De câte ori a organizat sesiuni de întrebări și răspunsuri cu contribuabilii, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a primit numeroase întrebări cu privire la încasările prin transfer bancar. De fiecare dată, reprezentanții ANAF au fost categorici: încasările prin virament bancar nu intră sub incidența prevederilor art. 1 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, deci nu există obligația dotării cu aparate de marcat cu jurnal electronic în cazul încasării prin transfer.
Chestiunea e valabilă indiferent de forma de organizare - societate sau persoană fizică autorizată - subliniază Fiscul, în sesiunea organizată pe 21 august.
Din contră, chiar dacă se întâmplă o dată la câteva luni (rar sau extrem de rar, să zicem) ca încasarea să se facă numerar, integral sau parțial cu numerar ori prin carduri/substitute de numerar, atunci apare obligația de a avea aceste aparate de marcat.
Este a doua săptămână consecutiv când ANAF organizează sesiuni de întrebări și răspunsuri cu contribuabilii pe tema caselor noi de marcat. Cel mai probabil, în contextul în care se fac controale serioase în această perioadă cu privire la dotarea cu aceste aparate și îndeplinirea obligațiilor declarative aferente.