1. Înainte de orice, solicitantul trebuie să intre în contul său din SPV. Butonul pentru logarea în cont cu user și parolă sau cu certificat poate fi găsit în partea din dreapta-sus a site-ului ANAF.
2. Apoi, folosind meniul din stânga, se intră în zona de „Solicitări”, la „Eliberare documente”.
3. La secțiunea unde se poate cere eliberarea unui document, trebuie ales tipul de document. Din listă se alege „Certificat de cazier fiscal” (1). După acest pas, apare un câmp suplimentar pentru alegea codului fiscal sau a CNP-ului pentru care se cere cazierul (2). După acest pas apare și al doilea câmp suplimentar - pentru alegerea motivului pentru care se cere documentul (3) (informare, obținere credit, înființare ONG, obținere autorizație PFA etc.) și dacă se dorește forma simplificată a acestuia.
4. În final, după completarea câmpurilor de la pasul anterior, se apasă butonul „Trimite cererea” (4). Apoi o să apară pe ecran un mesaj de confirmare cu datele solicitării, prin care ești informat că cererea ta a fost înregistrată.
5. Certificatul de cazier fiscal cerut va fi trimis direct în căsuța de mesaje din contul SPV. Pentru a accesa documentul, folosește secțiunea „Mesaje” din meniul din stânga. Pentru un certificat de cazier fiscal de informare, de exemplu, documentul a fost livrat electronic în doar câteva minute, iar acesta este semnat electronic, astfel că originea sa este ușor de identificat pentru terțe persoane.
Notă: Printre altele, SPV al ANAF mai poate fi folosit pentru a obține, de exemplu, situația obligațiilor fiscale restante sau pentru a depune anumite declarații fiscale, printre care declarația unică și declarația 230.
Pentru binele nostru și al celor din jur, e important să evităm cât mai mult deplasările în această perioadă. Avocatnet.ro îți vine în ajutor cu campania România online, unde te informăm zilnic despre toate lucrurile pe care le poți rezolva online în relația cu statul, fără să te mai duci la ghișeele autorităților. În acest fel, tu îți poți continua activitatea cât mai aproape de normal chiar și în aceste zile, dar te poți feri în același timp de riscuri, protejându-i, prin asta, și pe ceilalți membri ai comunității tale.
Urmărește campania noastră aici, inventariem rând pe rând toate serviciile și procedurile la care ai acces direct din fața calculatorului, ca cetățean sau ca firmă.
Dacă știi și alte autorități care lucrează online sau dacă ești o instituție care lucrează online, trimite-ne un e-mail la redactie(@)avocatnet.ro și o să te ajutăm la răspândirea informațiilor, astfel încât să ajungă la cât mai mulți oameni care ar putea beneficia de ele.