Activează serviciul premium pentru acces nelimitat!
avocatnet.ro premium te informează zilnic, în timp real, pe email sau direct în platformă, ori de câte ori se modifică legi importante pentru tine și afacerea ta.
Băncile partenere în implementarea schemei de ajutor de stat privind granturile pentru sectorul HoReCa, adică pe care le vor putea accesa cei din domeniul turismului, alimentației publice și organizării de evenimente, au fost selectate de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), potrivit unui anunț publicat joi pe site-ul instituției. Conform procedurii de implementare, beneficiarii vor putea opta pentru o anumită bancă parteneră o singură dată, la momentul înscrierii, și nu își vor mai putea schimba opțiunea exprimată pe parcursul implementării schemei de ajutor.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Astfel, așa cum se arată în anunțul menționat, au fost admise cinci oferte de parteneriat, deci cinci bănci care vor deveni partenere în cadrul schemei de ajutor pentru granturile HoReCa, din cele unsprezece transmise de instituțiile de credit și înregistrate de către MEAT.
Cele cinci bănci selectate, care îndeplinesc cerinţele și criteriile specifice de implementare a programului, sunt, conform informării MEAT, următoarele:
CEC Bank;
BRD – Groupe Société Générale;
Banca Românească;
Banca Transilvania; și
Banca Comercială Română.
În ceea ce privește analiza și selecția ofertelor de parteneriat ale instituțiilor de credit interesate de implementarea schemei de ajutor de stat prevăzută de OUG nr. 224/2020 privind granturile HoReCa, din totalul de unsprezece oferte, cele cinci instituții selectate sunt singurele care au îndeplinit toate cerințele și criteriile necesare.
Reamintim că, așa cum se menționează în Ordinul MEAT nr. 991/2021, care conține procedura de implementare a granturilor HoReCa, “[p]lățile din cadrul Schemei se efectuează prin intermediul băncilor comerciale partenere în program sau prin ordonanțare individuală, în contul ce cuprinde grupul de cifre 50.70, deschis de către operatorii economici la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază teritorială își au sediul sau la care sunt luați în evidență fiscală, (…). Pentru plățile efectuate prin Trezoreria Statului, toate documentele aferente plăților vor fi încărcate de către AIMMAIPE (Agenția pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Atragere de Investiţii şi Promovare a Exportului – n. red.)”.
Prin urmare, beneficiarii eligibili declarați admiși, “care vor dori să încaseze grantul prin intermediul unei bănci partenere, vor deschide conturi curente distincte aferente cererii de finanțare la instituția parteneră pentru care au optat în cererea de finanțare. În cadrul Schemei, aplicanții pot opta pentru instituția de credit parteneră o singură dată și nu pot schimba opțiunea exprimată la înscriere pe parcursul implementării Schemei”.
Cum procedura de implementare a granturilor pentru domeniul HoReCa a fost publicată la începutul acestei săptămâni în Monitorul Oficial, înscrierile vor putea începe în curând. Ajutorul de stat are rolul de a acoperi o parte din pierderile financiare suferite de companii din cauza pandemiei de coronavirus.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.