Conform Legii nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice, anularea înregistăririi unei mărci și decăderea din drepturi a titularului mărcii pot fi obținute fie pe cale judiciară (competent fiind Tribunalul București), fie printr-o procedură administrativă, direct la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM). Calea administrativă de a obține anularea ori decăderea a fost oficializată printr-o ordonanță publicată anul trecut, în decembrie. Dar mai e necesară și înființarea la nivelul OSIM a unui serviciu de anulări și decăderi, în cadrul căruia vor fi organizate și vor funcționa comisii de specialitate, un proiect de hotărâre în acest sens fiind pus acum în dezbatere la Ministerul Economiei. Citește articolul
Propunerea legislativă prin care se urmărea ca amenzile aplicate pe perioada stării de urgență să fie declarate nule automat a fost respins definitiv astăzi de deputați. Astfel, cei care au fost amendați pentru alte situații decât cele privind încălcarea măsurii de izolare la domiciliu și carantină sau pentru tulburarea ordinii și liniștii publice vor putea contesta contravențiile la fel cum a fost posibil și până acum, respectiv în instanță. Citește articolul
Pot exista cazuri când o persoană reușește să obțină, în contencios administrativ, o hotărâre de anulare a unui act administrativ, însă fără să obțină despăgubiri, din cauză că nu a cerut. Într-o astfel de situație, persoana respectivă poate, teoretic, să obțină despăgubiri, prin acțiune separată. Citește articolul
Aplicarea unei sancțiuni salariatului trebuie să fie rezultatul efectuării unei cercetări disciplinare, potrivit regulilor din legislația muncii. La finalul cercetării, se emite o decizie de sancționare, care poate să se refere inclusiv la măsura concedierii disciplinare, decizie care va trebui predată personal salariatului sau prin scrisoare recomandată. Pentru a evita ca decizia să fie anulată apoi de o instanță, e obligatoriu ca ea să includă anumite mențiuni. De asemenea, trebuie știut că, în cazul concedierii disciplinare, preavizul nu este obligatoriu prin lege. Citește articolul
Chiar dacă au cumpărat biletele direct de la companie sau printr-o agenție, pasagerii trebuie să fie anunțați din timp despre anularea zborurilor, potrivit legislației europene. Dacă n-au fost anunțați cu cel puțin două săptămâni înainte de zbor, aceștia pot cere despăgubiri, iar Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că, atâta timp cât nu poate proba că informația a ajuns la călători, compania e obligată să le plătească chiar dacă e vina agenției că aceștia n-au fost informați. Citește articolul