avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 587 soluții astăzi
Forum Activitate magda2007

Activitate magda2007

Va multumesc pentru raspuns.

Carp Mircea a scris:

Pensia antiipata nu s-a putut cumula cu salariul nici pe legea 263/2010 si nu se poate cumula nici pe legea 360/2023.
Daca doreste sa lucreze in continuare trebuie sa-si suspende plata pensiei anticipate.

Dacă o persoană ce este angajată în sănătate si nu a făcut varta de pensionare (in 2026 in februarie face vârstă de pensionare conform anexei 5 ), dar având 41 de ani de activitate din care 33 contributivi și restul primiți datorită grupei a doua de munca s-a pensionat anticipat fara penalizare,în 2024 ( înaintea sa apara noua lege a pensiilor ), mai poate continua sa fie angajat și să primească și pensia?
Angajatorul îi spune că îi va da decizie de întreruperea contractului de munca din 2025. Se poate renunța la pensia anticipata și. sa rămână în activitatea până la împlinirea vârstei de pensionare in 2026?
Poate să fie angajat și să primească și pensia anticipata? Dacă da in ce condiții?
Cum sa procedeze sa rămână în continuare angajat?
Mulțumesc.
Cumpar un apartament -proprietari eu si mama.Mama face imprumut la banca pentru a obine suma necesara de bani pt cumpararea apartamentului. Pentru asta tata gireaza pe mama. Este obligatoriu ca si tata sa fie coproprietar?
sot-sotie proprietari a unei case+teren obtinut prin act vanzare cumparare, fara cadastru. Doresc vanzarea a 516 mp din terenul din curte. Se face cadastrul casei +teren curte pt. a se putea vinde o parte din teren(desmenbrare teren de vanzare de cel care ramane la vanzator). Cumparatorul doreste mai mult teren (550 mp in loc de 516 mp ) si cere acordul unuia din proprietari care si semneaza niste acte in aceasta privinta pentru efectuarea desmenbrarii conform cu cele spuse mai sus.
Se face si desmenbrarea si apoi actul de vanzare cumparare. Cand celalat proprietar al terenului afla de acesta modificare (teren mai mult de vanzare 550mp) nu este de acord. Mentionez ca atunci cand s-a imtocmit documentatia pentru cadastru si desmembrare numai un singur proprietar a semnat actele necesare, celalalt a fost ignorat, acesta semnand ulterior doar contractul de vanzare-cumparare.
Este corect acest cadastru intocmit fara acordul celuilalt proprietar care are aceleasi drepturi 50% cu cel care a semnat?
Se mai poate face ceva pentru rectificarea cadastrului terenului de vanzare dela 550 mp sa revina la 516 mp.? Cum sa procedeze ?
Mentionez ca nu s-au facut masuratori pentru a intra in posesie cumparatorul care a platit doar 516mp nu 55pm cat scrie in actul de vanz-cump. Proprietarul ignorat ce nu a semnat documentatia pt. cadastru poate face contestatie, recadastrare, apoi sa se faca un alt contract de vanzare-cump. pe 516pm ?
Daca ramane 550mp. cat este in contractul de vanz-cump. instalatia de aprov. cu apa precum si canalul pt. apa uzata trece in partea cumparatorului ceea ce proprietarii nu accepta. Ce solutie poate fi adoptata?
Multumesc anticipat.
Caz: proprietari -sot-sotie : casa+teren intravilan drept 50% fiecare. Doresc sa vanda o parte din teren, fac cadastru la casa + teren ca nu aveau, dupa aceasta se stabileste cati mp de teren intravilan vinde si se fac iar cadastre pentru desmenbrare , pt vanzator cu ce a ramas si pt. cumparator ce a cumparat-teren.
Dar acum intervine problema, mai precis cadastrele atat pt. cumparator cat si pt vanzator au fost realizate primele si dupa s-a facut actul de vanzare - cumparare. Vanzatorul terenului - doar sotul a fost invitat la notar de cumparator ,,pt. a mai semna niste acte ,, si acolo i s-a cerut sa cedeze din terenul lui ramas dupa impartire inca o parte in favoarea cumparatorului, cu care a fost de acord. Mentionez ca vanzatorii terenului sunt persoane in varsta cu probleme de sanatate. Cumparatorul nu a platit terenul luat in plus, nu s-a facut alt act de vanzare-cumparare pentru acest teren. In actul de vanzare-cumparare terenul intravilan cumparat este suma terenului stabilit dupa desmenbrare+ terenul primit in plus dupa desmembrare. Mentionez ca notarul nu i-a dat vanzatorului niciun act in legatura cu surplusul de teren dat cumparatorului. Nu s-au mai facut masuratori dupa modificarea cadastrului in urma cedarii surplusului de teren de catre vanzator.
Dorinta vanzatorilor este de a-si retrage surplusul de teren intravilan dat ulterior cumparatorului, pt. ca nu a primit banii pe acesta, O alta problema este ca daca cumparatorul ramane si cu acest surplus de teren dat ulterior, reteaua de aprov. cu apa potabila +fantana vanzatorului trece in partea cumparatorului ceea ce ar insemna refacerea acesteia.
Este corect ca la modificarea actelor dupa ce s-a facut cadastru si desmembrearea terenului sa nu fie consultata si sotia proprietara 50%.?

Ce se poate face ca sa ramana cum s-a stabilit anterior cumparatorul sa primeasca terenul stabilit prima data fara surplus. Este o problema complicata iar cumparatorul fiind mult mai tanar a profitat de increderea acordata de persoanele iau vandut terenul.
Cum se poate ajunge la anularea contractului de vanzare -cumparare sau madificarea acestuia conform primei impartiri a terenului?


Discuție succesiune
Buna ziua,
Sunt legatar universal (pe bunurile mobile si imobile, tot ce a dobandit in viata si ce ii revine dupa deces,) in urma testamentului facut de matusa mea, eu fiind nepoata. Matusa a decedat, nu are copii, sotul este in viata. Avand in vedere averea acesteia: apartament copropriecar cu sotul, bani la banca fiind titular(am fost pusa la clauza cat a trait), are un teren mostenit de la parinti, are o casa la tara(casa a construit-o sotul dar matusa decedata nu este trecuta ca proprietar dar in timpul vietii a mai facut 2 camere si alte imbunatatiri.Sotul are un teren extravilan cumparat in timpul casatoriei cu matusa. As vrea sa stiu cat imi revine mie ca mostenitor testamentar, legatar universal din averea matisii. De asemenea banii din banca unde ea este titulara imi revin mie sau impart cu sotul supravietuitor? Multumesc anticipat.
Bună dimineaţa,
Vă solicit sprijinul, în ceea ce priveşte acordarea de zile libere pentru orele suplimentare lucrate. Lucrez în sănătate într-o Direcţie de Sănătate Publică, sunt angajată ca personal contractual. După programul normal delucru la noi se fac gărzi în fiecare zi din săptămână chiar şi sâmbăta şi duminica, şi în sărbătorile legale.
Pentru aceste gărzi, deci ore suplimentare primim zile libere (nefiind plătite).
Aş vrea să ştiu câte zile libere se pot acorda pentru o gardă:
de luni până vineri program de la 15-22;
si sambăta şi duminica program tura a I-a de la 8-15 sau tura a II-a de la 15-22
Aş vrea să ştiu şi în cazul când am efectuat o gardă sâmbăta sau duminica dar în acelaşi timp este şi o sărbătoare legală de ex. Crăciun, Paşte de căte zile beneficiez. Ce legislaţie este în vigoare pentru această situaţie?
Vă mulţumesc.
Sunt angajata ca personal contractual la Directia de Sanatate Publica Dolj , am absolvit un curs de prefectionare pt. calculatoare ECDL organizat de aceasta si vreau sa stiu daca institutia este obligata sa ma mentina ca angajat timp de 3 ani. Exista legislatie in acest sens?
As vrea sa fac filmari gen tutoriale pe diverse teme (arte vizuale, informatica etc.)si apoi sa le vand pe internet cu plata prin card fie indirect prin intermediul situ-rilor precum PayPal sau direct in contul meu fara intermediari, dar nu stiu in ce conditii pot face acest lucru.Ce as putea face pentru a fi legal?
As vrea sa stiu cum pot aduce dovezi in privind valabilitatea examenului de licenta sustinut in vara 2009 la Univ. Spiru Haret Buc. , in momentul de fata avand doar adeverinta de licenta(nu am inplinit 6 luni de la sustinerea licentei pt. a ne elibera diploma de licenta in regim de urgenta).Am colege de servici care au absolvit aceiasi facultate la aceiasi universitate dar in 2008, si lor li se cere acelasi lucru. Noi Toate dorim promovarea conf. studiilor fiind functionari publici. Nu stiu daca institutia unde lucrez are dreptul sa nu ia in considerare stampila
ministerului(MECI) de pe diplome sau adeverintele de licenta.Am documentat si cu Odonanta nr. 10/aug. 2009 unde MECI recunoaste sudiile celor inscrisi in anul I in perioada 2005-2009, dar ni se cere un act legislativ din care sa se specifice ca examenul de licenta este valid.
Daca actionez in instanta nu stiu daca voi avea castig de cauza, pentru ca ANFP ne-au aprobat promovarea(am primit raspuns scris ca suntem acceptate pentru promovare in 10 oct. 2009).