În anul 2022, persoanele fizice au putut încasa de la stat indemnizații de pandemie, în baza legislației introduse temporar în contextul crizei coronavirusului. Aceste indemnizații încasate anul trecut trebuie declarate prin formularul 212 și trebuie achitate la stat taxele aferente până la 25 mai 2023. Citește articolul
În anul 2021, persoanele fizice au putut încasa trei tipuri diferite de indemnizații de pandemie. Astfel, aceste indemnizații încasate în 2021 trebuie declarate prin formularul 212 și trebuie achitate la stat taxele aferente până la 25 mai 2022. Citește articolul
Persoanele fizice autorizate (PFA) care obțin venituri din activități independente (producție, comerț sau prestări de servicii) trebuie să depună declarația unică, în 2022, până la data de 25 mai, conform Codului fiscal. Declarația se depune atât pentru definitivarea veniturilor din 2021 și a taxelor aferente, cât și pentru estimarea veniturilor din 2022 și a taxelor aferente. Citește articolul
Cuantumurile celor două indemnizații de pandemie acordate în prezent profesioniștilor, cea pentru activitate redusă și cea pentru activitate întreruptă, sunt ușor majorate conform legilor bugetului de stat pe 2022, iar acordarea lor până la final de martie 2022 a fost recent oficializată. Citește articolul
PFA-urile datorează la stat contribuția la pensii (CAS) și contribuția la sănătate (CASS) în situația în care estimează sau obțin efectiv venituri ce ating un plafon de 12 salarii minime brute pe țară. Astfel, creșterea salariului minim brut pe țară din ianuarie 2022 mărește inclusiv acel plafon ce impune plata CAS și CASS. Citește articolul
Formularul necesar pentru solicitarea indemnizației pentru întreruperea totală sau parțială a activității a celor care au contracte de drepturi de autor sau drepturi conexe a fost modificat joi, printr-un ordin al Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS). Celelalte formulare pentru indemnizațiile acordate prin intermediul OUG 111/2021 au rămas neschimbate. Indemnizația este acordată până la finalul anului pentru cei cu activitatea întreruptă total sau parțial ca urmare a măsurilor luate de Guvern prin actele normative privind prelungirea stării de alertă sau ca urmare a îmbolnăvirilor provocate de virusul SARS-CoV-2. Citește articolul
În contextul în care, de luni, persoanele fără certificat verde privind COVID-19 pot relaționa numai la distanță cu personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Call center-ul instituției a cedat în această dimineață. În aceste condiții, iată ce alte variante au la dispoziție persoanele nevaccinate, netestate sau nevindecate pentru a relaționa cu Fiscul. Citește articolul
Odată cu apariția Ordonanței de urgență a Guvernului 111/2021, profesioniștii au la dispoziție două indemnizații de pandemie pe care le pot cere statului. Mai precis, pe lângă indemnizația introdusă acum, autoritățile încă mai acordă indemnizația prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului 132/2020. Iată care cum se diferențiază cele două ajutoare de stat. Citește articolul
În contextul modificărilor recente intervenite la Codul de procedură fiscală, eșalonarea simplificată la plată devine, din 1 octombrie 2021, o opțiune permanentă pentru PFA-urile care înregistrează datorii la Fisc. Prin urmare, vă prezentăm, în acest sens, un ghid al acestui mecanism care se va aplica efectiv de la începutul lunii octombrie, imediat după ce va expira actualul mecanism temporar de eșalonare simplificată. Citește articolul
O bună parte dintre ajutoarele de stat pentru companii și PFA-uri, ce au fost introduse anul trecut, au expirat recent. Mai exact, patru dintre ele au expirat odată cu încheierea lunii iunie 2021, iar altul a expirat la finele zilei de 1 septembrie 2021. Astfel, numai două ajutoare de stat rămân aplicabile în prezent, ambele fiind legate de menținerea stării de alertă. Citește articolul