ACCES GRATUIT
Cei care sunt în mai mult de două consilii de administrație trebuie să decidă la care renunță până în iunie, altfel vor fi eliminați din toate
În acest an, după cum s-a stabilit recent prin OUG 34/2023, denumită și Ordonanța austerității, numărul de consilii de administrație sau de supraveghere ale companiilor de stat în care o persoană poate deține calitatea de membru este limitat la două. Astfel, cei care sunt deja membri ai mai multor consilii de administrație trebuie să decidă, până spre jumătatea lunii viitoare, la care renunță, astfel încât să respecte limitarea impusă acum câteva zile. În caz contrar, cei ce sunt membri în mai mult de două consilii de administrație vor fi dați afară din toate.
Articolul continuă mai jos
Pe lângă multe alte măsuri menite să reducă deficitul bugetar, prin
OUG 34/2023, apărută la începutul acestei săptămâni este introdusă și o limitare privind numărul de consilii de administrație ale firmelor de stat în care un angajat al unei instituții publice poate fi membru în acest an.
Mai exact, în ordonanță scrie că,
“în anul 2023, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență (15 mai – n. red.), personalul din cadrul autorităților și instituțiilor publice, indiferent de modul de subordonare și de finanțare, poate deține calitatea de membru al consiliului de administrație și/ sau de membru al consiliului de supraveghere la maximum două întreprinderi publice sau în organele de conducere ale altor entități deținute de stat sau de unitățile administrativ-teritoriale al căror sediu se află pe teritoriul României”.
Potrivit documentului, în cel mult 30 de zile de la data intrării în vigoare a limitării, respectiv până în
14 iunie 2023, sau de la data numirii, după caz, cei numiți în mai multe consilii de administrație sau de supraveghere vor trebui să decidă în care rămân.
În cazul în nu fac alegerea până la data amintită, își pierd de drept calitatea de membru
din toate consiliile de administrație sau de supraveghere din care fac parte.
Totodată, prin OUG 34/2023 s-a stabilit ca, până la sfârșitul anului,
angajările în instituțiile de stat să fie înghețate, iar instituțiile publice să nu mai poată cumpăra, prelua în leasing sau închiria autoturisme sau mobilier.
De asemenea, până la finalul lui 2023, transferul funcționarilor publici se poate face
doar cu acordul șefului instituției în care activează.
În plus, s-a decis acum, prin Ordonanța austerității,
modificarea temporară a regulilor privind telemunca în cazul funcționarilor publici.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)