Din 2017, contribuabilii care sunt reînregistraţi ca plătitori de taxă pe valoarea adăugată (TVA) pot refactura cu taxă către clienți toate vânzările pe care le-au realizat în perioada în care au avut codul anulat, putând astfel să recupereze TVA-ul plătit, spre deosebire de situaţia întâlnită până la finalului anului trecut. Noile prevederi aplicabile firmelor care îşi recapată codul de TVA sunt incluse într-un act normativ publicat luna trecută în Monitorul Oficial şi care a modificat Codul fiscal la 1 ianuarie 2017. Citește articolul
Am două experiențe negative la activ cu declarația 088. Am zis să le împărtășesc, poate ajută pe cineva. Astăzi, cazul în care numărul de TVA a fost anulat la câteva zile de la alocare. Citește articolul
ANAF poate anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a unui contribuabil in mai multe situatii cuprinse in Codul fiscal. Din 1 februarie, a fost introdus in legislatie un nou caz ce poate duce la anularea din oficiu a codului de TVA. Indiferent de situatie, cei care au ramas fara codul de TVA nu au dreptul sa isi deduca taxa pe valoarea adaugata aferenta achizitiilor de bunuri/servicii, dar sunt obligati sa o plateasca, daca desfasoara activitati economice in perioada in care nu sunt inregistrati in scopuri de TVA. Afla din materialul urmator in ce situatii poti pierde codul de TVA. Citește articolul
Din 1 februarie, Codul fiscal a fost modificat. Mai exact au fost introduse in legislatia fiscala noi prevederi referitoare la impozitul pe venit si, de asemenea, au fost actualizate anumite dispozitii privind anularea codului de TVA. Citește articolul