ACCES PREMIUM
De ce premium?
Call center-ul ANAF e nefuncțional. Ce alte variante ai pentru a relaționa cu Fiscul de la distanță?
În contextul în care, de luni, persoanele fără certificat verde privind COVID-19 pot relaționa numai la distanță cu personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Call center-ul instituției a cedat în această dimineață. În aceste condiții, iată ce alte variante au la dispoziție persoanele nevaccinate, netestate sau nevindecate pentru a relaționa cu Fiscul.
Articolul continuă mai jos
Concret,
accesul în unitățile ANAF este permis momentan numai persoanelor vaccinate complet anticoronavirus, testate negativ sau vindecate, conform unor
noi restricții impuse de Guvern din 25 octombrie 2021.
Asta înseamnă că persoanele
fără certificat verde privind COVID-19 au la dispoziție, cel puțin momentan, numai variantele de interacțiune la distanță cu reprezentanții ANAF. Din păcate, una dintre acestea, Call center-ul, deja e nefuncțională.
„Momentan, liniile telefonice ale Call Center-ului ANAF (031 403 91 60) nu sunt disponibile, din motive tehnice. Colegii noștri, împreună cu reprezentanții companiei de telefonie, lucrează la remedierea defecțiunii în cel mai scurt timp”, a
anunțat ANAF în urmă cu puțin timp.
Dincolo de serviciul de asistență telefonică, însă, relația cu ANAF mai poate fi
ținută la distanță prin intermediul altor instrumente:
- Spațiul Privat Virtual (SPV) este un prim astfel de instrument. Persoanele care au cont în aplicația de bază a Fiscului pot obține automat anumite documente, pot afla rapid dacă au datorii la stat și pot depune online declarații fiscale, printre altele. De fapt, trebuie amintit că firmele și persoanele fizice sunt obligate să-și facă un cont în SPV până la începutul primăverii, altfel nu vor mai putea interacționa cu ANAF prin intermediul documentelor tipărite;
- e-Guvernare.ro este un portal care permite, de asemenea, depunerea online a declarațiilor fiscale. Majoritatea declarațiilor fiscale obligatorii pot fi depuse prin acest portal, iar altele pot fi depuse prin SPV;
- formularul online de asistență fiscală este un alt instrument util contribuabililor. Acesta poate fi folosit pentru a obține asistență fiscală de specialitate de la personalul ANAF, se pot face petiții, se pot transmite solicitări de informații publice și se poate cere asistență tehnică pentru serviciile informatice ale Fiscului;
- plăți online - în plus, ghiseul.ro și SPV pot fi folosite pentru a face plăți online de taxe și impozite.
În curând, ANAF ar putea asigura condiții pentru ca persoanele fără certificat verde să aibă acces și în persoană la unele servicii publice esențiale. Mai precis, este vorba de luarea de măsuri pentru a pune la dispoziție
servicii în spații deschise sau în ghișee cu acces în exteriorul unităților fiscale. Însă, cel puțin momentan, nu se știe cât ar putea dura până să fie implementate asemenea facilități.
Citește mai mult despre
relatia cu ANAF si MF,
servicii online,
servicii online anaf,
romania online,
stare de alerta,
certificat verde covid-19,
certificat digital covid-19,
coronavirus,
coronavirus firme,
coronavirus pfa,
SPV,
spatiul privat virtual,
call center anaf,
asistenta fiscala,
indrumare fiscala telefonica anaf
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)