Modificarea dorită de ASF vizează majorarea primei de asigurare astfel:
- cu două clase pentru fiecare accident din care au rezultat doar prejudicii materiale;
- cu patru clase pentru accidentele soldate cu vătămarea sănătăţii şi a integrităţii corporale ori decesul uneia sau mai multor persoane.
Proiectul de Normă lansat de ASF urmăreşte şi bonificarea şoferilor care nu au înregistrat accidente. Astfel, în cazul în care nu au înregistrat daune în anul anterior, şoferii ar urma să beneficieze de o reducere a primei de asigurare prin avansarea în următoarea clasă din cadrul sistemului bonus-malus.
Alte modificări propuse de ASF
O altă noutate a proiectului o vizează introducerea posibilităţii de completare a formularului de constatare amiabilă de accident printr-o aplicaţie electronică. Totuşi, pentru a exista această posibilitate, asiguratorii RCA vor trebui să se pună de acord asupra unei singure aplicaţii electronice.
ASF vrea să clarifice şi condiţiile de menţinere a valabilităţii poliţei RCA în cazul înstrăinării vehiculului, prin vânzare de la persoană fizică la persoană fizică sau prin încetarea contractelor de leasing.
Mai exact, dacă un vehicul cu o asigurare obligatorie RCA valabilă este vândut în baza unor acte civile sub semnătură privată, asigurarea rămâne valabilă până la expirarea perioadei de valabilitate înscrisă în contract.
Pentru vehiculele pentru care se transmite dreptul de proprietate ca urmare a încetării contractelor de leasing, asigurările RCA rămân în vigoare până la expirarea perioadei de valabilitate înscrise în documentele de asigurare, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
- noul proprietar este utilizatorul prevăzut în contractul RCA;
- asigurătorul RCA a încasat integral prima de asigurare;
- societatea de leasing nu a notificat asigurătorului RCA transferul de proprietate.
Comentarii articol (0)