru autovehicule, este discutat in sedinta de astazi a Executivului. Citește articolul
Taxa de prima inmatriculare auto va fi inlocuita cu un "timbru de mediu" pentru care proprietarii de vehicule vechi si poluante vor plati mai mult, iar detinatorii de vehicule noi vor plati mai putin sau chiar deloc in cazul masinilor hibride electrice, a anuntat premierul Victor Ponta, citat de agentia de presa Mediafax. Citește articolul