Atunci când întocmesc un proces-verbal de contravenție pentru depășirea vitezei legale, polițiștii vor trebui să aplice în favoarea șoferului sancționat anumite marje de eroare, indiferent de tipul radarului folosit, potrivit unui proiect de lege ce a primit recent raport favorabil la Senat. Citește articolul
Traficul rutier pe drumurile publice din România va fi monitorizat, peste câțiva ani, printr-un sistem integrat, numit e-SIGUR, iar în cazul încălcării regulile de circulație, șoferii identificați astfel vor putea fi sancționați de polițiști, potrivit unei legi oficializate azi. Sistemul de monitorizare va conține, printre altele, 500 de camere video și 300 de radare mobile. Citește articolul
Ținând cont de faptul că România este, în continuare, pe primul loc la nivel european în ceea ce privește numărul persoanelor decedate în accidente rutiere, autoritățile de la noi au stabilit, prin Strategia Națională privind Siguranța Rutieră pentru perioada 2022-2030, oficializată deja, introducerea unor măsuri ce au ca scop reducerea numărului de accidente rutiere mortale. Printre altele, a fost stabilită apariția, în următorii ani, a unui sistem automat de detecţie şi constatare a abaterilor rutiere, bazat pe aproximativ 300 de radare și 500 de camere video. Astfel, cu ajutorul acestui sistem, șoferii care vor încălca legislația rutieră vor fi sancționați automat, fără să mai fie opriți în trafic de polițiști. Citește articolul
Este a doua oară când Curtea Constituțională a României (CCR) trimite înapoi în Parlament o propunere legislativă ce prevede modificări la Codul rutier în privința amplasării radarelor. În forma analizată de CCR, propunerea prevede că polițiștii nu vor mai putea instala radare pe mașinile neinscripționate sau care nu sunt amplasate în locuri vizibile și nu le vor mai putea folosi decât dacă sunt îmbrăcați cu uniforma specifică, iar radarele de tip pistol nu vor mai putea fi folosite la mai mult de zece metri de mașina de poliție. Citește articolul
Șoferii nu vor mai putea fi sancționați de către polițiștii care folosesc radarul și care nu poartă uniformele specifice, nu folosesc o mașină cu însemnele poliției sau radarele nu sunt semnalizate corespunzător, cu ceva distanță înainte și, dacă nu se respectă aceste prevederi, procesul-verbal de constatare a contravenției devine nul. Aceste măsuri se regăsesc într-o propunere legislativă care a primit votul Parlamentului în vara lui 2018, declarată parțial neconstituțională de Curtea Constituțională a României (CCR) spre sfârșitul anului trecut și care ar putea fi supusă votului senatorilor chiar azi, având propunere de respingere. Citește articolul
Mulți șoferi din țara noastră sunt de părere că sistemul video ce aparține Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și utilizat de aceasta pentru verificarea existenței unei roviniete valide pentru mașinile care utilizează rețeaua de drumuri din țara noastră este folosit și pentru stabilirea vitezei celor care circulă pe drumurile pe care sunt amplasate camerele, adică sunt folosite ca aparate radar. De aceea, pentru a lămuri această situație, CNAIR a transmis recent un comunicat de presă. Citește articolul
La începutul acestui an, mai multe publicaţii autohtone au anunţat că Poliţia Română ar fi montat un nou sistem de radare fixe pe Drumul Naţional 1, care ar urma să fie pus în funcţiune în curând. Din acest motiv, AvocatNet.ro a solicitat şi a primit un punct de vedere oficial al Poliţiei Române cu privire la monitorizarea traficului rutier cu ajutorul camerelor video fixe. Citește articolul