ACCES PREMIUM
De ce premium?
Noua lege a ONRC
UPDATE: Oficial: Avem modelele pentru versiunile electronice ale actului constitutiv și certificatului de înregistrare pentru societăți, dar și alte acte procedurale
Societățile vor putea avea, în curând, acte constitutive și certificate de înmatriculare direct sub formă de documente electronice, așa cum reiese din noua lege a relației dintre persoanele fizice și juridice și Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Modelele pentru versiunile electronice ale celor două acte au fost oficializate joi de Ministerul Justiției (MJ), împreună cu alte modele de documente necesare aplicării noii Legi a ONRC.
Articolul continuă mai jos
__________
ACTUALIZARE (23.01.2023): Anexa nr. 2c din Ordinul MJ 5.307/2022, care conținea anumite informații pentru înregistrarea fiscală, a fost înlocuită, din 20 ianuarie 2023, de o cerere de înregistrare fiscală stabilită prin ordin comun al Fiscului și al Ministerului Justiției. Detalii mai multe sunt aici.__________
Noua Lege a ONRC (
nr. 265/2022) se aplică din
26 noiembrie 2022. Iar printre schimbările aduse de acest act normativ se numără posibilitatea ca
actele constitutive să fie încheiate electronic și posibilitatea de a obține
certificatele de înregistrare în format electronic.
Introducerea modelelor pentru versiunile electronice ale celor două documente a fost rezolvată joi de MJ, care a publicat în Monitorul Oficial, în acest sens,
Ordinul 5.307/2022 (acesta intră în vigoare pe
26 noiembrie 2022). În ambele cazuri, cele două documente vor fi semnate electronic cu semnătură electronică calificată.
În afară de modelele pentru versiunile electronice ale actului constitutiv (anexa
1) și certificatului de înregistrare (anexa
3), documentul
mai include modele pentru:
- cererea de înregistrare pentru persoane juridice (anexa 2a + 2c);
- cererea de înregistrare pentru persoane fizice (anexa 2b + 2c);
- certificatul de înregistrare în formă tipărită (tot anexa 3);
- declarația pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității (anexa 4);
- certificatul constatator privind înregistrarea declarației pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității (anexa 5).
Totodată, Ordinul MJ 5.307/2022 mai stabilește structura
identificatorului unic la nivel european (așa-zisul EUID), care are următorul format: „<cod țară><id registru>.<nr. de ordine în registrul comerțului>”. EUID se alocă în sistemul informatic integrat al ONRC la înmatricularea/înregistrarea în Registrul comerțului.
Informații mai multe despre schimbările aduse de noua Lege a ONRC pot fi găsite
în această secțiune specială.
Citește mai mult despre
Legea 265/2022,
act constitutiv,
act constitutiv electronic,
certificat de inregistrare,
certificat de inregistrare electronic,
societati comerciale,
infiintare firma,
infiintare sa,
infiintare srl,
documente electronice,
semnatura electronica,
semnatura electronica calificata,
euid,
structura euid,
identificator unic la nivel european
Principalele surse de informare folosite
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)