Posibilitatea salariaților de a-și accesa propriile date din registrul general de evidență a salariaților (prin portalul Reges sau aplicația Revisal) a fost introdusă printr-o lege care nu s-a raportat la realitatea actualului Revisal - de fapt, la limitările sale tehnice. Așa se face că dreptul angajaților de accesa Revisalul există, dar nu se poate concret aplica, iar conform normelor de aplicare ale acelei legi, accesul ar trebui operaționalizat din 2025. Între timp, în contextul Planului Național de Redresare și Reziliență, a apărut perspectiva unui nou Revisal, mai modern, mai digitalizat, care să permită și accesul promis salariaților la datele lor. Citește articolul
Pe parcursul anului 2022, salariații au căpătat o serie de noi beneficii. Astfel, putem aminti aici de dreptul de a cere zile libere pentru a fi alături de familie în anumite situații sau pentru a îngriji o rudă grav bolnavă, dreptul de a cere trecerea pe un post vacant mai favorabil, drepturi noi la concediul paternal, dreptul de a primi, din 2025, acces direct în Revisal sau dreptul de a fi protejați dacă raportează anonim încălcări ale legislației, printre altele. Citește articolul
Deși în luna mai a fost oficializată o lege ce introducea posibilitatea salariaților de a accesa propriile date din registrul general de evidență a salariaților (prin portalul Reges sau aplicația Revisal), operaționalizarea accesului va veni abia din 2025, după cum reiese dintr-o hotărâre de Guvern (HG) adoptată săptămâna trecută de Guvern și publicată azi în Monitorul Oficial. Până la implementarea noului sistem informatic, salariații vor putea obține adeverințele de vechime ca și până acum. Citește articolul
În luna mai a acestui an a fost oficializată o lege prin care s-a introdus posibilitatea ca salariații și foștii salariați să aibă acces la Revisal, astfel încât să poată obține singuri o adeverință de vechime și specialitate. Totuși, din hotărârea de guvern, încă neoficializată, care conține procedura pe care vor trebui să o urmeze salariații pentru a primi acces registrul de evidență a salariaților reiese că angajatorii vor trebui să își asume prin semnătura toate documentele care vor fi descărcate, chestiune care se poate dovedi problematică pentru angajați, din moment ce noua reglementare nu prevede și un termen în care angajatorii trebuie să bifeze această obligație. Citește articolul
Angajatorii privați au obligația de a transmite în Registrul general de evidență a salariaților toate contractele individuale de muncă pe care le încheie, modifică sau încetează. Totuși, nu orice persoană din firmă se poate ocupa de acest aspect, iar cele care o fac trebuie să fie desemnate în mod direct de către angajator. Pe de altă parte, firmele pot externaliza acest departament, care aduce cu sine alte obligații. Citește articolul
Recenta propunere adoptată care ar urma să dea acces salariaților, online, la Revisal nu va putea fi pusă în aplicare prea curând, iar motivul este unul simplu, subliniat chiar și de cei din Executiv, anul trecut, care nu au susținut propunerea: soluția tehnică din spatele registrului de evidență nu suportă acest drept de acces; cu alte cuvinte, nu poate fi implementat acum, dar va putea fi, odată cu digitalizarea registrului, cuprinsă chiar în Planul Național de Redresare și Reziliență al României. Citește articolul