Buna ziua,
Am un dosar la judecatoria sector 6 contra Politiei rutiere. In acest moment sunt urmatoarele cheltuieli:
- dauna in sine de la accident vreo 5400 lei demonstrata cu deviz de la service;
- expertiza solicitata de judecator 800 lei (copie OP la dosar)
- taxa de timbru de vreo 450 lei (o sa depun la urmatoarea sedinta).
Dauna de la accident este clar ca o solicit sa fie platita de firma de asigurari de pe RCA soferului in cauza.
Intrebarea este: De la cine e mai bine sa solicit cheltuielile de judecata cum ar fi taxa de expertiza si taxa de timbru?
Stiu ca RCA acopera si ”cheltuielile de judecata in cazul in care exista un proces datorat evenimentului rutier”
Eu am solicitat deocamdata plata taxei de expertiza să fie făcută de către intimat (adica Politia Rutiera ca mi se pare logic că a fost decizia lor gresita referitor la vina mea)... Acum s-a mai adaugat și taxa de timbru...
Dar nu stiu cum sa procedez mai corect:
1. Poate este mai bine toate cheltuilile sa le solicit de la asiguratorul RCA, care este Euroins.
2. In realitate, plateste poliția rutiera cheltuieli de judecata sau trebuie umblat și executat?
3. Taxa de timbru aferenta daunei să o cer la plata asiguratorului sau politiei rutiere.
Multumesc anticipat.
In 05.04 este primul termen. In regula, am sa depun confirmarea platii in cadrul sedintei.
Multumesc pentru ajutor.
Buna ziua la toata lumea!
Am o plangere contraventionala impotriva politiei rutiere in judecătoria sector 6. A trebuit sa achit taxa de onorariu expertiza de 800 lei pe care am achitat-o cu întarziere in 19.03 (ultima sedinta fiind pe 22.02) și pana acum nu am avut posibilitatea sa o trimit fiindca am tot fost plecata etc. Urmatoarea sedinta este in 05.04. In situatia asta ce m-ati sfătui:
- var. 1 să mă prezint cu dovada platii la sedinta cu scuzele de rigoare sau
- var. 2 sa trimit o cerere pentru amanare.
apropo, cererea poate fi trimisa doar prin posta sau si pe e-mail?
In ultimile 2 luni mi-a venit factura la mobil surprinzator de mare si le-am solicitat factura detaliata, la care ei mi-au zis ca e contra cost - 6 euro, eu stiam de lucrul acesta inca de la semnarea contractului cu ei,de pe atunci mi s-a parut trasa de par treaba, dar am considerat ca nu osa am nevoie de ea. Am eu o impresie vaga ca nu e chiar legala treaba cu 6 euro. M-am uitat in codul fiscal ce ar trebui sa contina o factura, scrie denumire serviciu etc., bine, nu scrie cat de detaliat trebuie sa fie... dar mie ca la un cumparator de servicii mi se pare normal sa stiu exact pentru ce si pentru cat platesc, pe cand in factura apare doar de ex. 'convorbiri alte retele - 7 euro' etc. Firea dumneavoastra de juristi ce zice la una ca asta. Nu mi se incalca nici un drept de a sti ce servicii am de platit si sa verific daca intr-adevar serviciile facturate mi-au si fost prestate si apoi corect facturate?
Multumesc de raspuns.
Da, asa am si facut.
Am depus contestatie a unui proces verbal la judecat. sect 5 asa cum a scris dl agent constatator care de fapt a gresit ceea ce am si explicat in instanta.
Explicati-mi va rog ce inseamna:
Solutie: Admite excepţia necompetenţei teritoriale a Judecătoriei Sectorului 5 Bucuresti. Declină competenţa de soluţionare a cauzei în favoarea Judecătoriei Sectorului 4 Bucureşti. Cu recurs în termen de 5 zile de la pronunţare.
Trebuie sa ma adresez eu la sect. 4 si sa depun o alta contestatie sau trebuie sa urmaresc dosarul meu deja la sect 4? Sau poate s-a rezolvat treaba?:">
Multumesc anticipat
Poate oare cumparatorul: 1. sa refuze semnarea contractului si 2. sa-mi solicite despagubiri in situatia in care contractul de racordare cu Distrigaz a fost semnat ulterior antecontractului si are ca termen racordarea timp de 12 luni.
1. La momentul semnarii antecontractului nu aveam de unde sa stim cat poate dura. 2. Racordarea in sine nu tine de mine - o face Distrigazul care este un tert.
3.Antecontractul se numeste de 'Vanzare-cumparare' unde eu vand imobilul nici intr-un caz nu prestez servicii de racordare.
Am facut un antecontract de vanzare a unui apartament in vila intr-o zona limitrofa a Buc. La antecontract cumparatorii au insistat sa le bagam gaze si noi am fost de acord insa le-am zis ca nu putem garanta ca vor avea gaze pana la semnarea contractului final.
Am obtinut toate avizele, s-a facut instalatia de gaze, Distrigazul a prelungit coloana de gaze, si a mai ramas ca ei sa faca racordarea propriu zisa. Pe data de 8 febriarie expira anticontractul si cumparatorii nu vor sa semneze contractul pe motiv ca nu sunt gaze.
In antecontract este scris ca apartamentul 'se va preda racordat la toate retelele de utilitati' nefiind specificate care anume. De exemplu noi nu avem canalizare (care este retea de utilitate) dar exista fosa, nu e racordat la reteaua de apa, dar este put cu hidrofor. Apartamentul este racordat la electricitate. Mai exista si alte retele: telefonie, cablu Tv, internet etc. In final de fapt suntem racordati din 'toate utilitatile' la una singura - electricitate.
Logic gandind, apartamentul a fost racordat la utilitatile existente in zona, pentru apa si canalizare s-au gasit solutii alternative. In acelasi fel ca solutie alternativa pentru gaze poate fi centrala termica electrica si plita electrica.
Si atunci intrebarea este: In situatia in care nu este specificat expres la care din utilitati trebuie sa fie racordat apartamentul poate oare cumparatorul sa refuze semnarea contractului motivand ca apartamentul nu e racordat la gaze?
Deci noi ca asociati putem sa angajam un tert (avocatul) si atunci de ce nu ne putem numi pe noi sa reprezentam societatea... Adica reformulat, doar administratorii au dreptul de semnare de astfel de contracte? Noi ca asociati (50+50%) de ce nu putem sa vindem o proprietate a societatii care este de fapt proprietatea noastra?
Pentru contractul de vanzare oricum se face o hotarare aga prin care se decide vanzarea imobilului si atunci sa se mandateze cutarescu si cutarescu (care suntem angajati ambii ca directori) sa semneze actele. Credeti ca se poate?
Suntem 2 asociati si ne-a expirat mandatul de administratori in iulie. La semnarea antecontractului de vanzare a unui imobil (proprietatea societatii) notarul ne-a informat sa ne prelungim mandatele pentru a putea semna contractul de vanzare final. Am depus mentiunea respectiva la Reg. Comertului si ei ne-au dat termen iunie 2010 fiindca judecatorii au fost in greva... Noi in urmatoarele 2-4 saptamani ar trebui sa semnam contractul de vanzare-cumparare, dar nu stiu daca notarul o sa accepte luand in considerare ca mentiunea nu e inregistrata la Reg. Comertului. Oricum in statut scrie ca hotararea AGA numeste administratorii, nu merge doar in baza ei sa semnam contractul? Sau poate numim administratori provizorii? Ce mai putem face? Noi suntem mici dezvoltatori, am si imprumutat bani pentru a termina constructia si acum sa nu mai putem vinde? Am nevoie neaparat de o solutie...