avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 424 soluții astăzi
Forum Activitate ancageorgescu

Activitate ancageorgescu

NU INTELEG DE CE NU CITESC DOMNII SI urmatoarea reglementare
UNIUNEA COLEGIILOR CONSILIERILOR JURIDICI DIN ROMÂNIA

În temeiul Legii nr.514/2003, privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.867 din 05.12.2003 si a art. 9, 40, 41 si 45 din Constitutia României........ ce reprezinta STATUTUL
Art.14 - (1) Profesia de consilier juridic poate fi exercitata la alegere si prin formele de exercitare independente: cabinete individuale sau societati profesionale de exercitiu liberal al activitatilor de consultanta, asistenta si reprezentare juridica (S.E.L.) numai dupa obtinerea atestatului de libera practica.
(2) Atestatul de libera practica se elibereaza fiecarui consilier juridic în parte la cererea acestuia, de catre Consiliul U.C.C.J.R., dupa verificarea îndeplinirii de catre solicitant a conditiilor prevazute în prezentul statut.
(3) Pot solicita atestat de libera practica doar consilierii juridici definitivi.
(4) În vederea obtinerii atestatului de libera practica consilierul juridic în cauza trebuie sa prezinte urmatoarele acte:
a) actul constitutiv al formei de exercitare independenta a profesiei
b) dovada sediului profesional;
c) dovada depunerii capitalului social;
d) cazier judiciar;
e) cazier fiscal;
f) copia legalizata a actului de studii;
g) certificatul doveditor al calitatii de consilier juridic definitiv, eliberat de colegiu;
h) certificat de sanatate;
i) achitarea taxei stabilita de Consiliul U.C.C.J.R. pentru eliberarea atestatului de libera practica în contul U.C.C.J.R.
(5) Atestatul de libera practica se înnoieste o data la 4 ani, în baza punctajului stabilit de catre Consiliul U.C.C.J.R. în functie de participarea consilierului juridic la stagiile de perfectionare profesionala organizate de colegiu, cât si la simpozioanele si conferintele organizate de colegii si de catre Uniunea Colegiilor Consilierilor Juridici din România.
(6) Punctajul minim anual necesar pentru înnoirea atestatului de libera practica se stabileste de Consiliul U.C.C.J.R. si se comunica tuturor practicantilor profesiei în regim de libera practica.
(7) Denumirea cabinetului individual trebuie sa poarte numele consilierului juridic titular, iar societatile profesionale numele unuia sau mai multor consilieri juridici asociati sau o denumire generica precedata de particula S.E.L.
(8) Societatile profesionale pot fi de tip SRL sau SA, urmând procedura de înfiintare prevazuta de dreptul comun în materie.
(9) Obiectul de activitate al acestor societati profesionale este unic si se circumscrie numai activitatilor juridice - cod CAEN 7411 - iar membrii asociati trebuie sa aiba calitatea de licentiati în drept.
(10) Capitalul social al acestor societati profesionale trebuie sa fie de minim 25.000.000 lei, detinut în proportie de 2/3 de catre asociatii consilieri juridici definitivi.
Se infiinteaza 12 srl-uri. Asociati in cele 12 sunt sc"x"srl cu 5% si sc"y" srl cu 95%. Prin statutul celor 12 srl-uri au numit acelasi administrator ( sa spunem d-na y). Poate fi doamna y sa fie administrator in cele 12 srl-uri? Si mentionez ca vre-o 6-7 au acelasi obiect de activitate (cod caen)
new_2009 a scris:

in ce domeniu veti fi/sunteti licentiata? administratie publica ... atunci este consilier juridic


Conform Legii nr.514/2003 pentru a fi consilier juridic trebuie sa:
Art. 8.
Poate fi consilier juridic acela care indeplineste urmatoarele conditii:
a) este cetatean roman si are domiciliul in Romania;
b) are exercitiul drepturilor civile si politice;
[c) este licentiat al unei facultati de drept;
d) este apt din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei; aceasta conditie se dovedeste cu certificat medical eliberat in conditiile legii;
e) nu se afla in vreunul dintre cazurile de nedemnitate prevazute de prezenta lege.


Deci, in nici un caz nu puteti fi consilier juridic!
art 6 alin(1) lit b. din legea nr.54/2003 spune:
statutele organizatiilor sindicale cuprind prevederi cel putin cu privire la:
...b) modul in care se dobandeste si inceteaza calitatea de membru al organizatie.
Deci, daca statutul prevede ca dvs ca somer sau persoana interesata sau pensionar puteti adera din sindicat e ok
În evidenţele angajatorului figurează un numar de salariaţi cu contracte sau cărti de muncă după cum urmează:
Mai mic de 5 Între 5 şi 10 Între 11 şi 50 Mai mare de 50...........

Si acesta cerinta s-ar putea sa-l fi determinat pe angajator sa nu va elibereze adeverinta in formatul cerut de banca.
Pana una alta fiecare cu bucataria lui interna,nu?

Consider ca angajatorul si-a facut datoria legala eliberandu-va adeverinta de salariat , chiar daca aceasta nu a fost in acord cu ce a cerut banca.
Conducerea sindicatului este formata din 3 membri. Toti, salariati ai aceleiasi unitati.
Unul dintre acestia si-a ''cedat'' orele ce-i sunt alocate prin legea sindicatelor pentru rezolvarea problemelor sindicale (ore ce sunt platite si facand parte din timpul de lucru) celorlati 2 membri din conducere. Ulterior acesta a plecat din societate si banuiesc si din sindicat

Acestia , in acest moment se ocupa in cele 8 ore de program doar de probleme sindicale, dar sunt platiti de societate in baza CIM.
Mai mult, au facut din aceasta un fel de anexa la CIM dar nu stiu daca si este inregistrata ca atare la ITM.
Intrebare:
Este legala aceasta ''cedare'' a orelor, care cumulata cu orele celorlati 2 sa dea timpul normal de lucru in asa fel incat sa se ajunga la situatia ca liderul sa lucreze exclusiv pentru sindicat dar sa fie platit de angajator ?
Si in situatia in care angajatorul din necunoastere si proasta sfatuire a semnat acest acord are vreo cale legala de atac?
multumesc pentru raspuns,am studiat tot ce mi-ati recomandat dumneavostra si tocmai de aceea ,negasind nici o interdictie a, dorit si confirmarea unor colegi (pentru mai multa siguranta).B-)
Multumesc frumos pentru raspuns, si link-urile atasate sunt foarte utile
Am un S.R.L si vreau sa inchei un contract de asociere in participatiune cu 20 de PFA-uri. Prin acest contract eu vin cu spatiu,utilitati,materie prima , si pfa-urile cu munca efectiva si experienta lor in domeniu.
Nu am gasit nici o interdictie legata de acest tip de asociere nici in legea 31/1990 sau codului comercial , si nu stiu daca exista vreo interdictie a pfa-urilor in domeniu (eu una nu am gasit asa ceva) .Daca aveti cunostinte de vreo reglementare care sa interzica acest tip de asociere ca rog ajutati-ma