Cesiune creante intre doua firme cu acelasi administrator: As dori sa stiu daca este legal ca un administrator de firma care nu si-a mai putut onora contractele si drept consecinta firma i-a intrat in insolventa are dreptul sa-si transfere creantele carte o a doua firma, la care tot el este administrator, si ulterior sa solicite tertilor sa achite catre noua firma (a doua) debitele pe care le aveau carte vechea firma, fara nici macar a emite vreo factura? Cu alte cuvinte: eu, administrator al firmei A intru in insolventa; apoi tot eu imi deschid firma B si iti cer tie client sa-mi platesti pe firma B datoriile pe care tu le aveai catre firma A, insa fara sa-ti emit nici o factura. Mentionez ca, clientul a avut contract doar cu firma A, care este in insolventa si careia instanta i-a impus sa recalculeze o factura emisa gresit.
As dori sa stiu daca copiii declarati beneficiari ai legii 189/2000, in calitate de urmas al parintilor decedati beneficiaza de scutirea impozitului asupra terenului arabil conform HG 44/2004, art.206 pct b).
Aveam un contract de furnizare gaze naturale cu firma X, in care se mentioneaza ca orice schimbare survenita care afecteaza contractul trebuie anuntata celeilalte parti in termen de 25 de zile. Fara sa ma anunte, firma X, intra in incapacitate de a mai furniza gaze naturale si drept consecinta sunt preluat de o firma Y in calitate de F.U.I (furnizor de ultima instanta), care-mi percepe un tarif cu mult mai mare decat aveam in contract cu firma X. Deoarece firma X a incalcat termenii contractuali, eu am decis sa nu-i achit ultima factura. Le-am explicat ca le voi achita factura in momentul in care ei imi achita diferenta de pret survenita ca urmare ca firma Y mi-a impus un tarif mai mare. Puteam sa evit diferenta respectiva de pret daca ei ma anuntau in timp util ca sa-mi gasesc un furnizor la tarife rezonabile. Evident firma X nu a fost de acord, ba chiar mai mult mi-a inaintat o cerere de chemare in judecata in care solicita sa le achit factura respectiva plus cheltuieli de judecata. Va intreb pe dvs. in acesta speta, in care este evident ca firma X a fost cea care a incalcat initial contractul, am sanse ca instanta sa-mi anuleze plata respectivei facturi si a cheltuielilor de judecata. ....sau mai intai va trebui sa platesc factura+cheltuieli, iar mai apoi sa le deschid o cerere de chemare in judecata pe incalcarea contractului prin faptul ca nu m-au anuntat in decursul celor 25 de zile mentionate in contract si implicit m-au privat de la migrarea la un alt furnizor de gaze, altul decat cel de FUI?
Buna ziua,
Recent, Telekom Romania a transmis beneficiarilor Legii 189/2000 (in cazul meu persecutat din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945) urmatorul comunicat:
„Stimate Client, Conform dispozițiilor legale și noii convenții stabilite cu Casa Națională de Pensii Publice, începând cu data de 1 Mai gratuitățile de care beneficiezi prin decontare direct în factură în funcție de dispozițiile legale în vigoare care îți sunt aplicabile, sunt următoarele:
- Pentru categoriile Persecutați din din motive politice, deportați în străinătate sau prizonieri cuantumul este de 5 euro/lună tva inclus conform :
- Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri;
- Legii nr. 189/2000 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 105/1999 pentru modificarea şi completarea Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările ulterioare.
Această modificare nu este rezultatul politicii de prețuri a companiei Telekom Romania S.A.
Convenția dintre Telekom România, Casa Națională de Pensii Publice(CNPP) și Ministerul Muncii și Justiției Sociale(MMJS) nr. 220219/TKR/TM/CEO/103882//866/11.03.2019//21/04.03.2019, valabilă și aplicabilă la nivel național, a fost încheiată în vederea aplicării prevederilor Decretului-lege nr. 118/1990, Legii nr. 44/1994 și a Ordonanţei Guvernului nr. 105/1999.
Convenția reglementează modul de desfășurare a operațiunilor între Telekom România și Casa Națională de Pensii Publice, prin casele teritoriale de pensii, în avantajul beneficiarilor prevederilor legale menționate mai sus, pentru aplicarea direct în facturile acestora a gratuităților legale la abonamentul de telefonie fixă, cu decontarea ulterioară efectuată de către Casa Națională de Pensii către Telekom România.
Astfel, gratuitatea se acordă direct beneficiarului la fiecare factură emisă de Telekom România care aplică întâi gratuitatea și ulterior o decontează de la Casa Națională de Pensii din bugetul de stat special alocat plății acestor sume. În lipsa unui asemenea mecanism de decontare, beneficiarii ar fi nevoiți să facă demersurile personal fată de Casa Națională de Pensii Publice pentru primirea acestor gratuități.
Beneficiarilor acestor legi nu le-au fost afectate drepturile garantate de actele normative în cauză, aceștia putând obține decontarea în întregime a valorii abonamentului similar beneficiarilor care nu sunt clienți ai companiei Telekom, din bugetul de stat, în relaționare directă cu casele teritoriale de pensii.
Mai mult decât atât, aceasta Convenție nu numai că nu modifică în niciun fel drepturile acordate acestor beneficiari de catre legile speciale mentionate ci stabilește un beneficiu suplimentar pentru aceștia prin aplicarea gratuității direct în factură.
Telekom România este singurul operator de pe piață care suportă financiar, în avans, aplicarea directa la facturare în avantajul clienților săi incluși în această categorie, recuperând ulterior aceste costuri prin decontare de la Casa Națională de Pensii .
Decontarea gratuităților suportate în avans de către Telekom România la abonamentele de telefonie fixă, se realizează de către Casa Națională de Pensii Publice la valoarea unicului abonament de telefonie fixă din oferta comercială curentă a Telekom România, disponibilă clienților beneficiari.
În măsura în care clienții beneficiari doresc să acceseze integral modalitatea de aplicare directă în factură a gratuității, aceștia pot accesa actuala ofertă comercială (cu următoarele beneficii: minute nelimitate incluse, oricând, în rețelele naționale de telefonie fixă și mobilă/rețelele internaționale fixe din Zona SEE și Zona Europa/rețelele internaționale fixe și mobile din SUA și Canada + 100 de minute în rețelele internaționale mobile din Zona SEE și Zona Europa), Telekom manifestând deschidere inclusiv pentru cei aflați în perioada minimă contractuală.
În caz contrar, așa cum am precizat, aceștia pot obține decontarea în întregime a valorii abonamentului similar beneficiarilor care nu sunt clienți ai companiei Telekom, din bugetul de stat, direct de la casele teritoriale de pensii. Această ultimă opțiune își are baza în aplicarea prevederilor legale și ar fi reprezentat procedura standard pentru integralitatea abonamentului în lipsa încheierii Convenției dintre CNPP, MMJS si Telekom.
Mai precizăm că aplicarea directă în factură cu decontarea ulterioară pentru suma de 5 euro nu prezintă vreun avantaj economic pentru Telekom România deoarece contravalorile abonamentelor ce trebuie încasate pentru serviciile prestate de Telekom România rămân aceleași ci reprezintă chiar o suportarea a acestor costuri în avans de către Telekom România.
Cu stimă, TELEKOM ROMANIA”
Asadar Legea 189/2000 prevede la Art.5 puctul f) scutire de plata taxelor de abonament pentru radio și televizor
Ca urmare a comunicatului Telekom de mai sus din 1 Mai 2019 Casa de Pensii sau Ministerul Muncii deconteaza doar 5 Euro/luna (24 lei) desi cel mai mic abonament Telekom este de 6Euro+TVA (aprox 35 lei) .
Va intreb : prin urmare se incalca punctul Art.5, punctul f, deoarece beneficiarii legii 189/2000 nu mai sunt scutiti integral de la plata abonamentului de telefonie ? In caz afirmativ care este solutia si cine se face vinovat de aceasta incalcare : Casa de Pensii, Ministerul muncii, etc …?
Multumesc, Adrian
As avea o intrebare legata de indemnizatia pentru cresterea copilului.
Sunt cadru didactic cu contract de munca pe perioada nedeterminata si de la 1 ianuarie 2017 ma aflu in concediu de crestere a copilului. In cele 12 luni care au precedat concediul de maternitate am beneficiat de o busa postdoctorala POSDRU, in baza unui contract de cercetare.
La sfarsitul proiectului POSDRU am obtinut prin competitie, pentru activitatea de cercetare, un premiu in valoare de 5000 IMPOZABIL, pe care as vrea sa-l adaug la veniturile asimilabile salariilor, dar Agentia de Plati spune ce nu se poate accepta. Repet, E vorba de un PREMIU IMPOZABIL, nu de bursa in sine.
Am gasit peInternet urmatoarea infoarmatie legata de veniturile asimilabile salariilor :
12. (1) În sensul art. 76 alin. (1) și (2) din Codul fiscal, veniturile brute din salarii sau considerate asimilate salariilor cuprind totalitatea sumelor încasate ca urmare a unei relații contractuale de muncă, raport de serviciu, act de detașare precum și orice sume de natură salarială primite în baza unor statute speciale prevăzute de lege, indiferent de perioada la care se referă, și care sunt realizate din:
a) sume primite pentru munca prestată ca urmare a contractului individual de muncă, a contractului colectiv de muncă, precum și pe baza actului de numire:
(i) salariile de bază;
(ii) sporurile și adaosurile de orice fel;
(iii) indemnizații pentru trecerea temporară în altă muncă, pentru reducerea timpului de muncă, pentru carantină, precum și alte indemnizații de orice fel, altele decât cele menționate la pct. 3 alin. (1), având aceeași natură;
(iv) recompensele și premiile de orice fel;
Conform punctului (iv) eu deduc ca m-as incadra la aceasta categorie si ca suma ramasa dupa impozitare, pt care am depus document justificativ, ar trebui luata in calcul.
Va rog sa imi spuneti care este opinia dvs vis-a-vis de aceasta sitatie.
Buna ziua,
Privind plata concediului medical de lauzie de 126 zile as dori sa-mi precizati daca procentul de 85% se calculeaza din suma veniturilor total brut realizate? Mai precis in cazul meu pe langa veniturile salariilare obtinute din institutia in care lucrez as putea adauga alte venituri realizate in cele 6 luni anterior nasterii bebelusului dar intr-o alta institutie, care au fost si ele la randul lor impozitate si pentru care s-a platit CAS, etc….?
V-as ruga sa-mi indicati daca in baza Legii 227/2015 privind noul Cod Fiscal persoanele incadrate la Legea 189/2000 beneficiaza in continuare de scutiri de la plata impozitelor locale pe imobilul de domiciliu cu terenul aferent precum si pe autoturismul proprietate personala?
Mentionez ca unele primarii din tara acorda in continuare aceste scutiri in timp ce altele cum ar fi cea din Tirgu Mures au retras aceste scutiri incepand cu anul 2016.
Va multumesc,
Adrian
Va multumesc pentru raspunsul dvs. in special pentru mentiunea cum ca pct.208 se refera la beneficiarii legii 341/2008. E totul clar. O zi buna. Adrian C.