buna seara!
un PFA inregistrat in Romania poate avea punctul de lucru intr-un stat din UE? daca raspunsul este afirmativ, ce impune acest lucru din punct de vedere fiscal?
multumesc!
buan ziua!
o persoana beneficiaza de calitatea de coasigurat, asigurat fiind sotul acesteia. la data de 1 iulie 2014 si-a depuns dosarul pentru pensionare (limita de varsta). pana la data de 08.10.2014 nu a primit decizia de pensionare.
cu ce data trebuie sau trebuia sa fie anuntat angajatorul de catre angajat ca inceteaza calitatea de coasigurat a sotiei?
multumesc!
care este calea de urmat in vederea traducerii si legalizarii actelor de studii superioare emise in Romania? procedura de traducere si legalizare poate fi efectuata de o alta persoana, in conditiile in care titularul documentelor este plecat din tara? multumesc.
in conditiile in care un angajat, pe parcursul angajarii pe un post din domeniul de activitate X pt care are studii superioare de specialitate, obtine diploma de licenta intr-un alt domeniu de activitate, este obligatoriu sa fie inscris in Revisal ultima forma de invatamant absolvita?
in prima faza se prezinta o adeverinta care confirma studiile urmate, diploma de licenta se primeste peste 12 luni. se inscrie in Revisal adeverinta sau este necesara diploma?
multumesc
buan ziua!
in Codul Muncii se prevede dreptul angajatului la concediu fara plata pt formare profesionala sau interese personale. care este durata maxima intr-un an calendaristic pentru condiu fara plata?
am scris generic "responsabil financiar contabilitate" . in statul de functii apare sef serviciu financiar contabilitate resurse umane. este functie de conducere pentru care se acorda indemizatie de conducere si care potrivit reglementarilor din anul 2010 a fost supusa vacantarii la fel ca si functia de director. pana in momentul de fata nu s-a organizat concurs pentru post, fiind ocupat temporar prin numire temporara.
potrivit art. 3 alin 1 din OUG 77/2013 - asigurarea functionalitatii administratiei publice locale, a numarului de posturi si reducerea cheltuielilor la institutiile publice si autoritatii publice, in cadrul unei institutii numarul posturilor de conducere trebuie sa reprezinte maxim 12% din numarul total al posturilor aprobate.
intrebarea mea este: la o institutie publica cu o structura totala de 10 posturi aprobate, la care functiile de conducere sunt director si responsabil financiar contabilitate se depaseste procentul de 12% rezulta ca unul dintre posturile de conducere trebuie desfintate?
buna ziua!
in conditiile in care la data X inceteaza raportul contractual de munca dintre anagajator si persoana responsabila cu intocmirea documentelor de resurse umane, cine intocmeste acesteia din urma actele de lichidare?
multumesc
multumesc pt raspuns. acest lucru l-am mentionat si eu la institutia la care trebuie sa-mi depun certificatul. am spus ca fac copie dupa certificatul cu apostila si mi s-a raspuns sec ca nu este valabil.