avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 445 soluții astăzi
Acasă Subiect: adunare generala
Subiect: adunare generala
ACCES GRATUIT

Banii din fondul de rulment al asociațiilor de proprietari nu pot fi folosiți pentru reparațiile de la bloc

Viorel Cosac în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
19 August 2021 | 1 | 14387 | Timp de citire: 2 min.

Printre alte obligații pe care legea le impune asociațiilor de proprietari, le regăsim și pe cele referitoare la constituirea și utilizarea fondului de rulment și a fondului de reparații. În timp ce fondul de rulment are ca scop asigurarea sumelor necesare pentru plăți curente, fondul de reparații – după cum sugerează și denumirea sa – se folosește pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune. Întrucât legiuitorul a prevăzut destinații clare pentru fiecare dintre cele două, în cazul în care un proprietar refuză să plătească partea ce-i revine din cheltuielile cu repararea proprietății comune, schimbarea acestora, astfel încât din fondul de rulment să se facă plăți pentru repararea terasei, a liftului și altele, nu e posibilă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Niciun proprietar de apartament la bloc nu poate fi exceptat automat de la plata unor cheltuieli comune. Scutirile pot fi decise doar cu acordul celorlalți proprietari

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
8 August 2021 | 2 | 16399 | Timp de citire: 2 min.

Chiar dacă nu folosesc o parte din proprietatea comună, de exemplu, liftul, potrivit legislației asociațiilor, proprietarii de apartamente la bloc nu pot fi exceptați, în mod automat, de la plata cheltuielilor aferente. În schimb, exceptarea de la plata unor cheltuieli comune se poate stabili, în cazul unor proprietari de apartamente la bloc, prin hotărâre a adunării generale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Nu depui situațiile financiare pe 2019 până azi? Firma ta va risca cel puțin o amendă, dacă nu chiar desființarea

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Iulie 2020 | 0 | 1300 | Timp de citire: 1 min.

Astăzi este ultima zi în care companiile mai pot depune la unitățile Ministerului Finanțelor situațiile financiare pentru anul 2019, dacă nu vor să riște amenzi de mii de lei sau chiar desființarea, în funcție de cât de mare e întârzierea. Termenul oricum a fost amânat o dată, din cauza epidemiei de coronavirus, așa că firmele ar fi trebuit, cel puțin teoretic, să aibă destul timp pentru a se achita de obligație. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Termenul de depunere a situațiilor financiare pentru anul 2019 e mâine. Noutățile de care să ții cont

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Iulie 2020 | 0 | 2439 | Timp de citire: 3 min.

Termenul pentru depunerea situațiilor financiare pentru anul 2019 este mâine, ceea ce înseamnă că firmele ar trebui să fie gata de-acum pentru a transmite bilanțurile. Din acest motiv, am sintetizat azi principalele chestiuni de care ar trebui să țină cont compania ta înainte să trimită situațiile financiare către Ministerul Finanțelor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Asociațiile de proprietari în vreme de pandemie: Ședințele de bloc se pot organiza în această perioadă, dar cu respectarea unor măsuri speciale

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
24 Iulie 2020 | 6 | 9106 | Timp de citire: 2 min.

Locatarii de la bloc sunt obligați ca, în prima parte a fiecărui an, să se întâlnească pentru a discuta aspecte legate de organizarea imobilului. Astfel, atunci când vor să stabilească acțiuni viitoare într-un imobil, cum ar fi renovarea interioară sau exterioară a acestuia, ori pentru a stabili bugetele pentru aceste acțiuni, cei ce locuiesc la bloc trebuie să se întâlnească într-o ședință. Iată cum se pot organiza acum, în contextul epidemiei de coronavirus, ședințele la bloc. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus - stare de urgență

UPDATE Condițiile speciale pentru adunările generale ale asociaților, oficializate. Acestea vor putea fi folosite o vreme și după starea de urgență

avocatnet.ro în Aspecte juridice
11 Mai 2020 | 0 | 6536 | Timp de citire: 4 min.

Adunările generale ale asociaților sau acționarilor (numite, pe scurt, AGA) se pot desfășura în condiții speciale, în această perioadă, dar și încă două luni de la terminarea stării de urgență, potrivit unei recente ordonanțe de urgență. Aceasta vine să stabilească cerințele aplicabile adunărilor care se vor desfășura prin mijloace comunicare la distanță, precum și să amâne termenul adunării generale ordinare, ce trebuie ținută în cel mult cinci luni de la încheierea exercițiului financiar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Termenul pentru adunările generale ordinare, prelungit până la finele lui iulie

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Mai 2020 | 0 | 1177 | Timp de citire: 1 min.

Într-o recentă ordonanță cu reguli speciale pentru ținerea adunărilor generale ale asociaților/acționarilor în această perioadă se regăsește și prelungirea până la finele lui iulie a termenului pentru adunările ordinare. Prelungirea era necesară având în vedere că Guvernul încuviințase deja prelungirea termenului pentru depunerea situațiilor financiare pe 2019. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Urmează o adunare generală a acționarilor la firma ta? Ce măsuri de siguranță recomandă specialiștii

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Martie 2020 | 0 | 1860 | Timp de citire: 2 min.

De obicei, în timpul primăverii se țin adunările generale anuale ale acționarilor (AGA), în special pentru aprobarea situațiilor financiare pentru anul anterior, dar și pentru stabilirea bugetului și a planului de afaceri. În contextul răspândirii coronavirusului, specialiștii de la NNDKP recomandă companiilor să ia unele măsuri de siguranță atunci când stabilesc când și cum se țin adunările generale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce obligații au asociațiile de proprietari în 2019, după schimbarea legislației în domeniu

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Ianuarie 2019 | 11 | 24282 | Timp de citire: 3 min.

Asociațiile de proprietari au intrat în 2019 cu o nouă lege, intrată în vigoare toamna trecută, care prevede în multe privințe îndatoriri noi, mai ales în ceea ce privește gestionarea banilor. În edificiile cu cel puțin trei locuințe este obligatorie constituirea asociației, chiar dacă într-o formă organizatorică mai simplă. Anual, asociațiile trebuie să-și creioneze un buget, iar adunarea generală a membrilor trebuie convocată măcar o dată pe an. În orice caz, toate deciziile trebuie luate în adunarea majorității membrilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Noua lege a asociațiilor de proprietari

Ce atribuții suplimentare vor avea, din luna septembrie, adunările generale ale proprietarilor

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2018 | 1 | 3867 | Timp de citire: 2 min.

Adunarea generală a proprietarilor va avea o serie de noi atribuții, odată cu intrarea în vigoare, în luna septembrie 2018, a noii legislații privind organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari. Mai exact, adunarea generală va avea de peste două ori mai multe atribuții decât în prezent. Citește articolul