Începând de anul trecut, codul de TVA se acordă automat, fără analiză de risc, aceasta urmând a se face după acordare. Există însă și situații în care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) îți poate anula codul de TVA din oficiu, uneori imediat după înregistrarea în scopuri de TVA. Citește articolul
La sfârşitul lunii octombrie, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a decis că Fiscul nu poate refuza contribuabilului dreptul de a-şi deduce taxa pe valoarea adăugată (TVA), pentru tranzacțiile încheiate cu parteneri de afaceri inactivi din punct de vedere fiscal. În plus, hotărârea dată de judecătorii europeni confirmă faptul că autorităţile fiscale nu pot cere contribuabilului să facă verificări care în mod obiectiv nu pot fi făcute de acesta, fiind sarcina organului fiscal competent să constate eventuale fraude sau neregularități comise de partenerii de afaceri ai firmelor. Avocatul Gabriel Biriş atrage atenţia că până acum instituţiile statutului au încălcat legea cu bună-ştiinţă, iar o eventuală continuare a unei astfel de practici din partea Fiscului ar conduce la formularea a numeroase plângeri din partea contribuabililor. Citește articolul
ANAF poate anula din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a unui contribuabil in mai multe situatii cuprinse in Codul fiscal. Din 1 februarie, a fost introdus in legislatie un nou caz ce poate duce la anularea din oficiu a codului de TVA. Indiferent de situatie, cei care au ramas fara codul de TVA nu au dreptul sa isi deduca taxa pe valoarea adaugata aferenta achizitiilor de bunuri/servicii, dar sunt obligati sa o plateasca, daca desfasoara activitati economice in perioada in care nu sunt inregistrati in scopuri de TVA. Afla din materialul urmator in ce situatii poti pierde codul de TVA. Citește articolul
Firmele care au aplicat sistemul TVA la incasare au solicitat anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA, dar nu au incasat facturile pana la data anularii, trebuie sa fie atente la cateva aspecte. Potrivit specialistilor, acestea trebuie sa aplice o procedura specifica in astfel de situatii. Citește articolul
ANAF are posibilitatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri TVA a unui contribuabil, reglementarile legale referitoare la aceasta masura fiind modificate de mai multe ori in ultimii ani. Cea mai recenta actualizare dateaza din 2013. Contribuabilii trebuie sa fie atenti la situatiile care ii pot face sa ramana fara cod valid de TVA din oficiu, deoarece, daca desfasoara activitati economice in perioada in care nu sunt inregistrati ca platitori de TVA, nu isi mai pot deduce taxa pe valoarea adaugata, dar au obligatia sa o plateasca. Aflati astazi ce sa nu faceti niciodata, daca vreti sa va pastrati inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata. Citește articolul
Agentia Nationala de Administrare a modificat doua dintre formularele utilizate de contribuabili pentru raportarea taxei pe valoarea adaugata. Noile modele ale declaratiilor pot fi deja folosite, ordinele care le aproba intrand in vigoare inca din 29 august, cand au si fost publicate. Citește articolul
Autoritatile fiscale au dreptul sa anuleze din oficiu inregistrarea TVA a unui contribuabili in anumite situatii clar precizate de legislatie. Modificarile la Codul fiscal de la inceputul lunii august au adus noi reglementari in aceasta privinta, care au intrat deja in vigoare. Citește articolul
Firmele care nu au cod valid de TVA beneficiaza de un regim de deducere a TVA mai permisiv, dupa ce noi reglementari fiscale in acest domeniu au intrat in vigoare. Citește articolul
ANAF are posibilitatea de a anula din oficiu inregistrarea in scopuri TVA a unui contribuabil, iar societatile comerciale care isi pierd astfel calitatea de platitor de TVA trebuie trecute intr-un registru public, care se afiseaza pe site-ul Fiscului Mai mult decat atat, aceste firme nu isi mai pot deduce taxa pe valoarea adaugata, dar au obligatia sa o plateasca, daca desfasoara activitati economice in perioada in care nu sunt inregistrate ca platitoare de TVA. Aflati astazi ce sa nu faceti niciodata, daca vreti sa va pastrati inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata. Citește articolul
Peste 300 de formulare fiscale sunt folosite in prezent in Romania in relatia contribuabililor cu autoritatile fiscale: de la declaratii si cereri standard pana la decizii, certificate sau notificari. In toata aceasta lunga liste de documente, din aceasta saptamana, si-a mai facut loc inca o declaratie aprobata de ANAF, cea cu numarul de identificare 099. Va spunem astazi tot ce trebuie sa stiti despre noul formular fiscal. Citește articolul