avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 319 soluții astăzi
Acasă Subiect: anulare inregistrare tva
Subiect: anulare inregistrare tva
ACCES PREMIUM

Când îți anulează Fiscul, din oficiu, codul de TVA

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
14 Mai 2021 | 0 | 3989 | Timp de citire: 4 min.

Începând de anul trecut, codul de TVA se acordă automat, fără analiză de risc, aceasta urmând a se face după acordare. Există însă și situații în care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) îți poate anula codul de TVA din oficiu, uneori imediat după înregistrarea în scopuri de TVA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fiscul nu-ți mai poate refuza deducerea TVA din cauza partenerilor de afaceri incorecți

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
4 Decembrie 2015 | 7 | 24630 | Timp de citire: 8 min.

La sfârşitul lunii octombrie, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a decis că Fiscul nu poate refuza contribuabilului dreptul de a-şi deduce taxa pe valoarea adăugată (TVA), pentru tranzacțiile încheiate cu parteneri de afaceri inactivi din punct de vedere fiscal. În plus, hotărârea dată de judecătorii europeni confirmă faptul că autorităţile fiscale nu pot cere contribuabilului să facă verificări care în mod obiectiv nu pot fi făcute de acesta, fiind sarcina organului fiscal competent să constate eventuale fraude sau neregularități comise de partenerii de afaceri ai firmelor. Avocatul Gabriel Biriş atrage atenţia că până acum instituţiile statutului au încălcat legea cu bună-ştiinţă, iar o eventuală continuare a unei astfel de practici din partea Fiscului ar conduce la formularea a numeroase plângeri din partea contribuabililor.    Citește articolul

ACCES PREMIUM

In ce situatii iti anuleaza ANAF codul de TVA?

Elena Voinea în Taxe și impozite
19 Martie 2015 | 3 | 16869 | Timp de citire: 5 min.

ANAF poate anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a unui contribuabil in mai multe situatii cuprinse in Codul fiscal. Din 1 februarie, a fost introdus in legislatie un nou caz ce poate duce la anularea din oficiu a codului de TVA. Indiferent de situatie, cei care au ramas fara codul de TVA nu au dreptul sa isi deduca taxa pe valoarea adaugata aferenta achizitiilor de bunuri/servicii, dar sunt obligati sa o plateasca, daca desfasoara activitati economice in perioada in care nu sunt inregistrati in scopuri de TVA. Afla din materialul urmator in ce situatii poti pierde codul de TVA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sistemul TVA la incasare: Ce se intampla cu facturile neincasate inainte de anularea la cerere a codului de TVA?

Elena Voinea în Contabil și fiscal
8 August 2014 | 5 | 10083 | Timp de citire: 5 min.

Firmele care au aplicat sistemul TVA la incasare au solicitat anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA, dar nu au incasat facturile pana la data anularii, trebuie sa fie atente la cateva aspecte. Potrivit specialistilor, acestea trebuie sa aplice o procedura specifica in astfel de situatii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cand iti pierzi din oficiu codul de TVA? Iata regulile valabile in 2014

Roxana Neagu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
7 Februarie 2014 | 7 | 10507 | Timp de citire: 4 min.

ANAF are posibilitatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri TVA a unui contribuabil, reglementarile legale referitoare la aceasta masura fiind modificate de mai multe ori in ultimii ani. Cea mai recenta actualizare dateaza din 2013. Contribuabilii trebuie sa fie atenti la situatiile care ii pot face sa ramana fara cod valid de TVA din oficiu, deoarece, daca desfasoara activitati economice in perioada in care nu sunt inregistrati ca platitori de TVA, nu isi mai pot deduce taxa pe valoarea adaugata, dar au obligatia sa o plateasca. Aflati astazi ce sa nu faceti niciodata, daca vreti sa va pastrati inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Doua formulare in care se declara TVA, modificate de Fisc

Roxana Neagu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
5 Septembrie 2013 | 0 | 13315 | Timp de citire: 8 min.

Agentia Nationala de Administrare a modificat doua dintre formularele utilizate de contribuabili pentru raportarea taxei pe valoarea adaugata. Noile modele ale declaratiilor pot fi deja folosite, ordinele care le aproba intrand in vigoare inca din 29 august, cand au si fost publicate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cand ramai fara codul de TVA din oficiu? Noi reglementari au intrat in vigoare

Roxana Neagu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
20 August 2013 | 5 | 14923 | Timp de citire: 4 min.

Autoritatile fiscale au dreptul sa anuleze din oficiu inregistrarea TVA a unui contribuabili in anumite situatii clar precizate de legislatie. Modificarile la Codul fiscal de la inceputul lunii august au adus noi reglementari in aceasta privinta, care au intrat deja in vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noi reguli pentru deducerea TVA au intrat in vigoare

Roxana Neagu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
13 August 2013 | 2 | 16645 | Timp de citire: 5 min.

Firmele care nu au cod valid de TVA beneficiaza de un regim de deducere a TVA mai permisiv, dupa ce noi reglementari fiscale in acest domeniu au intrat in vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cinci situatii in care ramai fara codul de TVA

Roxana Neagu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
19 Februarie 2013 | 15 | 61250 | Timp de citire: 0 min.

ANAF are posibilitatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri TVA a unui contribuabil, iar societatile comerciale care isi pierd astfel calitatea de platitor de TVA trebuie trecute intr-un registru public, care se afiseaza pe site-ul Fiscului Mai mult decat atat, aceste firme nu isi mai pot deduce taxa pe valoarea adaugata, dar au obligatia sa o plateasca, daca desfasoara activitati economice in perioada in care nu sunt inregistrate ca platitoare de TVA. Aflati astazi ce sa nu faceti niciodata, daca vreti sa va pastrati inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Un nou formular ANAF: Cine si pentru ce trebuie sa il depuna?

Roxana Neagu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
11 Octombrie 2012 | 9 | 21182 | Timp de citire: 5 min.

Peste 300 de formulare fiscale sunt folosite in prezent in Romania in relatia contribuabililor cu autoritatile fiscale: de la declaratii si cereri standard pana la decizii, certificate sau notificari. In toata aceasta lunga liste de documente, din aceasta saptamana, si-a mai facut loc inca o declaratie aprobata de ANAF, cea cu numarul de identificare 099. Va spunem astazi tot ce trebuie sa stiti despre noul formular fiscal. Citește articolul