Drept urmare și pentru a veni în ajutorul companiilor care vor să încadreze în muncă cetățeni ucraineni, Inspecția Muncii a postat un ghid de înregistrare a acestora în registrul general de evidență a salariaților.
Prin meniul "Salariati" > "Adaugare salariat" al aplicației Revisal, se va înregistra un salariat nou, cetățean ucrainean, astfel:
- se introduc datele privind numele și prenumele persoanei;
- nu se completează câmpul "Apatrid";
- se selectează, din lista derulantă aferentă câmpului "Cetatenie", elementul "Ucraina".
Ulterior, se completează datele privind identitate ale persoanei:
- "Tip act de identitate", care, în situația actuală, este, cel mai probabil, "Pasaport";
- "Serie pasaport", unde se completează seria și numărul pașaportului, în cazul în care tipul de act de identitate selectat este "Pasaport".
Apoi, se completează datele privind avizul de muncă > "Tip aviz", care, în situația actuală, este, cel mai probabil și cel puțin temporar, "Exceptie".
Observație făcută de Inspecția Muncii: În cazul excepției de la obținerea avizului de muncă, celelalte informații referitoare la aviz nu sunt solicitate pentru completare.
Se completează datele privind domiciliul/reședința persoanei:
- "Tara domiciliu/resedinta", care, în situația actuală, se completează cu valoarea "România" pentru o adresă de domiciliu provizoriu din România, fie cu valoarea "Ucraina", în absența unui domiciliu provizoriu în România;
- "Adresa" se completează, în funcție de țara selectată, cu elementele solicitate în secțiunea "Date generale" – județ, localitate, adresă pentru România și adresă pentru Ucraina.
La final, se salvează datele înregistrare, după verificarea informațiilor prezentate în secțiunea "Sumar".