Luni
- În perioada 18 - 24 octombrie vor avea loc preînscrierile IMM-urilor (inclusiv PFA-uri și unii profesioniști) în sesiunea a doua pentru obținerea de microgranturi de 2.000 de euro de la stat, în baza OUG nr. 130/2020. Preînscrierile reprezintă prima etapă a sesiunii, în care se pot crea conturile în aplicație, iar perioada de înscriere, care va avea loc în intervalul 25 octombrie - 23 noiembrie, reprezintă cea de-a doua etapă, în care solicitanții care deja și-au creat profilul complet în prima etapă pot completa și transmite formularul de înscriere, folosind userul și parola generate în perioada de preînscrieri.
- Va avea loc o ședință în plen a Senatului, cu începere de la ora 15:00 și cu o sesiune de vot final stabilită la ora 16:00. Ar putea fi adoptate proiecte de legi importante pentru mediul de afaceri. Agenda senatorilor, disponibilă aici.
Marți
- Va avea loc o ședință în plen a Camerei Deputaților, cu începere de la ora 10:00 și cu o sesiune de vot final stabilită la ora 11:30. Ar putea fi adoptate proiecte de legi importante pentru mediul de afaceri. Agenda deputaților, disponibilă aici.
Miercuri
- Intră în vigoare noi amenzi pentru angajatori, în baza modificărilor intervenite la Codul muncii prin OUG nr. 117/2021. Mai exact, potrivit acestora, munca subdeclarată va fi sancționată cu amendă de la 8.000 la 10.000 de lei pentru fiecare salariat, fără a depăși valoarea cumulată de 100.000 de lei.
- Până azi, firmele trebuie să transmită Fiscului, pentru luna anterioară, următoarele date privind casele de marcat cu jurnal electronic: datele din bonul fiscal, datele din raportul fiscal de închidere zilnică, informaţii referitoare la pornirea sau oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, încetarea funcţionării acestuia în urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau întreruperea conexiunii la internet, precum şi cu privire la repunerea în funcţiune ori reconectarea aparatului. Aceste informații trebuie transmise numai de firmele care nu și-au conectat încă aparatele la sistemul de monitorizare al Fiscului.
Vineri
- Până azi trebuie să apară procedura de optare pentru a folosi sistemul de facturare electronică, pregătit de autorități, atât în relația firmelor cu statul (B2G), cât și în relația dintre firme (B2B), în baza OUG nr. 120/2021. Deși e-factura este opțională, sistemul devine totuși obligatoriu odată ce firmele optează pentru el.