1. Regulile stabilite de Guvern și apoi regulile stabilite de Parlament pentru starea de alertă. Guvernul a adoptat aseară anumite restricții care coincid cu ce a decis Parlamentul miercuri, dar odată ce va intra legea în vigoare vor exista noi măsuri de relaxare stabilite de Parlament. Parlamentarii au adoptat un set de măsuri generale pentru starea de alertă. Deși există măsuri de relaxare, vom avea în continuare unele restricții. Printre altele, proiectul de lege cu măsurile respective, care se va aplica, de principiu, de săptămâna viitoare, prevede nu doar redeschiderea anumitor afaceri și păstrarea unor ajutoare de stat, ci și reguli speciale pentru munca bugetarilor și a salariaților de la privat sau pentru insolvență.
2. Reguli de SSM pentru întoarcerea salariaților la birou. Pe partea de sănătate și securitate în muncă, angajatorii se pot folosi de un ghid oficial al Agenției Europene de SSM, pentru a-și da seama cam ce măsuri trebuie luate pentru întoarcerea salariaților la birou. Printre altele, trebuie actualizate evaluările de risc, pentru a putea lua măsuri adecvate, trebuie identificate activitățile pentru care munca poate continua de la distanță și trebuie luate măsuri speciale pentru salariații care au avut coronavirus și revin din concediul medical.
3. Reguli de distanțare socială la birou. Un aspect complementar celui de SSM este cel al distanțării sociale. Angajatorii trebuie să ia măsuri speciale de distanțare pentru cei care se întorc la munca de birou, mai ales dacă vorbim de sedii cu spații deschise de lucru. Exemple de măsuri în acest sens sunt mărirea distanței dintre birouri, trecerea la munca pe ture, pentru a evita ca multe persoane să se afle concomitent la birou, și chiar restricționarea numărului de persoane care se pot afla simultan în încăperi determinate (sala de ședințe, sala de mese etc.).
4. Recomandări financiare și strategice pentru a ține afacerea pe linia de plutire. În fine, avem și un set de recomandări de la Federația Internațională a Contabililor. E vorba de anumite aspecte financiare și strategice de care orice întreprindere mică sau mijlocie ar trebui să țină cont pentru a-și menține continuitatea activității în condițiile actuale de criză. De exemplu, trebuie urmărit cu foarte mare atenție fluxul de numerar, trebuie reduse cheltuielile pe cât posibil (ceea ce implică inclusiv concedieri) și trebuie luate măsuri speciale pentru recuperarea datoriilor de la clienți și acoperirea datoriilor către alte entități.
Important: Toate articolele scrise de redacția noastră despre epidemia de coronavirus pot fi găsite într-o secțiune dedicată. Pentru subiecte specifice, pot fi urmărite secțiuni precum coronavirusul și afacerile, coronavirusul și firmele, coronavirusul și PFA-urile, coronavirusul și HR-ul, coronavirusul și contractele, coronavirusul și datele personale.
Comentarii articol (0)