În caz de insolvență și ca urmare a neexecutării obligațiilor în legătură cu pachetele turistice cumpărate, instrumentele de garantare obligatoriu de încheiat de către agențiile turistice acoperă riscul acestora de neplată și asigură, în subsidiar, rambursarea banilor către cei care fie nu au mai apucat să plece în vacanță, fie nu se mai pot întoarce în țară. Potrivit unei proceduri recent oficializate, agențiile trebuie să furnizeze clienților documente în care sunt explicate drepturile acestora în legătură cu procedura de garantare și vor garanta rambursările indiferent dacă au vândut direct sau ca intermediar pachetele turistice. Citește articolul
Atunci când oferă clienților un pachet turistic, agențiile sunt obligate să le furnizeze acestora o serie de detalii, iar informarea incorectă a turiștilor despre pachetele lor de vacanță va atrage amenzi chiar și de 14 ori mai mari față de cele percepute până acum, potrivit unui act normativ intrat recent în vigoare. Totodată, firmele care vor intra în insolvență vor fi obligate să asigure vacanța plătită de turiști sau să le ramburseze acestora banii achitați. Citește articolul
Cota redusa de TVA de 9% se aplica de azi si pentru serviciile accesorii cazarii, se mentioneaza intr-un act normativ care modifica Normele de aplicare a Codului fiscal. Pana acum, cota redusa de TVA se calcula doar pentru cazarea simpla sau cu mic dejun, insa costul micului dejun era inclus in pretul de cazare, fara a se defalca separat, au explicat recent reprezentantii Guvernului. Citește articolul
Un act normativ care a intrat in vigoare joi reglementeaza tipurile de pachete de cazare de care pot beneficia turistii. Citește articolul