Tichetele de masa electronice vor presupune costuri de achizitionare mai mici pentru angajatori si de asemenea se va reduce volumul munca cu distributia acestora, se arata intr-un comunicat al Asociatiei de Plati Electronice din Romania (APERO), remis redactiei. Astfel, angajatorii vor achita costul emiterii tichetelor pe format electronic la o anumita perioada de timp, in functie de valabilitatea acestora, nefiind nevoie sa suporte lunar costul emiterii imprimarii tichetelor de masa pe suport de hartie. Opinia nu este impartasita si de Sodexo Solutii pentru Motivare, o companie emitenta de bonuri de masa pe hartie, care considera ca emiterea tichetelor electronice ii va costa mai mult pe angajatori. Citește articolul
Achizitionarea tichetelor de masa in format electronic va presupune costuri mai mari pentru angajatori, comparativ cu achizionarea tichetele pe suport hartie, este de parere Jean Istasse, general manager Sodexo Solutii pentru Motivare, una dintre companiile care emit bonuri de masa pe piata din Romania. Totusi, regimul fiscal aplicat angajatorilor care acorda tichete de masa va ramane neschimbat, indiferent de forma in care sunt emise aceste tichete, a adaugat acesta pentru AvocatNet.ro. Citește articolul
Noul regim al penalitatilor de intarziere, precum si celelalte noutati, introduse prin OUG nr. 50/2013, se pot aplica in continuare fara modificari, dupa ce legea de aprobare a ordonantei de urgenta a fost publicata luni. Citește articolul
De cativa ani depunerea declaratiilor fiscale se poate face online prin intermediul unui serviciu de pe site-ul ANAF-ului doar de catre cei care detin un certificat digital calificat. Numai ca, potrivit legislatiei, cu un singur se pot semna declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili. In aceste conditii, platitorii de taxe nu mai au nevoie sa detina propria semnatura electronica, pentru a-si depune online declaratiile fiscale, ci pot face acest lucru prin intermediul altcuiva, inclusiv prin servicii online. Citește articolul
Contribuabilii au la dispozitie o aplicatie prin care isi pot consulta dosarul fiscal direct din fata calculatorului, fara sa mai fie nevoiti sa se deplaseze la administratia financiara. Informatiile existente online sunt actualizate in fiecare luna, dupa data de 20. Disponibila de doi ani si jumatate, aplicatia ofera acces la declaratiile fiscale, vectorul fiscal si prezinta informatii despre datoriile pe care le are contribuabilul la Fisc. Citește articolul
Data de 10 octombrie este termenul limita pana la care contribuabilii trebuie sa depuna la agentiile teritoriale ale ANAF patru declaratii fiscale. Citește articolul
Angajatorii care incadreaza in munca stagiari ar putea primi, pentru fiecare dintre acestia, o suma egala cu 50% din valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor, care este de 500 de lei. Prevederea se gaseste intr-un proiect de lege care a fost deja adoptat de Senat, fiind acum in dezbatere la Camera Deputatilor. Citește articolul
Codul fiscal a fost modificat din nou printr-o lege publicata luni in Monitorul Oficial. Noile prevederi, aplicabile de la 1 ianuarie 2014, scutesc de la plata impozitului pe terenuri o noua categorie de contribuabili. Citește articolul
Cazierul fiscal reflecta disciplina financiara a unui contribuabil, documentul fiind necesar atat pentru infiintarea unei societati sau autorizarea unei activitati, cat si pentru cesiunea partilor sociale ori pentru cooptarea unor noi asociati in firma. In mod obisnuit, certificatulul de cazier fiscal trebuie obtinut de la Fisc de catre contribuabilulul care are nevoie de el, insa legislatia prevede si o procedura simplificata de emitere a documentului prin care acest certificat este comunicat direct Registrului Comertului de catre autoritatile fiscale. In patru situatii, specificate de reglementarile legale, contribuabilii scapa de o procedura birocratica si nu mai sunt nevoiti sa solicite ei documentul Fiscului. Citește articolul
Valoarea amenzii maxime pentru firmele care nu depun la termen declaratia pentru mediu se dubleaza de pe 29 septembrie. Modificarea a aparut in OG 31/2013, publicata la finalul lunii august, prin care se aduc si alte modificari importante pentru companii. Citește articolul