Cadrul legal în vigoare stabilește că angajatorul are obligația de a elibera, la cererea angajatului, toate documentele necesare care atestă calitatea de salariat a acestuia, într-un termen de cel mult 15 zile de la data solicitării. Citește articolul
La terminarea contractului individual de muncă (CIM), indiferent de articolul pe baza căruia s-a făcut încetarea CIM, angajatorul are obligația de a elibera o serie de documente legate de activitatea prestată de fostul salariat în cadrul companiei, însă poate oferi și alte adeverințe, din propria inițiativă, sau diverse copii solicitate de fostul angajat. Citește articolul
Oricare ar fi motivul, dacă un salariat sau un fost salariat alege să solicite direct inspectoratelor teritoriale de muncă datele personale din registru trebuie să știe că serviciul nu este gratuit, el fiind prestat ulterior achitării unui tarif de 20 de lei/document. Astfel de situații pot fi întâlnite, de regulă, în momentul în care fostul angajator se află în imposibilitatea de a elibera aceste informații sau când și-a încetat existența, însă nu sunt excluse nici alte situații în care un salariat ori un fost salariat nu dorește să se adreseze angajatorului sau fostului angajator. Citește articolul
Posibilitatea salariaților de a-și accesa propriile date din registrul general de evidență a salariaților (prin portalul Reges sau aplicația Revisal) a fost introdusă printr-o lege care nu s-a raportat la realitatea actualului Revisal - de fapt, la limitările sale tehnice. Așa se face că dreptul angajaților de accesa Revisalul există, dar nu se poate concret aplica, iar conform normelor de aplicare ale acelei legi, accesul ar trebui operaționalizat din 2025. Între timp, în contextul Planului Național de Redresare și Reziliență, a apărut perspectiva unui nou Revisal, mai modern, mai digitalizat, care să permită și accesul promis salariaților la datele lor. Citește articolul
Deși în luna mai a fost oficializată o lege ce introducea posibilitatea salariaților de a accesa propriile date din registrul general de evidență a salariaților (prin portalul Reges sau aplicația Revisal), operaționalizarea accesului va veni abia din 2025, după cum reiese dintr-o hotărâre de Guvern (HG) adoptată săptămâna trecută de Guvern și publicată azi în Monitorul Oficial. Până la implementarea noului sistem informatic, salariații vor putea obține adeverințele de vechime ca și până acum. Citește articolul
În luna mai a acestui an a fost oficializată o lege prin care s-a introdus posibilitatea ca salariații și foștii salariați să aibă acces la Revisal, astfel încât să poată obține singuri o adeverință de vechime și specialitate. Totuși, din hotărârea de guvern, încă neoficializată, care conține procedura pe care vor trebui să o urmeze salariații pentru a primi acces registrul de evidență a salariaților reiese că angajatorii vor trebui să își asume prin semnătura toate documentele care vor fi descărcate, chestiune care se poate dovedi problematică pentru angajați, din moment ce noua reglementare nu prevede și un termen în care angajatorii trebuie să bifeze această obligație. Citește articolul
Informații legate de nivelul și specialitatea studiilor absolvite vor trebui introduse, în curând, în Registrul general de evidență a salariatului (Revisal), potrivit unei legi oficializate astăzi, însă pentru ca acest lucru să fie posibil este necesară o actualizare a registrului. În prezent, aceste informații pot fi trecute la mențiuni și apar la "Istoric salariat". Citește articolul
Recenta propunere adoptată care ar urma să dea acces salariaților, online, la Revisal nu va putea fi pusă în aplicare prea curând, iar motivul este unul simplu, subliniat chiar și de cei din Executiv, anul trecut, care nu au susținut propunerea: soluția tehnică din spatele registrului de evidență nu suportă acest drept de acces; cu alte cuvinte, nu poate fi implementat acum, dar va putea fi, odată cu digitalizarea registrului, cuprinsă chiar în Planul Național de Redresare și Reziliență al României. Citește articolul
Eliberarea de certificate cu informatii extrase din baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii cu registrele generale de evidenta a salariatilor transmise de angajatori costa 20 de lei. Citește articolul