Ca să se aplice, propunerea legislativă votată de Senat mai trebuie adoptată și de Camera Deputaților. Aceasta a fost inițiată în ideea de a moderniza regulile comunicării cu proprietarii de apartamente și garsoniere și prevede, înainte de toate, că proprietarii vor trebui să dea președintelui asociației datele lor de contact, inclusiv pentru comunicarea electronică.
Apoi, se prevede că anunțarea despre adunările generale (inclusiv cele reconvocate sau cele extraordinare) ale asociației de proprietari se va putea face și prin mijloace de comunicare electronică (e-mail, aplicații mobile etc.), în cazul celor care n-au fost anunțați prin convocator.
În prezent, Legea asociațiilor de proprietari (nr. 196/2018) stabilește că anunțarea se face prin afișare la avizier și pe bază de tabel nominal convocator sau, ca alternativă, prin poștă (cu scrisoare recomandată cu conținut declarat și confirmare de primire). Practic, anunțarea prin mijloace electronice va fi încă o alternativă de anunțare, pe lângă anunțarea prin poștă.
Mai departe, se prevede că inclusiv hotărârile adunărilor generale vor urma să fie comunicate electronic proprietarilor. Actualmente, hotărârile trebuie doar consemnate în registrul unic de procese-verbale al asociației de proprietari și afișate la avizier.
„Scopul acestei legi este acela de a moderniza şi eficientiza procesul de convocare şi desfăşurare a adunărilor generale ale asociaţiilor de proprietari. Prin introducerea posibilităţii de comunicare electronică a convocărilor, se urmăreşte facilitarea accesului membrilor la informaţiile şi deciziile importante ce îi privesc.
De asemenea, transmiterea hotărârilor prin mijloace electronice completează şi modernizează procesul de înregistrare şi comunicare a acestora, asigurându-se că informaţiile sunt accesibile şi pentru cei care preferă canalele de comunicare digitale. Prin aceste modificări se urmăreşte creşterea transparenţei, eficienţei şi accesibilităţii în funcţionarea asociaţiilor de proprietari, contribuind la o guvernanţă mai bună şi la satisfacerea nevoilor membrilor comunităţii”, explică inițiatorii măsurii.
Atenție! Pentru a se aplica, proiectul de lege trebuie adoptat de Camera Deputaților, promulgat de șeful statului și publicat în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (3)