Asta înseamnă că persoanele fără certificat verde privind COVID-19 au la dispoziție, cel puțin momentan, numai variantele de interacțiune la distanță cu reprezentanții ANAF. Din păcate, una dintre acestea, Call center-ul, deja e nefuncțională.
„Momentan, liniile telefonice ale Call Center-ului ANAF (031 403 91 60) nu sunt disponibile, din motive tehnice. Colegii noștri, împreună cu reprezentanții companiei de telefonie, lucrează la remedierea defecțiunii în cel mai scurt timp”, a anunțat ANAF în urmă cu puțin timp.
Dincolo de serviciul de asistență telefonică, însă, relația cu ANAF mai poate fi ținută la distanță prin intermediul altor instrumente:
- Spațiul Privat Virtual (SPV) este un prim astfel de instrument. Persoanele care au cont în aplicația de bază a Fiscului pot obține automat anumite documente, pot afla rapid dacă au datorii la stat și pot depune online declarații fiscale, printre altele. De fapt, trebuie amintit că firmele și persoanele fizice sunt obligate să-și facă un cont în SPV până la începutul primăverii, altfel nu vor mai putea interacționa cu ANAF prin intermediul documentelor tipărite;
- e-Guvernare.ro este un portal care permite, de asemenea, depunerea online a declarațiilor fiscale. Majoritatea declarațiilor fiscale obligatorii pot fi depuse prin acest portal, iar altele pot fi depuse prin SPV;
- formularul online de asistență fiscală este un alt instrument util contribuabililor. Acesta poate fi folosit pentru a obține asistență fiscală de specialitate de la personalul ANAF, se pot face petiții, se pot transmite solicitări de informații publice și se poate cere asistență tehnică pentru serviciile informatice ale Fiscului;
- plăți online - în plus, ghiseul.ro și SPV pot fi folosite pentru a face plăți online de taxe și impozite.