În caz de insolvență și ca urmare a neexecutării obligațiilor în legătură cu pachetele turistice cumpărate, instrumentele de garantare obligatoriu de încheiat de către agențiile turistice acoperă riscul acestora de neplată și asigură, în subsidiar, rambursarea banilor către cei care fie nu au mai apucat să plece în vacanță, fie nu se mai pot întoarce în țară. Potrivit unei proceduri recent oficializate, agențiile trebuie să furnizeze clienților documente în care sunt explicate drepturile acestora în legătură cu procedura de garantare și vor garanta rambursările indiferent dacă au vândut direct sau ca intermediar pachetele turistice. Citește articolul
Turiștii care cumpără pachete turistice de la agenții vor beneficia de o protecție teoretic mai bună decât în prezent în cazul insolvenței acestora din urmă, conform unui act normativ ce a fost publicat recent în Monitorul Oficial și care va intra duminică în vigoare. Astfel, agențiile de turism organizatoare vor trebui să dispună, încă din momentul solicitării licenței, de un instrument de garantare care să asigure acoperirea tuturor plăților făcute de călători. În plus, capitalul social al unui operator economic titular de licență de turism pentru activitatea de organizare nu va putea fi mai mic de 25.000 de lei. Până la finalul anului, agențiile vor trebui să-și reînnoiască licențele în noile condiții. Citește articolul
Un subiect din ce în ce mai des întâlnit în ultimii ani este acela legat de insolvența agențiilor de turism. Cei care au achitat în avans diferite pachete turistice nu au mai primit nici serviciul deja achitat, dar nici banii înapoi. Citește articolul
Atunci când oferă clienților un pachet turistic, agențiile sunt obligate să le furnizeze acestora o serie de detalii, iar informarea incorectă a turiștilor despre pachetele lor de vacanță va atrage amenzi chiar și de 14 ori mai mari față de cele percepute până acum, potrivit unui act normativ intrat recent în vigoare. Totodată, firmele care vor intra în insolvență vor fi obligate să asigure vacanța plătită de turiști sau să le ramburseze acestora banii achitați. Citește articolul
Agențiile de turism vor putea să ceară clienților să achite costurile suplimentare aferente pachetelor de călătorie doar dacă informează despre ele înainte de încheierea contractului, potrivit unui proiect de act normativ al Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Dacă nu informează asupra acestui aspect și totuși cer bani clienților, companiile turistice vor risca să fie amendate cu până la 20.000 de lei. Citește articolul
Ministerul Finanțelor Publice (MFP) vrea să implementeze curând un sistem de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (TVA), însă măsura a fost criticată recent, prin intermediul unui comunicat de presă, de Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT). Mai exact, deschiderea unui cont special pentru TVA va aduce costuri suplimentare agențiilor care, într-un final, se vor traduce prin pierderi de clienți. Citește articolul
Chiar dacă au cumpărat biletele direct de la companie sau printr-o agenție, pasagerii trebuie să fie anunțați din timp despre anularea zborurilor, potrivit legislației europene. Dacă n-au fost anunțați cu cel puțin două săptămâni înainte de zbor, aceștia pot cere despăgubiri, iar Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că, atâta timp cât nu poate proba că informația a ajuns la călători, compania e obligată să le plătească chiar dacă e vina agenției că aceștia n-au fost informați. Citește articolul