Data de 13 octombrie a fost desemnată Ziua internaţională pentru Reducerea Riscului Dezastrelor Naturale, ocazie cu care reamintim detaliile încheierii unei polițe de asigurare obligatorii pentru locuință. Orice persoană are obligația să își asigure locuința împotriva dezastrelor naturale (polița PAD), conform legislației în vigoare. Mai exact, asigurarea este împotriva cutremurelor de pământ, alunecărilor de teren și inundațiilor. În cazul neasigurării, românii riscă o amendă de până la 500 de lei. Cei care vor să își asigure locuința și bunurile din aceasta împotriva altor riscuri decât cele precizate anterior pot încheia o asigurare facultativă, însă aceasta nu va putea fi făcută decât dacă în prealabil a fost încheiată asigurarea obligatorie. Citește articolul
Persoanele singure sau familiile care au de suferit, în acest an, de pe urma inundațiilor, alunecărilor de teren sau fenomenelor meteorologice periculoase vor primi, în funcție de nivelul daunelor, ajutoare ce pot ajunge și la 7.500 de lei, potrivit unei hotărâri de Guvern ce a fost oficializată joi. Aceste ajutoare se adăugă despăgubirilor ce pot fi cerute de cei afectați de inundații și care au încheiată o asigurare obligatorie pentru locuință. Citește articolul
În contextul în care, de câteva zile, cam toate zonele țării noastre sunt afectate de ploi abundente, care generează inundații și chiar alunecări de teren, prezentăm astăzi riscurile acoperite de cele două tipuri de asigurări pentru locuințe, respectiv asigurarea obligatorie și cea facultativă. Citește articolul
Cei care vor să vândă asigurări în numele unei companii pot fi agenți chiar dacă n-au obținut o diplomă de bacalaureat, conform unui act normativ publicat recent de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) în Monitorul Oficial. Citește articolul
Recent, la Senat a ajuns un proiect ce prevede modificări importante la asigurarea obligatorie a locuinței (polița PAD), una dintre ele fiind că proprietarii nu vor mai fi amendați dacă n-o încheie. Totodată, pe lista dezastrelor naturale acoperite de polița PAD ar urma să apară și furtunile, clădirile în pragul prăbușirii vor putea fi asigurate facultativ, iar asigurarea va putea fi făcută și pe mai mulți ani. Citește articolul
În România, asigurarea locuințelor împotriva inundațiilor, cutremurelor și alunecărilor de teren este obligatorie, potrivit legislației în vigoare. Cu toate acestea, nici măcar o treime din locuințe nu sunt asigurate anual. Contra unor sume de 20 de euro sau de 10 euro, în funcție de tipul de locuință, se pot da apoi până la 20.000 de euro, respectiv până la 10.000 de euro, în cazul producerii dezastrelor. În 2017, inundațiile au produs cele mai multe daune, dar nici anul 2018 nu pare că va trage statistica în altă direcție. Ce-i reține însă pe români în a-și face astfel de asigurări? Citește articolul
În România, locuințele aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice trebuie asigurate în fiecare an împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren şi inundaţiilor. Neasigurarea locuinței poate aduce proprietarului o amendă de ordinul sutelor de lei, iar dacă acesta dorește să obțină o asigurare facultativă, n-o poate face decât după ce a încheiat o poliță de asigurare obligatorie. Citește articolul
Furtuna ar putea să fie inclusă în rândul riscurilor acoperite de asigurarea obligatorie a locuințelor (PAD), după cum se arată într-o propunere legislativă înregistrată recent la Senat pentru dezbatere. Dacă furtuna va inclusă în lista dezastrelor naturale ale căror efecte vor fi despăgubite prin PAD, numărul dezastrelor din această lista va ajunge la patru. Citește articolul
Proprietarii de locuințe sunt obligați prin lege să-și asigure în fiecare an casele împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren şi inundaţiilor. Dacă nu se conformează, aceștia pot primi amenzi de până la 500 de lei. În plus, dacă vor să obțină o asigurare facultativă, trebuie să încheie și asigurarea obligatorie. Citește articolul
Începând de astăzi, poliţa de asigurare obligatorie a locuinţei împotriva dezastrelor naturale (poliţa PAD) se emite electronic şi nu mai trebuie să fie semnată de asiguraţi, potrivit unui act normativ al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF). Citește articolul