Fiscul. În relația cu Fiscul, contribuabilii au mai multe variante ce implică interacțiunea online sau telefonică. Înainte de orice, declarațiile fiscale pot fi depuse electronic, ori prin platforma e-Guvernare.ro (este necesară o semnătură electronică), ori prin Spațiul Privat Virtual, iar plata taxelor și impozitelor se poate face prin internet banking sau cu ajutorul platformei Ghișeul.ro. De asemenea, prin Spațiul Privat Virtual pot fi cerute informații precum datoriile fiscale înregistrate în evidențele autorităților și veniturile declarate lunar în vederea plății contribuțiilor sociale ale salariaților, pot fi solicitate documente precum cazierul fiscal și certificatul de atestare fiscală și se pot trimite solicitări la care să se primească răspunsuri tot acolo. În plus, pot fi cerute informații fie telefonic (inclusiv prin SMS), fie printr-un formular completat direct pe site-ul Fiscului.
Inspectoratele teritoriale de muncă. Transmiterea datelor referitoare la contractele individuale de muncă încheiate, modificate, suspendate sau încetate se face exclusiv prin intermediul aplicației online Revisal. Totodată, mai nou poate fi folosită o aplicație mobilă pentru a transmite datele zilierilor folosiți la activitățile sezoniere. Atenție: pentru raportarea contractelor de internship, se poate folosi o aplicație online pentru comunicarea cu agențiile de muncă.
Registrul Comerțului. În relația cu această instituție, firmele și persoanele fizice pot folosi îndeosebi un portal online ce permite, printre altele, verificarea disponibilității și/sau rezervarea denumirilor pentru firme, persoane fizice autorizate și întreprinderi individuale sau familiale, înființarea respectivelor entități, eliberarea de documente și transmiterea a tot felul de cereri punctuale. În același timp, mai pot fi trimise acte prin poștă, cu scrisoare cu valoare declarată și confirmare de primire, sau pot fi cerute informații telefonic.
Autoritatea de supraveghere a prelucrărilor de date personale. Pe partea de prelucrare a datelor personale ale persoanelor fizice, companiile pot folosi formulare online pentru a notifica autorităților incidentele de securitate și datele persoanelor responsabile intern de protecția datelor. În plus, pot fi obținute informații telefonic sau prin poșta electronică, în legătură cu domeniul prelucrării datelor personale.
Ministerul Justiției. Entitățile și persoanele implicate în procese pot obține informații din dosare direct online, din Portalul instanțelor de judecată, dar acestea mai au la dispoziție și un portal cu jurisprudența națională. De asemenea, mai există posibilitatea comunicării cu instanțele prin poșta clasică și cea electronică.
Ministerul Fondurilor Europene. Atunci când vine vorba de solicitarea fondurilor nerambursabile gestionate de minister sau de alte autorități subordonate, există o serie de aplicații online pe care le pot folosi companiile (și nu numai), printre care portalul MySmis și portalul unic pentru fonduri rurale.
Administrația Fondului pentru Mediu. Pentru domeniul obligațiilor la Fondul de mediu, companiile au la dispoziție, mai nou, o aplicație online pe care o pot folosi pentru transmiterea declarației de mediu, ce este numită eTax. Deși încă nu-i obligatorie, ea poate fi folosită deja. În același timp, declarațiile se trimit și prin poștă sau curier, iar transmiterea certificatelor de atestare fiscală cerute se face doar prin poștă sau curier. Administrația poate fi contactată și telefonic.
Specialiști necesari pentru afacerile tale. Companiile și persoanele fizice care au nevoie de ajutorul specialiștilor din diverse domenii, pentru derularea propriilor afaceri, ar trebui să știe că îi pot găsi direct online pe site-uri oficiale. Printre alți profesioniști, poți găsi online date de contact pentru avocați, contabili, notari, executori judecătorești, consultanți fiscali, auditori financiari, evaluatori, mediatori, traducători și alte categorii de experți.
***
Context: Până astăzi, în România există 17 cazuri de persoane infectate cu coronavirus, dintre care cinci deja s-au vindecat. Alte 52 de persoane sunt în carantină, iar alte 11.235 de persoane sunt izolate la domiciliu. Din cauza răspândirii coronavirusului, unele autorități publice au început să suspende programul la ghișee cu firmele și persoanele fizice, acestea anunțând că pot fi contactate, în această perioadă, telefonic, online sau prin poștă.
Comentarii articol (1)