avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 291 soluții astăzi
Acasă Subiect: munca la domiciliu
Subiect: munca la domiciliu
ACCES PREMIUM

UPDATE Condițiile în care funcționarii vor putea lucra de acasă, stabilite prin lege

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
20 Octombrie 2022 | 0 | 4637 | Timp de citire: 4 min.

Codul administrativ va cuprinde, în curând, o serie de prevederi speciale legate de posibilitatea ca funcționarii publici să poată cere să lucreze în telemuncă, însă doar pentru cinci zile pe lună și dacă sunt îndeplinite anumite criterii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Poți să lucrezi cu interni la distanță?

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Septembrie 2022 | 1 | 1428 | Timp de citire: 2 min.

Dacă salariații pot lucra la distanță, ca telesalariați sau în muncă la domiciliu, de ce nu s-ar putea aplica același lucru și contractelor de internship? Într-o companie unde specificul activității permite procesul de învățare și munca efectivă să fie prestate din orice alt loc decât sediul angajatorului, din fața unui laptop, poate fi ușor de imaginat și un program de internship care se petrece integral la distanță. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Nici telemunca, nici munca la domiciliu nu se rezumă doar la ideea muncii de acasă. Simpla specificație din contract că locul muncii e acasă e insuficientă

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 August 2022 | 0 | 3509 | Timp de citire: 3 min.

Nici telemunca, nici munca la domiciliu nu pot fi rezumate doar la ideea de „angajatul lucrează de acasă” - ambele, dar în special cea dintâi, înseamnă ceva mai mult de atât. Astfel că, în niciun caz, simpla specificație din contractul cu salariatul că locul muncii e la domiciliu nu este suficientă și nu întrunește cerințele Codului muncii ori ale Legii telemuncii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ministerul Muncii confirmă: Nu există nicio piedică legală pentru telemuncă și muncă la domiciliu în cazul funcționarilor publici

Dan Năstase în Salarizare, taxare & relația cu statul
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
8 Aprilie 2022 | 1 | 3439 | Timp de citire: 2 min.

Telemunca a fost, încă din momentul reglementării ei la nivel național prin Legea 81/2018, un subiect „sensibil”, iar acceptarea și aplicarea ei are la bază unul dintre principiile fundamentale ale unei relații de muncă - acordul părților. Dacă pe perioada stării de urgență și, ulterior, a stării de alertă, telemunca a fost mai mult impusă, atât angajatorilor, cât și salariaților/funcționarilor, din 8 martie 2022, situația s-a schimbat, iar acordul părților reprezintă singura variantă prin care telemunca ar putea fi continuată. În practică, funcționarii s-au lovit de un refuz privind posibilitatea de a continua să muncească de acasă. Dintr-un răspuns oferit de Ministerul Muncii aflăm că și aceștia au dreptul deopotrivă să lucreze în continuare de acasă - esența este tot acordul părților. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Toți angajatorii, obligați să treacă măcar jumătate din personal la munca de acasă

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Octombrie 2021 | 1 | 14209 | Timp de citire: 2 min.

În hotărârea privind măsurile de stare de alertă adoptată vineri de Executiv și aplicabilă de azi e prevăzută pentru angajatori, indiferent de dimensiunea personalului, obligația de a trece măcar 50% din angajați în telemuncă, dacă acest lucru e posibil. Doar pentru firmele cu peste 50 de angajați însă există, în subsidiar, obligația de a recurge la munca în schimburi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Munca de acasă, criteriul esențial în alegerea noului job. Românii "au prins gustul" telemuncii

Lucia Tozaru în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
9 Septembrie 2021 | 0 | 1975 | Timp de citire: 2 min.

Deși pandemia a obligat și angajatorii, și salariații să se adapteze la noul normal adus de munca de acasă sau telemuncă, se pare că dorința de a nu mai petrece timp pe drum înspre/dinspre birou a început să prindă "aripi" în rândul celor mai mulți angajați. Potrivit unui sondaj, 75% dintre salariați declară că următorul job va fi luat în calcul doar dacă oferă posibilitatea derulării muncii de acasă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Opinie Telemunca în România: Ce șanse sunt să vedem păstrată munca la distanță pe viitor și ce aduce, de fapt, probleme în implementarea ei

Dan Năstase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
6 Septembrie 2021 | 0 | 1598 | Timp de citire: 6 min.

Privită în ultima perioadă ca fiind un instrument de salvare a locurilor de muncă și impusă inclusiv prin acte normative în unele situații, activitatea desfășurată de către salariați într-un loc neorganizat de angajator a generat diverse reacții, atât pozitive, cât și negative. Nici nu era de așteptat un alt rezultat, iar acest lucru era previzibil într-o piață a muncii ce a refuzat constant să adopte noi tehnologii și să-și profesionalizeze actualii și viitorii salariați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Munca în sistem hibrid presupune stabilirea dinainte a programului de lucru. Cum o implementează angajatorii

Dan Năstase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
22 Iunie 2021 | 0 | 6123 | Timp de citire: 6 min.

Folosirea unui sistem hibrid de muncă - când de acasă, când de la birou - presupune obligatoriu o anumită predictibilitate pentru angajat. Chiar dacă angajatorilor nu li s-a impus prin Codul muncii să includă în contracte programul de lucru, asta nu înseamnă că el poate fi modificat după bunul plac și fără informarea prealabilă. În funcție de modul cum au implementat până acum munca de acasă, firmele procedează diferit de acum dacă vor să treacă la un program hibrid: programul îl pot stabili prin contracte, acte adiționale sau prin regulament intern. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Programul hibrid: În ce măsură pot combina angajatorii telemunca sau munca la domiciliu cu munca de la birou

Anca Cernat în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
17 Iunie 2021 | 0 | 6688 | Timp de citire: 2 min.

În condițiile relaxării restricțiilor impuse de pandemia de coronavirus, tot mai mulți angajatori iau în calcul revenirea la birou, încercând totodată să păstreze, chiar și parțial, posibilitatea ca salariații să își desfășoare activitatea în continuare și în regim de telemuncă. Însă, în contextul unui astfel de program hibrid, în ce măsură este posibilă alternarea prezenței la birou cu telemunca sau munca la domiciliu? Există, potrivit specialiștilor, doar varianta în care se poate opta pentru un program hibrid de telemuncă și muncă de la birou. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Strategia Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă 2021 – 2027

UPDATE E oficial: Firmele vor beneficia de granturi pentru formarea profesională a salariaţilor, printr-un program menit să reducă şomajul

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
2 Iunie 2021 | 1 | 3994 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorii vor putea beneficia de ajutoare de stat pentru formarea profesională a salariaţilor, precum şi de sprijin pentru amenajarea unor tipuri de creşe pentru copiii acestora, potrivit unor măsuri prevăzute în Strategia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă pentru perioada 2021-2027, ce se regăseşte într-o hotărâre oficializată luni. Scopul programului este de a reduce şomajul la nivel naţional, atât prin programe de sprijinire a angajatorilor, cât şi prin măsuri împotriva muncii nedeclarate. Citește articolul