Studiul Demystifying the online shopper: 10 myths of multichannel retailing („Demistificarea cumparaturilor online: Cele 10 mituri ale comertului cu amanuntul pe canale multiple”) se bazeaza pe opiniile a mai mult de 11,000 de cumparatori online in 11 tari de pe trei continente, incluzand atat economii mature, cat si piete emergente. Cele 11 tari incluse in studiu sunt Brazilia, Canada, China, Franta, Germania, Olanda, Rusia, Elvetia, Turcia, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii.
Cateva elemente din acest raport:
• In timp ce 60% dintre respondenti folosesc social media ca sa urmareasca, sa descopere si sa ofere feedback brand-ului si comerciantilor, aceste media nu aduc semnificativ mai mult trafic – doar 10% din esantionul studiului afirmand ca o interactiune de pe platformele de social media i-a condus catre un anumit magazin virtual;
• De fapt, 17% dintre utilizatorii de Internet nu fac deloc cumparaturi online – ei prefera in continuare sa cumpere exclusiv din magazine;
• Atunci cand vine vorba de dispozitivele electronice utilizate, respondentii prefera computerul personal in defavoarea tabletei pentru a face o achizitie online – 97% folosesc calculatorul, in timp ce numai 28% folosesc tableta;
• Pe parcursul urmatoarelor 12 luni, respondentii se asteapta ca sa faca achizitii atat in magazine cat si online prin intermediul calculatorului personal, intr-o masura mai mare decat o vor face utilizand tableta sau telefonul mobil;
• China se inscrie intr-un tipar diferit; de exemplu, 56% dintre consumatorii online au facut deja cumparaturi prin intermediul unei platforme de social media, comparativ cu 24% la nivel international;
• Mai mult de unul din trei respondenti a facut cumparaturi direct de pe pagina web a unui brand; in Statele Unite (52%) si in China (56%) mai mult de unul din doi consumatori a evitat comerciantul si a interactionat direct cu brand-ul.
„Atunci cand interpretam rezultatele acestui studiu, ar trebui sa tinem seama ca pentru multi consumatori din intreaga lume comertul online este o noutate. De asemenea, trebuie tinut cont si de faptul ca unele categorii de produse, asa cum sunt cele standardizate precum electronicele si electrocasnicele, se preteaza mai mult pentru comertul online, pe cand altele consumatorii prefera sa le achizitioneze din magazinele conventionale. In Romania, retailul online este inca la inceput, insa potentialul exista, iar noi ne asteptam sa vedem rate constante de crestere pe acest segment in urmatorii cativa ani.”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanta pentru Management, PwC Romania.
Cele 10 mituri spulberate in cadrul raportului variaza de la tipurile de dispozitive electronice folosite de catre consumatori pentru cumparaturi, pana la viitorul profil al consumatorului international.
Mitul 1: Platformele de social media vor deveni in curand un canal indispensabil pentru comertul cu amanuntul.
Analizate independent, platformele social media nu par sa devina canale importante de comert cu amanuntul in viitorul apropiat. Insa devin din ce in ce mai populare in fiecare an si genereaza un procent tot mai mare de cumparaturi pe toate canalele, nu numai pe cele online.
Mitul 2: In viitor, magazinele se vor transforma in saloane de prezentare.
O parte dintre cumparatorii de pe canale multiple afirma ca apeleaza la cercetarea ofertei in online, insa mai multi dintre acestia prefera sa cumpere produsele de la un magazin traditional.
Mitul 3: Tableta va depasi in curand calculatorul personal in topul preferintelor privind dispozitivul electronic utilizat pentru cumparaturi online.
Cumparatorii folosesc in continuare intr-o proportie covarsitoare calculatoarele personale pentru a realiza cumparaturi online. Tabletele si telefoanele inteligente nu par sa recupereze teren in viitorul apropiat – insa exista potential ca acestea sa devina mai importante pentru alte etape din procesul de cumparare.
Mitul 4: Pe masura ce lumea devine mai conectata, consumatorii internationali devin din ce in ce mai asemanatori.
Cu toate ca se cumpara mai mult ca niciodata de la comercianti internationali, depasindu-se chiar si granitele prin intermediul serviciilor online, exista in continuare o gama larga de diferente locale in comportamentul consumatorilor.
Mitul 5: China reprezinta modelul viitorului pentru piata online de comert cu amanuntul.
China se afla intr-o pozitie fruntasa in ceea ce priveste o serie de tendinte cheie, insa consideram ca modelul lor online si optiunile multiple pentru cumparaturi sunt unice.
Mitul 6: Comerciantii domestici vor avea mereu avantajul pietei locale de desfacere fata de comerciantii internationali.
Comerciantii straini isi fac loc pe listele de furnizori preferati ai consumatorilor pentru comertul cu amanuntul de pe canale multiple.
Mitul 7: Jucatorii internationali care actioneaza exclusiv in online (precum Amazon) vor avea mereu un avantaj asupra jucatorilor domestici.
Multi dintre jucatorii domestici care actioneaza exclusiv in online au un avantaj competitiv propriu.
Mitul 8: Comerciantii sunt mai bine pozitionati decat brandurile pentru ca se afla mai aproape de consumator.
Consumatorii cumpara direct de la producatori si multi nu mai fac o diferentiere intre comercianti si brandurile preferate.
Mitul 9: Comerciantii online vand produse si pe alte canale.
Consumatorii cheltuiesc mai mult in favoarea comerciantilor preferati care se afla pe canale multiple, si nu se reorienteaza pur si simplu catre un canal diferit.
Mitul 10: Preturile mici reprezinta principalul factor in decizia consumatorului de a cumpara de la comerciantii preferati.
Cumparatorii apreciaza calitatea si brandurile inovatoare in defavoarea pretului atunci cand cumpara de la comerciantii preferati de pe canale multiple.
Comentarii articol (0)