Accesul electronic al lucrătorilor la datele din Revisal ce privesc propriile contracte de muncă va fi implementat în următoarea perioadă, în contextul punerii în funcțiune a noului REGES, reprezentând un pas important în direcția transparenței dintre angajat și angajator. Pentru angajați operaționalizarea acestui drept promis doar pe hârtie de câțiva ani înseamnă verificarea unor informații la care, deși acum ar avea acces, acesta este unul mai greu și presupune cereri și timpi pierduți; înseamnă confirmări și certitudini cu privire la plata contribuțiilor, precum și a respectării celor convenite în scris cu angajatorul. Pe de altă parte, pentru unii angajatori accesul facil al angajaților acestora în Revisal va putea însemna și întrebări la care vor trebui să ofere răspunsuri, cu riscul unor conflicte, dar și o presiune mai scăzută pe departamentele de resurse umane, dacă toate facilitățile tehnice promise pe hârtie vor și operaționalizate - de pildă, generarea extraselor pe care lucrătorii să le poată folosi în afara locului de muncă, după necesități. Citește articolul
Promis în teorie de ceva vreme, dar imposibil de pus în practică până acum, accesul angajaților la datele din Revisal va fi posibil începând din primăvara aceasta, potrivit unor informații venite din partea ITM București. Vorbim de accesul la propriile contracte, ceea ce va permite angajaților să afle mult mai repede și fără formalități suplimentare dacă angajatorul a declarat în registru aceleași lucruri cu cele prevăzute la nivel contractual. Citește articolul