ACCES PREMIUM
De ce premium?
Ministrul finanțelor: Problemele cu e-Factura apar din cauza utilizatorilor. Să nu mai apese de multe ori „Trimite”
De la 1 ianuarie 2024, facturile emise în relația dintre operatorii economici trebuie raportate în cinci zile lucrătoare în sistemul e-Factura. În acest context, în spațiul public au apărut deja utilizatori care au semnalat probleme cu modulul e-Factura, dar Marcel Boloș, Ministrul finanțelor, spune că nu autoritățile sunt de vină pentru ele.
Articolul continuă mai jos
De exemplu, ministrul spune că se ajunge în situația în care
facturile sunt înregistrate de mai multe ori în e-Factura din cauză că utilizatorii apasă de mai multe ori butonul de trimitere. Totuși, se va implementa o modificare pentru a evita aceste situații pe viitor. Totodată, ministrul a mai spus că
ar fi probleme uneori și din cauza aplicațiilor care automatizează procesul de transmitere a facturilor în sistemul Fiscului.
„Modulul e-Factura nu are probleme de functionalitate, funcționează fără niciun fel de întrerupere. Numărul facturilor actualizat, care au fost emise în modulul e-Factura, a depășit astăzi 4,2 milioane (între 1 și 9 ianuarie 2024 - n. red.). Avem o valoare a facturilor înregistrate de 19 miliarde de lei. E un lucru extraordinar de bun pentru țară. Într-adevăr, s-au remarcat trei tipuri de greșeli pe care, în mod frecvent, le fac utilizatorii modulului. Prima: nu așteaptă, după ce au apăsat tasta «Trimite», ca factura electronică să fie trimisă și tot tastează de nenumărate ori tasta «Trimite». Și, din această cauză, factura electronică apare în sistem emisă de mai multe ori.A doua: ca să corecteze, Codul fiscal spune, în astfel de situații, că trebuie să se facă factură de stornare. Această chestiune care ține de stornare și de numărul mare de stornări e destul de neconfortabilă. Dar trebuie să înțeleagă toți utilizatorii că o factură încărcată în sistem rămâne acolo și se contabilizează la TVA, pe care urmează fie să-l deducă sau să-l colecteze. Și a treia chestiune: sistemele informatice terțe -- cele prin care se asigură transmiterea în modulul e-Factura, sistemele informatice proprii, ca să fiu pe înțelesul tuturor --, de multe ori, la interoperabilitatea cu modulul e-Factura, pot să dea erori.Măsura pe care încercăm să o luăm în sprijinul utilizatorilor este ca în momentul în care vor apăsa tasta «Trimite» de mai multe ori și este același exemplar de factură electronică, să îl respingem, ca să nu ajungem la această încărcare repetată. Astăzi (9 ianuarie 2024 - n. red.) am avut discuția cu colegii pe partea tehnică și am luat hotărârea ca să anulăm noi trimiterile repetate care se fac din greșeala utilizatorilor, încât să n-ajungem în situația aceasta în care avem facturi electronice încărcate în repetate rânduri. Deci, tasta «Trimite» se apasă o singură dată și se așteaptă trimiterea facturii”, a explicat marți
Marcel Boloș, Ministrul finanțelor, într-o intervenție telefonică la postul TV
Digi24.
În relația B2B, în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2024, facturile trebuie doar raportate în e-Factura, dar se pot comunica și pe canalele clasice, conform Legii 296/2023. De la 1 iulie 2024, însă, e-Factura devine unicul canal de transmitere a facturilor în relația B2B.
Nerespectarea termenelor de raportare în e-Factura
poate fi amendată, însă
nu în perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024, ci abia de la 1 aprilie.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.