„Sectorul IT a avut din nou cea mai buna performanta din piata (+27.5%). Electrocasnicele mici si sectorul foto au avut de asemenea cresteri de doua cifre, respectiv 17.8% si 17.7%. Sectoarele telecom, electronicele de larg consum precum si electrocasnicele mari au crescut intr-un ritm mai lent, de sub 10%. Piata echipamentelor de birou este singura ramasa in zona rosie, dar scaderea s-a diminuat la -3.6%”, arata autorii studiului intr-un comunicat de presa, remis redactiei AvocatNet.ro.
Potrivit datelor GfK, sectorul IT a crescut cu 27,5% fata de acelasi trimestru al lui 2010, in termeni de valoare, in contextul in care „nevoia consumatorului de a avea acces la internet, precum si importanta crescanda a acestuia in viata de zi cu zi pentru a invata, a socializa, a face cumparaturi, a se distra, l-a determinat sa priveasca produsele IT ca pe niste accesorii obligatorii”.
In ceea ce priveste piata electrocasnicelor mici, cel de-al doilea trimestru al anului a adus o crestere mici de 17,8%, cu 4 milioane de euro mai mult decat acelasi trimestru al anului trecut.
„Primele cinci categorii de electrocasnice mici din cele unsprezece monitorizate de GfK Temax reprezinta trei sferturi din vanzarile totale ale sectorului. Acest trimestru a aratat ca obiceiul de cumparare s-a mutat de la aparatele pentru ingrijire personala catre produsele traditionale folosite pentru activitati gospodaresti de tipul curatenie, calcat sau prepararea alimentelor si a bauturilor”, explica autorii studiului.
Si in sectorul foto s-a inregistrat o crestere de aproape 18% a vanzarilor, comparativ cu acelasi trimestru al anului precedent.
Piata de telecom din Romania a trecut de la un trend negativ la unul pozitiv, crescand cu 7,8% in valoare in trimestrul al doilea din 2011 fata de acelasi trimestru al anului trecut.
„Acest lucru se datoreaza exclusiv smartphone-urilor care sunt declansatorul pe piata de telecom. Acum consumatorul face o noua achizitie nu doar cand vechiul telefon nu mai functioneaza, ci si atunci cand considera ca acesta nu mai raspunde nevoilor lui actuale de a fi la curent cu stirile, de a interactiona constant cu cei apropiati, de a naviga pe internet sau cateodata de a fi in trend cu ceilalti, ca un important indicator al statutului”, se mai arata in comunicatul de presa citat.
Piata electronicelor de larg consum din Romania s-a bucurat de un al doilea trimestru consecutiv ascendent in T2 2011, crescand cu 5,7% la aproximativ 58 milioane de euro, insa dinamica de crestere a fost mai slaba in acest trimestru decat in primul trimestru din 2011, cand piata a fost mai mare cu 7 milioane de euro.
Cel de-al doilea trimestru al lui 2011 a adus vesti bune pentru piata electrocasnicelor mari care a crescut cu 5%, la 75 milioane euro.
Potrivit studiului, cu toate ca sezonalitatea ar fi trebuit sa ajute piata de frigidere in directia unei performante mai bune, vanzarile din T2 2011 au fost de fapt ceva mai slabe ca cele din T2 2010.
„Acest lucru s-a datorat in mare parte faptului ca cel de-al doilea trimestru al anului trecut a fost sustinut semnificativ de campaniile de buy-back care au incetat incepand cu T2 2011”, se mai precizeaza in comunicat.
Singura piata in scadere este cea de imprimante si multifunctionale, care a inregistrat o valoare de 7 milioane de euro in al doilea trimestru al anului 2011, in scadere cu 3,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
„Contextul economic destul de dificil din ultimii doi ani a condus la scaderi mari in cadrul acestui sector, scaderi ce s-au reflectat in inghetarea cheltuielilor in infrastructura IT de catre companii si consumatori. Odata cu trimestrul al doilea 2011 apar semne reale de revenire, chiar daca achizitiile se realizeaza in continuare cu mare atentie”, argumenteaza autorii GfK Temax Romania.
Ei arata ca au avut succes echipamentele laser care realizeaza simultan mai multe actiuni si inlocuiesc un set de echipamente – scaneaza, copiaza, imprima, in situatia in care aceste produse raspund in conditii de eficienta si de productivitate unor nevoi imediate, dar si unor obiective de business pe termen lung.
Comentarii articol (0)