ACCES PREMIUM
De ce premium?
Dacă ANAF vrea să modifice din oficiu vectorul fiscal, firma trebuie să trateze chestiunea cu atenție și să pregătească bine următorii săi pași
Firmele care primesc de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) notificări despre declanșarea modificării din oficiu a vectorului fiscal trebuie să fie foarte atente, potrivit specialiștilor. Contribuabilii trebuie să facă verificări interne și, dacă e cazul, să se pregătească bine pentru următorii lor pași.
Articolul continuă mai jos
Pentru situațiile în care contribuabilii nu anunță schimbările de vector fiscal în termenul legal de 15 zile, prin formularul 700, ANAF a venit cu
o procedură specifică de modificare din oficiu prin
Ordinul 3.792/2024, care se aplică deja.
Astfel, cei care primesc o notificare despre declanșarea procedurii trebuie să trateze chestiunea cu atenție și să facă rapid verificări interne. Dacă chiar este o greșeală a firmei, trebuie depus formularul 700. În schimb, dacă greșeala este la ANAF, trebuie adunate documentele justificative necesare la audiere.
„Recomandarea noastră este de a trata notificările primite de la ANAF cu maximă atenție. În primul rând, este nevoie să fii la curent cu ceea ce primești în SPV (Spațiul Privat Virtual - n. red.) din partea ANAF: nu ignorați aceste notificări pentru că există termene bine definite în care trebuie furnizat un răspuns. Orice notificare primită trebuie verificată și un răspuns trebuie pregătit pentru a fi transmis prin SPV. Trebuie văzut dacă cumva există o eroare la nivelul societății, caz în care aceasta trebuie corectată, sau dacă informațiile precizate de ANAF nu sunt corecte. În oricare dintre cazuri, un răspuns scris din partea contribuabilului este absolut necesar. (...)Dacă se ajunge la etapa a doua a procedurii, adică la invitația la o audiere, atunci contribuabilul trebuie să se prezinte la ANAF cu toate informațiile relevante pentru situația menționată de ANAF, informații și documente prin care să arate care este motivul pentru care consideră că vectorul fiscal nu ar trebui modificat. Mai pe scurt, contribuabilul trebuie să se prezinte la ANAF cu orice documente și informații prin care să își susțină punctul de vedere”, a explicat,
într-un interviu recent,
Valentin Alangiu, Accounting & Tax Partner la Nowium.
Dacă se ajunge la emiterea unei decizii prin care ANAF modifică din oficiu vectorul fiscal, atunci contribuabilul nemulțumit de măsură poate contesta documentul. În primă fază, administrativ, iar în faza a doua - în instanță.
„Decizia de modificare din oficiu a vectorului fiscal se contestă conform procedurii reglementate la art. 268 și următoarele din Codul de procedură fiscală. Termenul în care poate fi contestată este de 45 de zile de la comunicare. Primul pas este contestația administrativă - contestația se înregistrează la organul administrativ emitent și este soluționată de structura specializată de soluţionare a contestaţiilor din cadrul Ministerului Finanţelor. Ulterior, în cazul unui răspuns negativ, contribuabilul se poate adresa instanței competente de la sediul său”, a precizat specialistul.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.