Momentul adevărului: câți bani trimit județele la buget, ne spune capital.ro.
Cam 40% dintre taxele contribuabililor mici și mijlocii provin din București și Ilfov, în timp ce moldovenii, oltenii, muntenii și dobrogenii, pe de o parte, respectiv ardelenii, bănățenii și cei din Maramureș, pe de alta, contribuie doar cu câte 30% din suma totală.
Sumele adunate de ANAF sub formă de taxe, impozite şi accize şi raportate la numărul de locuitori desenează o hartă fidelă a dezvoltării economice a României. Pentru a evita distorsiunile, au fost luaţi în calcul doar contribuabilii mici, respectiv cei mijlocii (până acum câţiva ani, în această din urmă categorie se încadrau firmele care aveau o cifră de afaceri de maxim 50 de milioane de euro anual; la acest moment criteriile sunt mai complexe). La fel ca în urmă cu cinci, zece sau douăzeci de ani, Bucureştiul stă cel mai bine la ambele categorii, fiind urmat, la distanţă semnificativă, de judeţe cu centre economice puternice, situate cu precădere dincolo de Carpaţi.
Autostrada Craiova - Piteşti a murit! Apare un drum expres. Noua şosea va fi construită după un studiu de acum 10 ani, ne informează economica.net.
Noua şosea de mare viteză dintre Craiova şi Piteşti nu va fi mai autostradă, conform celui mai recent plan al autorităţilor. Pentru ca lucrările să înceapă cât mai repede, construcţia va fi scoasă la licitaţie în baza unui studiu din 2007, ce prevede însă un drum expres între cele două oraşe. Prin urmare, licitaţia în derulare, pentru proiectarea la nivel de autostradă, va fi anulată.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ar putea modifica iar planul pentru construirea unei şosele între Craiova şi Piteşti. Astfel, cele două oraşe ar putea fi legate printr-un drum expres şi nu autostradă.
Comentarii articol (0)