Ce finanțări sunt acordate prin intermediul Fondului pentru IMM-uri
Finanțările disponibile prin intermediul Fondului pentru IMM-uri sunt acordate conform principiului primul venit, primul servit. Înscrierile sunt între 3 februarie și 5 decembrie 2025. Se acordă:
- până la 700 euro în vederea decontării taxelor eligibile privind mărcile comerciale, dar și desenele sau modelele industriale;
- până la 1.000 euro pentru brevetele de invenție;
- până la 1.500 euro pentru susținerea cheltuielilor privind redactarea și depunerea cererii de brevet la nivel european.
Cine poate solicita sprijinul financiar
Sunt eligibile pentru încasarea ajutorului nerambursabil microîntreprinderile și IMM-urile înregistrate în statele membre ale UE, dar și în Ucraina, localizate în teritoriile controlate de guvernul ucrainean.
Totodată, sunt eligibili și solicitanții care desfășoară o activitate independentă, dar și fundațiile. În cazul acestora, se impune obligația ca mai puțin de 25% din capitalul sau drepturile lor de vot să fie controlat direct sau indirect, în comun sau individual, de unul sau mai multe organisme publice.
Procedura de acordare a voucherelor se derulează în patru pași
Conform procedurii de finanțare, solicitanții vor parcurge patru pași în vederea obținerii ajutorului nerambursabil.
1. Vor înregistra un cont de utilizator și vor depune cereri de finanțare prin intermediul platformei online EUIPO. Solicitanții pot solicita unul sau mai multe vouchere simultan sau prin cereri succesive. Voucherele vor avea termene de valabilitate pentru o perioadă determinată, astfel că ele vor trebui utilizate rapid după primirea deciziei de subvenție.
2. Solicitanții vor fi informați cu privire la acceptarea/respingerea cererii de finanțare. Decizia de subvenție va intra în vigoare la data notificării sale către beneficiari. După notificare, voucherele vor fi afișate în contul de utilizator al Fondului pentru IMM-uri.
3. Solicitanții vor desfășura activitățile eligibile în baza voucherului acordat. După ce a expirat, un voucher nu poate fi utilizat, prelungit sau solicitat din nou în cursul prezentei cereri de propuneri.
4. Beneficiarii vor solicita rambursarea cheltuielilor eligibile. Ajutorul financiar nerambursabil va fi încasat în contul bancar al IMM-ului.
Trebuie amintit faptul că cererile de finanțare depuse vor fi evaluate în ordinea înregistrării lor, ceea ce poate conduce la epuizarea bugetului înaintea termenului-limită prevăzut în cadrul procedurii, respectiv 5 decembrie 2025.
Documentele necesare transmiterii cererii de finanțare
Pentru a beneficia de această oportunitate de finanțare, solicitanții eligibili trebuie să pregătească o serie de documente, respectiv:
- un certificat de înregistrare. Certificatul de înregistrare de TVA sau numărul național de înregistrare al companiei, emis de autoritatea națională competentă. Persoanele fizice autorizate trebuie să furnizeze un certificat de înregistrare în regimul național al activităților independente, incluzând un număr de identificare fiscală;
- un extras de cont bancar. Un extras de cont bancar al companiei, care să conțină următoarele detalii: numele companiei (titularul contului), numărul IBAN complet, inclusiv codul de țară, și codul BIC/SWIFT;
- declarația pe propria răspundere pentru reprezentanți externi, dacă cererea de finanțare este gestionată de către o altă persoană.
Comentarii articol (0)