avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 763 soluții astăzi
Forum Activitate ellinia

Activitate ellinia

S-a dovedit a fi o procedura foarte greoaie si de durata. S-a facut un contract intre cele doua firme, s-a inregistrat la Finante, prin care ei ne cedau noua dreptul lor de rambursare. Ei au depus decontul de TVA cu rambursare, au avut inspectie fiscala, dupa ce s-au scazut toate datoriile si imputatiile lor, diferenta a intrat pe contul nostru si s-au stins datoriile noastre. Dureaza cam 3,4,5 luni, in functie de norocul pe care il ai. Iar noua ni s-au calculat dobanzi si penalitati la TVA, de astea nu am fost scutiti.
Daca ar fi sa o iau de la capat, nu as mai accepta procedura. De trei ori am avut astfel de cesiuni si nu merita, ca timp, nervi, drumuri.
Răspuns la discuția Problema TVA
Buna ziua!

N-as vrea sa mai deschid un subiect nou, asa ca pun intrebarea aici.

O societate care nu are obiect de activitate turism si detine multe spatii pe care le inchiriaza, factureaza cu tva 20%.
Problema e ca respectiva societate scrie pe facturi "servicii cazare" nu inchiriere. Au schimbat si contractul pe care l-am semnat initial, din contract de inchiriere in contract de prestari servicii "cazare muncitori". Noi suntem beneficiarii spatiului inchiriat. Timp de un an de zile am primit facturi de la ei cu "cazare muncitori" si tva de 24%.
Nu prea mi se pare in regula. Serviciile de cazare nu se factureaza cu 9%?
Au voie sa ofere servicii de cazare daca ei au doar foarte multe spatii pe care le inchiriaza, nefiind unitate de turism?

Ma gandesc ca la urmatorul control de la Fisc, acest tva ne va fi dat jos.

Ca baza legala am gasit art. 140 alin (2) lit f din Codul fiscal, insa se refera doar la sectorul hotelier.

Ma intereseaza daca este alta baza legala prin care cei care factureaza cazare, nefiind unitati hoteliere, sa factureze cu tva 9%.
Multumesc.
Buna ziua!

Am achizitionat un imobil prin licitatie publica facuta de un lichidator. Problema e ca n-am mai reusit sa finalizam actele la notariat. Ne-a epuizat resursele financiare atunci si au trecut cateva saptamani. Avem procesul verbal de adjudecare, si ma intereseaza daca exista vreun termen legal din punct de vedere al lichidatorului in care trebuie finalizata tranzactia, in sensul autentificarii actelor, radiere de la Cadastru si intabularea pe noul proprietar. Plus ca se depasesc si cele 30 de zile in care trebuie declarat imobilul la Taxe si Iimpozite locale.
Multumesc!
Multumesc pentru raspuns!
Buna ziua!

Imi puteti spune, va rog, daca, din Revisal, sau din aplicatia Reges, se poate scoate vreun raport cu salariatii la o anumita data, 15 august 2015, de exemplu. Imi trebuie o lista cu toti salariatii activi la acea data, si nu stiu cum as putea sa o generez.
Multumesc!
Nu trebuie facut la notar. Il redactati dvs., faceti si o decizie a asociatilor prin care se prelungeste sediul social pe cati ani doriti dvs., si mergeti la Registrul Comertului.
Multumesc pentru raspuns! Toate acestea le-am facut deja, sediul social este schimbat in alta localitate, in acelasi judet.
Ma intereseaza daca se mai depune formularul 050 la ANAF! Avand in vedere ca schimbarea s-a facut deja, ni s-a schimbat inspectorul fiscal.
Buna ziua!

O microintreprindere isi schimba sediul social in acelasi judet. Modificarea apare deja la ANAF, prin schimbarea inspectorului fiscal.
Se mai depune formularul 050?

Multumesc.
Răspuns la discuția Anulare stagiu de cotizare
Va multumesc pentru raspuns!
Buna ziua!

Va rog, un sfat, in urmatoarea situatie:

O persoana se pensioneaza din invatamant. Din stagiul de cotizare au fost anulati 16 ani, perioada 1976 - 1992. In 1992 carnetul de munca a fost pierdut, de catre cei de la scoala. La reconstituire, pe baza adeverintelor aduse, la "actul in baza cariua se face inscrierea", deci unde se trece nr. contractului de munca, s-a specificat "adeverinta nr.. din data de ...".
Acum, la analiza dosarului, acea perioada nu a fost luata in calcul, cei de la Casa de pensii spunand ca o adeverinta nu este act in baza careia se face o angajare, si acea perioada a fost anulata. S-au cerut copii dupa contractele e munca. Cei de la scolile respective - toate din mediul rural - au spus ca nu mai au arhivele, ca scolile s-au mutat, s-au comasat, diverse motive.

1. Este posibil ca o scoala sa nu pastreze arhiva de personal timp de 50 de ani? A cui este responsabilitatea?

2. Ar trebui deschisa o actiune in instanta, cu Casa de pensii, in care sa i se solicite sa recunoasca acea perioada drept stagiu de cotizare?