Recomandările CC pot fi găsite aici și ele fac parte dintr-o serie de ghidări pe care autoritatea le-a dat, în contextul crizei generate de coronavirus, pentru a clarifica ce fapte care, în mod normal, ar putea fi problematice din punct de vedere al legislației concurenței, sunt permise.
De această dată, autoritatea de concurență se concentrează pe măsurile ce ar putea afecta echilibrul piețelor - în situația concretă, e, mai degrabă, vorba de măsuri ce ar contribui la reechilibrarea parțială a piețelor.
Așadar, primul lucru scos în evidență de CC este că acele companii care se confruntă cu o cerere foarte ridicată ar putea să limiteze cantitatea de produse pe care o poate cumpăra un consumator, pentru a garanta aprovizionarea mai multor persoane. Pentru atingerea aceluiași obiectiv este menționată expres și posibilitatea de a limita programul de funcționare.
Altceva ce ar putea să facă operatorii economici este să își coordoneze transporturile de marfă și livrările la domiciliu pentru consumatorii cu grad mare de risc, pentru a crește eficiența aprovizionării.
O altă măsură ce ar putea fi luată este stabilirea unor prețuri maximale, pentru a se evita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției.
Tot în privința prețurilor, este menționat în recomandările CC că platformele online de comercializare a produselor pot monitoriza variațiile prețurilor în ceea ce privește produsele esențiale. De asemenea, aceste platforme pot adopta o politică de limitare a creșterilor nejustificate de preț și pot chiar să suspende vânzarea anumitor produse, dacă există suspiciune de abuz.
În final, autoritatea de concurență insistă pe faptul că, deși situația este una excepțională, companiile trebuie să aibă grijă să limiteze măsurile doar la ceea ce este necesar în vederea combaterii crizei. Așadar, schimbul de informații trebuie să rămână excepția, iar creșterea prețurilor fără justificări obiective trebuie, oricum, evitată.