În cazul încetării unui contract de muncă, angajatorii sunt obligați prin lege să elibereze o adeverință care să conțină doar informații esențiale despre activitatea salariatului, precum durata muncii, salariul și vechimea, fără a include sancțiuni disciplinare, care nu sunt relevante pentru viitoarele relații de muncă. O situație recent observată a evidențiat practica necorespunzătoare a unor angajatori de a include aceste sancțiuni în adeverințe, contrar legislației, ceea ce poate prejudicia salariatul. Salariații au dreptul să conteste astfel de practici, solicitând corectarea adeverințelor neconforme și, în caz de refuz, pot apela la Inspecția Muncii. Citește articolul
Adeverința de vechime în muncă este un document esențial pentru lucrători în numeroase contexte. Din acest motiv, este important de știut care sunt obligațiile angajatorilor în privința eliberării acestui document, ce informații trebuie să conțină și cum poate fi obținută în cazul în care angajatorul a intrat în insolvență sau a fost desființat. În plus, angajații trebuie să fie atenți când solicită adeverința întrucât există angajatori care impun tarife pentru eliberarea acestora, deși legea interzice acest lucru. Citește articolul