Actul normativ modificat stabilește categoriile de acte administrativ-fiscale și procedurale, emise de către organele ANAF, care sunt valabile fără semnătura persoanelor împuternicite și ștampila organului emitent.
Dacă lista cuprindea anterior 39 de documente, în urma modificării s-a ajuns la un total de 56 de documente. Printre actele fiscale nou-introduse pe listă, de către ANAF, se numără, de exemplu:
- decizie privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 316 alin. (10) / art. 317 alin. (4) din Codul fiscal;
- decizie de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare;
- înștiințare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare;
- invitație privind exercitarea dreptului de a fi ascultat, în cazul neprezentării la primul termen stabilit de organul fiscal în vederea audierii;
- notificare pentru nedepunerea declarațiilor recapitulative (formular 390 VIES);
- notificare privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor;
- decizie privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor (formular 701);
- decizie de declarare în inactivitate;
- notificare privind nedepunerea la termen a cererii de înregistrare a contractelor de închiriere;
- decizie privind recuperarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat, virată în mod necuvenit entităților nonprofit/unităților de cult.
Comentarii articol (0)