ACCES PREMIUM
De ce premium?
Situațiile financiare pe 2022 trebuie aprobate în AGA înainte de transmiterea lor către MF
Situațiile financiare pe 2022, pe care firmele trebuie să le întocmească și transmită, până la finalul lunii mai 2023, la unitățile Ministerului Finanțelor (MF), trebuie să fie aprobate în cadrul adunării generale a acționarilor/asociaților (AGA).
Articolul continuă mai jos
Ordinul MF 4.268/2022 este actul normativ care cuprinde principalele aspecte legate de
întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale pe 2022. Una dintre regulile amintite în acest act normativ este că
„situațiile financiare anuale sunt supuse aprobării de către adunarea generală a acționarilor/asociaților”.
Prin urmare, așa cum prevede
Legea societăților, AGA ordinară trebuie să aibă loc
cel puțin o dată pe an, în maximum
cinci luni după încheierea exercițiului financiar anterior.
În același timp, dincolo de dezbaterea altor probleme înscrise pe ordinea de zi, AGA este obligată să aprobe situațiile financiare anuale, pe baza rapoartelor prezentate de consiliul de administrație, respectiv de directorat și de consiliul de supraveghere, de cenzori sau de auditorul financiar, și să fixeze dividendul.
„Situațiile financiare anuale, raportul anual al consiliului de administrație, respectiv raportul directoratului și cel al consiliului de supraveghere, precum și propunerea cu privire la distribuirea de dividende și situația privind dividendele distribuite parțial în cursul anului fiscal se pun la dispoziția acționarilor la sediul societății, de la data convocării adunării generale. La cerere, acționarilor li se eliberează copii ale acestor documente. Sumele percepute pentru eliberarea de copii nu pot depăși costurile administrative implicate de furnizarea acestora”, este explicat în actul normativ.
Desigur, dacă societatea are un
site de internet, convocarea și documentele amintite se publică și pe acesta, pentru liberul acces al persoanelor vizate de AGA.
Distribuirea profitului unei societăți sub formă de dividende se poate face anual sau trimestrial. Dacă în 2022 s-a optat pentru dividende interimare, atunci în 2023 este obligatorie
o regularizare după aprobarea situațiilor financiare anuale.
Situațiile financiare anuale se depun la unitățile teritoriale ale MF până la finalul lunii mai 2023. Depunerea bilanțurilor se face fie în format hârtie și în format electronic, la registratura unităților MF (sau la oficiile poștale, prin scrisori cu valoare declarată), fie numai în format electronic, pe portalul e-Guvernare.ro (semnate electronic).
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)