Camera Deputaților a votat azi o propunere legislativă ce vizează modificarea Legii societăților. Adoptată deja de Senat anul trecut, propunerea cuprinde aspecte referitoare la votul electronic în cadrul adunărilor generale și eliminarea unor formalisme considerate excesive: de exemplu, cerința ca în actele constitutive să fie trecute datele de identificare a beneficiarilor reali. Citește articolul
Anunțarea proprietarilor dintr-un bloc despre adunările generale ale asociației de proprietari și despre hotărârile sale se va putea face și prin e-mail, conform unui proiect de lege adoptat recent la Senat. Citește articolul
Situațiile financiare pe 2022, pe care firmele trebuie să le întocmească și transmită, până la finalul lunii mai 2023, la unitățile Ministerului Finanțelor (MF), trebuie să fie aprobate în cadrul adunării generale a acționarilor/asociaților (AGA). Citește articolul
După eliminarea stării de alertă, restricțiile ce au venit odată cu ea au fost eliminate. Printre altele, au dispărut restricțiile privind organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, spectacole, cursuri de instruire, conferințe sau alte tipuri de întruniri, ceea ce înseamnă că se poate relua și organizarea ședințelor de bloc. Citește articolul
Printre alte obligații pe care legea le impune asociațiilor de proprietari, le regăsim și pe cele referitoare la constituirea și utilizarea fondului de rulment și a fondului de reparații. În timp ce fondul de rulment are ca scop asigurarea sumelor necesare pentru plăți curente, fondul de reparații – după cum sugerează și denumirea sa – se folosește pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune. Întrucât legiuitorul a prevăzut destinații clare pentru fiecare dintre cele două, în cazul în care un proprietar refuză să plătească partea ce-i revine din cheltuielile cu repararea proprietății comune, schimbarea acestora, astfel încât din fondul de rulment să se facă plăți pentru repararea terasei, a liftului și altele, nu e posibilă. Citește articolul
Chiar dacă nu folosesc o parte din proprietatea comună, de exemplu, liftul, potrivit legislației asociațiilor, proprietarii de apartamente la bloc nu pot fi exceptați, în mod automat, de la plata cheltuielilor aferente. În schimb, exceptarea de la plata unor cheltuieli comune se poate stabili, în cazul unor proprietari de apartamente la bloc, prin hotărâre a adunării generale. Citește articolul
Astăzi este ultima zi în care companiile mai pot depune la unitățile Ministerului Finanțelor situațiile financiare pentru anul 2019, dacă nu vor să riște amenzi de mii de lei sau chiar desființarea, în funcție de cât de mare e întârzierea. Termenul oricum a fost amânat o dată, din cauza epidemiei de coronavirus, așa că firmele ar fi trebuit, cel puțin teoretic, să aibă destul timp pentru a se achita de obligație. Citește articolul
Termenul pentru depunerea situațiilor financiare pentru anul 2019 este mâine, ceea ce înseamnă că firmele ar trebui să fie gata de-acum pentru a transmite bilanțurile. Din acest motiv, am sintetizat azi principalele chestiuni de care ar trebui să țină cont compania ta înainte să trimită situațiile financiare către Ministerul Finanțelor. Citește articolul
Locatarii de la bloc sunt obligați ca, în prima parte a fiecărui an, să se întâlnească pentru a discuta aspecte legate de organizarea imobilului. Astfel, atunci când vor să stabilească acțiuni viitoare într-un imobil, cum ar fi renovarea interioară sau exterioară a acestuia, ori pentru a stabili bugetele pentru aceste acțiuni, cei ce locuiesc la bloc trebuie să se întâlnească într-o ședință. Iată cum se pot organiza acum, în contextul epidemiei de coronavirus, ședințele la bloc. Citește articolul
Adunările generale ale asociaților sau acționarilor (numite, pe scurt, AGA) se pot desfășura în condiții speciale, în această perioadă, dar și încă două luni de la terminarea stării de urgență, potrivit unei recente ordonanțe de urgență. Aceasta vine să stabilească cerințele aplicabile adunărilor care se vor desfășura prin mijloace comunicare la distanță, precum și să amâne termenul adunării generale ordinare, ce trebuie ținută în cel mult cinci luni de la încheierea exercițiului financiar. Citește articolul