Informațiile recente din presă - preluate în cascadă de la o publicație la alta - conform cărora cei care nu și-au mai primit mașina plătită înainte de Revoluție și care nu au fost despăgubiți niciodată până acum, dar pentru care, după 35 de ani, Ministerul Finanțelor a stabilit valoarea despăgubirilor (care vor fi acordate sub forma unui titlu de stat emis de BRD), sunt complet eronate. În realitate, titlul de stat la care face referire presa a fost emis, este adevărat, dar măsura nu are un caracter general, ci se adresează unui singur astfel de păgubit, ”întârziat”. Citește articolul
Circulația pe drumurile publice implică inclusiv responsabilitatea șoferului în ceea ce privește starea tehnică a autovehiculului. În România, controalele tehnice în trafic efectuate în colaborare de către Poliția Rutieră și Registrul Auto Român (RAR) arată că mulți români nu ezită să conducă mașini care prezintă deficiențe tehnice majore sau periculoase. Cele două instituții menționate au răspuns solicitării noastre de a oferi informații despre procedura de constatare a deficiențelor tehnice în trafic, care sunt motivele pentru reținerea certificatului de înmatriculare și care sunt pașii necesari pentru recuperarea acestui document. Citește articolul
Tarifele de producere a plăcilor cu numere de înmatriculare pentru vehicule rutiere și cele pentru serviciile prestate în legătură cu acestea s-au modificat începând de azi, respectiv s-au majorat, potrivit unui ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) apărut în martie. Citește articolul
Un proiect de lege recent depus la Senat propune unificarea reglementărilor privind parcările publice și private, în prezent dispersate în șapte acte normative. Inițiatorii subliniază necesitatea acestei abordări unitare din cauza creșterii numărului de autovehicule și a urbanizării accelerate. Proiectul definește clar parcările private și publice, stabilind reguli specifice pentru fiecare, în special în ceea ce privește autonomia proprietarilor de parcări private în gestionarea accesului. Citește articolul
Recent, a fost înregistrată la Senat o propunere legislativă prin care se prevede ca „regula fermoarului”, ce înseamnă, de fapt, intrarea alternativă pe o bandă a mașinilor în cazul îngustării drumului, să devină o normă obligatorie de circulație, nu doar o practică de conducere defensivă. Propunerea prevede, de asemenea, ca nerespectarea acestei reguli să fie sancționată cu amenzi de peste 600 de lei.
Citește articolulÎn cazul în care unele dintre datele ce apar în Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) se modifică, indiferent dacă este vorba despre schimbarea culorii mașinii, înlocuirea motorului sau instalarea unui sistem GPL, proprietarul mașinii trebuie să se prezinte la Registrul Auto Român (RAR) pentru actualizarea documentului. Nerespectarea acestei obligații poate duce la amenzi de până la 1.620 de lei, iar pentru persoanele juridice, sancțiunile sunt semnificativ mai mari. Citește articolul
Mai multe mituri legate de Codul rutier care circulă în spațiul public nu au bază în legislația momentului. De pildă, de principiu, nu este legală parcarea mașinilor pe trotuar, chiar dacă rămâne cel puțin un metru liber pentru trecerea pietonilor, iar polițiștii rutieri îi pot sancționa și pe pietoni, nu doar pe șoferi. Citește articolul
Rovinieta, respectiv taxa ce trebuie plătită pentru a putea circula pe rețeaua de drumuri din afara localității de domiciliu, poate fi cumpărată din oficiile poștale, benzinării, dar și online ori prin SMS. În 2024 au apărut mai multe schimbări în legătură cu rovinietele, inclusiv unele legate de perioadele de valabilitate a acestora, dar și de plata prin SMS sau online. Citește articolul
Recent, Registrul Auto Român (RAR) a publicat un raport privind controalele desfășurate anul trecut în trafic, atât de către inspectorii RAR, cât și de echipele mixte RAR-Poliția Română. Printre numeroasele nereguli constatate, au fost depistați și șoferi care circulau cu ITP fals. Context în care amintim că utilizarea unor înscrisuri falsificate în scopul producerii de consecințe juridice atrage răspunderea penală. Citește articolul
Codul rutier obligă proprietarii vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România să dețină pentru acestea o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto, adică o poliță RCA valabilă. În cazul în care circulă cu o mașină pentru care nu au o poliță RCA valabilă, șoferii riscă amenzi de mii de lei și reținerea certificatului de înmatriculare a autovehiculului. Citește articolul