Deoarece suntem în plin sezon estival, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au făcut în această perioadă o serie de recomandări celor interesați să achiziționeze pachete de servicii turistice. Printre altele, turiștii sunt sfătuiți să solicite, înainte de a contracta călătoria, toate detaliile legate de ea, respectiv destinația, condițiile de cazare, cele de transport, tipul serviciilor de masă și altele. Citește articolul
Dreptul călătorului la rambursarea completă, atunci când a încetat un contract privind pachetul de servicii de călătorie în cazul unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare care se produc la locul de destinaţie sau în vecinătatea imediată a acestuia, nu înseamnă că acesta poate să primească altceva în locul banilor - de pildă, vouchere pe care să le folosească ulterior. Astfel că o reglementare națională care, în contextul pandemiei de COVID-19, a scutit temporar organizatorii de obligația lor de rambursare integrală în caz de reziliere nu a fost compatibilă cu dreptul Uniunii Europene (UE), potrivit Curții de Justiție. Citește articolul
Firmele licențiate ca agenții de turism organizatoare pot solicita bani de la stat pentru acoperirea parțială a cheltuielilor pe care le fac pentru a aduce turiști străini în România, iar primele cereri pot fi depuse în ianuarie 2023, pentru activitatea din trimestrul al patrulea din 2022, conform informațiilor publicate recent de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT). Următoarele cereri se depun pentru trimestrele anului 2023. Citește articolul
Pachetele turistice ce nu pot fi folosite din cauza restricțiilor apărute în contextul epidemiei de coronavirus vor putea fi transformate, la fel cum se întâmplă în cazul biletelor la spectacole, în vouchere ce vor putea fi folosite până la sfârșitul anului viitor. Citește articolul
Marți, la Senat au ajuns trei noi propuneri legislative care includ măsuri pentru companii în contextul epidemiei de coronavirus, acestea aflându-se abia la începutul traseului legislativ. Printre altele, acestea fac referire la prelungirea subvenționării șomajului tehnic din banii statului, stimularea reactivării șomerilor sau despăgubirea celor care au cumpărat pachete turistice înainte ca România să intre în starea de urgență. Citește articolul
Persoanele care au programate vacanțe în lunile următoare pot obține o serie de informații relevante despre situația acestor călătorii, apelând o linie telefonică specială, pusă la dispoziție de Direcția Generală Turism, din cadrul Ministerului Economiei. Aceste persoane pot fi informate cu privire la reprogramarea sau anularea acestor călătorii sau cu privire la rambursarea sumelor plătite. Citește articolul
În contextul în care numărul celor infectați cu pneumonie virală (coronavirus) s-a tot mărit, cei ce și-au planificat călătorii în zonele afectate de noul virus sunt nevoiți să anuleze deplasările. În aceste cazuri, potrivit unui comunicat recent al Ministerului Turismului (MT), cei ce-și anulează călătoriile își pot recupera toți banii plătiți agențiilor de turism. Citește articolul
Firmele cu răspundere limitată care vor să activeze ca agenții de turism tur-operatoare, folosind codul CAEN 7912, sunt obligate să aibă un capital social minim mult mai mare decât cel obișnuit. Citește articolul
În caz de insolvență și ca urmare a neexecutării obligațiilor în legătură cu pachetele turistice cumpărate, instrumentele de garantare obligatoriu de încheiat de către agențiile turistice acoperă riscul acestora de neplată și asigură, în subsidiar, rambursarea banilor către cei care fie nu au mai apucat să plece în vacanță, fie nu se mai pot întoarce în țară. Potrivit unei proceduri recent oficializate, agențiile trebuie să furnizeze clienților documente în care sunt explicate drepturile acestora în legătură cu procedura de garantare și vor garanta rambursările indiferent dacă au vândut direct sau ca intermediar pachetele turistice. Citește articolul
Atunci când oferă clienților un pachet turistic, agențiile sunt obligate să le furnizeze acestora o serie de detalii, iar informarea incorectă a turiștilor despre pachetele lor de vacanță va atrage amenzi chiar și de 14 ori mai mari față de cele percepute până acum, potrivit unui act normativ intrat recent în vigoare. Totodată, firmele care vor intra în insolvență vor fi obligate să asigure vacanța plătită de turiști sau să le ramburseze acestora banii achitați. Citește articolul