Camera Deputaților a votat azi o propunere legislativă ce vizează modificarea Legii societăților. Adoptată deja de Senat anul trecut, propunerea cuprinde aspecte referitoare la votul electronic în cadrul adunărilor generale și eliminarea unor formalisme considerate excesive: de exemplu, cerința ca în actele constitutive să fie trecute datele de identificare a beneficiarilor reali. Citește articolul
Anunțarea proprietarilor dintr-un bloc despre adunările generale ale asociației de proprietari și despre hotărârile sale se va putea face și prin e-mail, conform unui proiect de lege adoptat recent la Senat. Citește articolul
Situațiile financiare pe 2022, pe care firmele trebuie să le întocmească și transmită, până la finalul lunii mai 2023, la unitățile Ministerului Finanțelor (MF), trebuie să fie aprobate în cadrul adunării generale a acționarilor/asociaților (AGA). Citește articolul
Regulile pentru cum se pot înființa și ce pot face efectiv zonele metropolitane sunt stabilite printr-un act normativ special publicat luni în Monitorul Oficial. Printre altele, se prevede că în comisia de cenzori a fiecărei zone metropolitane trebuie să existe cel puțin un contabil autorizat sau un expert contabil. Citește articolul
Regulile pentru cum se pot înființa și ce pot face efectiv zonele metropolitane sunt stabilite printr-un act normativ special oficializat luni. Legea dată în acest sens este gândită pentru a da coerență legislativă ideii de organizare metropolitană, în condițiile în care lucrurile au fost destul de „împrăștiate” până acum. Practic, este vorba de anumite localități care se pot asocia pentru o coordonare mai bună. Citește articolul
Administratorul unei societăți este persoana care se ocupă de gestiunea afacerilor societății. Astfel, deține funcția executivă în societate, având îndatorirea ca societatea să prospere prin ducerea la îndeplinire a voinței asociaților. De aceea, administratorul este indispensabil bunului mers al societăților comerciale, acesta având nu doar atribuții de gestiune internă, ci și de reprezentare a societății în raporturile cu terții. Însă nu de puține ori se poate întâmpla ca administratorul să nu își îndeplinească atribuțiile pentru care a fost desemnat la standardele impuse de către asociații care l-au numit și de aici apare problema revocării acestuia. Citește articolul
După eliminarea stării de alertă, restricțiile ce au venit odată cu ea au fost eliminate. Printre altele, au dispărut restricțiile privind organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, spectacole, cursuri de instruire, conferințe sau alte tipuri de întruniri, ceea ce înseamnă că se poate relua și organizarea ședințelor de bloc. Citește articolul
Anul trecut, la Parlament a fost înregistrată o propunere ce viza modificarea Legii societăților, în sensul introducerii unor noi reguli privind adoptarea hotărârilor în firme, dar și a posibilității de a organiza adunările asociaților online. Documentul a fost respins de ambele Camere parlamentare, astfel că marți și-a terminat parcursul legislativ. Citește articolul
În cadrul funcționării unei societăți, raporturile dintre administrator și firmă sunt raporturi de mandat. Acest lucru îi diferențiază de angajații societății, care lucrează cu contract individual de muncă, primesc un salariu și se supun legislației muncii. Și îi diferențiază inclusiv de asociații neadministratori din cadrul unui SRL, care pot lua decizii în cadrul Adunării Generale, dar nu pot reprezenta societatea în mod direct (semnare de contracte în numele societății, deschidere de cont bancar etc.). Citește articolul
Având în vedere că montarea unei camere de supraveghere la intrarea în bloc sau pe casa scărilor ar putea să surprindă un număr mare de aspecte ce țin de viața privată a locatarilor, e de înțeles de ce legislația privind protecția datelor se aplică, în acest caz. În egală măsură, e important pentru asociațiile de proprietari să fie atente la ce date prelucrează și la necesitatea prelucrării datelor respective. Citește articolul