Ghidul realizat de Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) la începutul lunii septembrie privind utilizarea platformelor online de intermediere a relației avocat-client a fost publicat joi în Monitorul Oficial. Ghidul face parte, din 1 octombrie, din Statutul profesiei de avocat. Citește articolul
Publicitatea în avocatură e reglementată în principal prin statutul profesiei, însă, mai nou, reguli în această privință se regăsesc și în Codul deontologic al avocatului român, publicat recent de Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR). Publicitatea avocatului, pusă în Cod alături de comunicarea cu mass-media, nu include și comunicările acestuia ca forme ale libertății sale de exprimare, în interesul clientului sau în scopul unei dezbateri pe teme de interes public. Totuși, comunicările unui avocat nu pot conține referiri la onorarii, la garanția rezultatului și la notorietatea clienților săi. Citește articolul
Avocații Baroului Bihor trebuie să renunțe la folosirea anunțurilor publicitare pe internet pentru a atrage clientela, conform unei hotărâri recente. Ce prevede însă legea în cazul avocaților care vor să-și facă publicitate și care sunt rigorile ce trebuie respectate? Citește articolul
In mai putin de 2 luni de zile, UNBR (Uniunea Nationala a Barourilor din Romania) a promovat doua initiative legislative semnificative pentru profesia de avocat. Prima priveste modificarea Statutului profesiei cu privire la formele de publicitate profesionala respectiv publicitatea formelor de exercitare a profesiei de avocat, iar cea de-a doua, nefinalizata inca, priveste dreptul avocatilor de a reprezenta clientii in fata Curtilor de Apel, ICCJ respectiv Curtea Constitutionala. Sa le luam pe rand. Citește articolul
Sunt incantat ca invitatia la dezbateri pe care am transmis-o recent pe blog nu a ramas in aer, iar comentariile primite: unele "la obiect" - critice si constructive; altele - complet pe dinafara, pur si simplu reactii umorale; si altele … izvorate direct din "solidaritate profesionala" - m-au determinat sa fac pasul urmator si sa propun cateva teme concrete de dezbatere. Lista temelor nu este exhaustiva si orice propunere la obiect si circumscrisa chestiunii "publicitatii profesionale" a avocatilor este bine-venita. De asemenea, astept cu mare interes orice interventie -din partea avocatilor, din partea specialistilor in comunicare sau a agentiilor de publicitate - care ar putea contribui la clarificarea teoretica a relatiei dintre conceptele de "publicitate", "comunicare" si "publicitate formelor de organizare a profesiei". Citește articolul
Saptamana trecuta, pentru prima data in ultimii 7 ani, am fost nevoit sa NU raspund la solicitarile venite din partea unui jurnalist. Citește articolul