avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 412 soluții astăzi
Forum Activitate gabriel_gavrila

Activitate gabriel_gavrila

Despagubiri materiale si morale accident rutier pieton

buna ziua!
in urma cu cateva zile am accidentat pe trecerea de pietoni, o persoana care era angajata in traversarea stazii regulamentar. victima nu avea nici o vina. vina imi apartine in totalitate, nu am observat pietonul din cauza intunericului (zona nu era iluminata), a marcajului sters si bineinteles a neatentiei.

victima a fost transportata la spital, a fost tinuta sub supraveghere in cursul noptii iar dimineata a fost externata cu mana stanga intr-o atela gipsata. a fost sa scoata certificat medico-legal in ziua urmatoare dar de la medicina legala a fost trimisa la ortopedie fiindca nu a putut prezenta un document (radiografie) care sa sustina diagnosticul. aici este loc de interpretari dar nu comentez...
urmeaza o noua evaluare iml peste 2 saptamani cand gipsul va fi dat jos. alte vatamari majore nu are, nu cred sa depaseasca 90 zile de ingrijiri medicale.
am discutat telefonic zilnic cu victima, ieri mi-a cerut o suma destul de consistenta pentru a-si retrage plangerea penala depusa la politie.
intrebari:
- in cazul unui proces civil (excluzand penalul deoarece pana in prezent nu e cazul) cine plateste eventualele daune materiale si morale? societatea la care sunt asigurat rca? sau instanta poate decide ca aceste daune sa fie achitate proportional de sofer si asigurator?
- cine va fi chemat in judecata? soferul, societatea de asigurari sau ambii?
- daca nu va fi cazul unui proces civil, cum se vor imputa cheltuielile legate de primul ajutor, transport la spital si investigatiile acordate victimei?

mentionez ca alcoolemia a fost 0,00, viteza redusa fiind dupa un sens giratoriu. conditii agravante pt sofer nu au fost.
multumesc anticipat!

buna seara!
doresc sa aflu care este termenul legal de retragere dintr-un contract incheiat cu un profesionist (orange romania).
am gasit diverse informatii care se bat cap in cap: 14 zile (calendaristice) sau 14 zile lucratoare?
ma intereseaza daca termenul de prescriptie este atins. se prescrie creanta dupa 3 ani sau dupa 5 ani?
Buna ziua!
va supun atentiei urmatorul caz:
am depus la CAS Timis in termenul legal de 90 zile cereri pentru rambursarea indemnizatiilor pt concedii medicale. am intocmit si depus un numar de 12 cereri pentru concediile medicale din perioada Ianuarie 2012 - Mai 2013. unele cereri sunt depuse pentru luna anterioara, altele cuprind 2 luni si una chiar 3. spre ex. am depus in aprilie'12 cerere pentru perioada ianuarie-martie 2012.
pana in prezent nu am primit nici o suma din cele solicitate dar nici notificari cum ca sumele solicitate ar fi respinse de la plata.
societatea a facut o adresa catre CAS Timis in aprilie 2015 in care solicita lamuriri privind intarzierile la platile respective. adresa a fost depusa la sediul CAS avand numar de inregistrare. Pana in prezent nu s-a primit raspuns.

Ce este de facut in situatia de fata si care este termenul de prescriptie al acestor obligatii de plata?
Eu stiu ca actul de cesiune a unei creante este valabil de la data la care debitorul a fost notificat despre aceasta cesiune.
am achitat acest debit inainte de a fi notificat (telefonic) despre cesiune. in scris nu am primit nici informatii despre cesiune nici somatii de plata.
nu contest factura UPC de penalitati. mi-o asum in totalitate, e corecta doar ca nu am achitat-o pana acum deoarece nu am avut cunostiinta de emiterea ei. probabil cei de la UPC mi-au trimis-o la adresa unde eu am avut instalate serviciile de la ei, aceeasi cu adresa de facturare.
Doar ca motivul rezilierii contractului a fost tocmai acela ca m-am mutat la o alta adresa unde ei nu furnizau servicii. le-am dus si adeverinta de la primarie cum ca m-am mutat la noua adresa (identica cu cea din buletin). pe baza acestei adeverinte mi-au reziliat contractul fara a percepe despagubiri.

nu stiu in ce masura ma pot trezi cu surprize din partea celor de la Top Factoring. totodata mi se pare ciudat sa fiu contactat la doar cateva zile dupa ce am achitat acele penalitati.
Buna ziua!
In urma cu 2 ani am reziliat amiabil un contract avut cu UPC Romania pe motiv ca urma sa ma mut in alta localitate unde ei nu puteau oferi servicii. toate facturile emise erau achitate la acel moment.
Contractul s-a reziliat la data convenita, echipamentele primite in custodie au fost predate.
Doar ca ulterior acestei date s-a emis o factura de penalitati pentru intarziere la plata in suma de aprox. 17 lei (!!!). Nu achitasem ultima factura de abonament, fiind facturat in avans am asteptat factura de storno de dupa reziliere si am achitat restul de plata. De aici si zilele de intarziere si ulterior calcularea de penalitati.
Mentionez faptul ca nu am primit factura cu penalitatile, nemailocuind la acea adresa. UPC Romania avea noua mea adresa, aceasta fiind indicata la momentul rezilierii, dar nu am primit nici o factura.
asta se intampla in urma cu 2 ani.
saptamana aceasta am fost la UPC pt a ma informa despre posibilitatea incheierii unui nou contract, urmand a ma muta intr-o zona unde ei ofera servicii. dupa verificare d-na de la vanzari UPC imi zice ca figuraz cu o restanta de 17 lei si imi printeaza factura la cerere. m-am lamurit ce e cu ea si am achitat cei 17 lei imediat.
Doar ca azi sunt sunat de la Top Factoring pt acea restanta. Contractul a fost cesionat catre ei in urma cu ceva timp. Le explic faptul ca am achitat debitul respectiv la casieria UPC in urma cu cateva zile dar ei sustin sus si tare ca lor trebuie sa le achit suma respectiva + penalitati.
Mentionez faptul ca nu am primit nici o informare pana acum cum ca acel contract a fost cesionat.
Au trecut la amenintari cu diverse forme -legale- de executare etc. Le-am dat ignore si le-am inchis telefonul.

Intrebarea mea este: ma pot trezi cu executare silita/poprire pe cont din partea Top Factoring pt cei 17 lei pe care i-am achitat deja la casieria UPC?
Răspuns la discuția Prelungire contract RCS-RDS
intrebam daca este legala aceasta practica.

posibilitatea de a alege alt furnizor e mai mault sau mai putin viabila.
Buna ziua!
va supun atentiei modalitatea prin care RCS-RDS prelungeste contractele clientilor.
nu stiu cat de legala este aceasta practica.

deci, avem asa:
pe acelasi cod de abonat avem contract(e) pentru 4 servicii: TV, NET, Tel Fix si Digi Mobil incheiat in anul 2014 (exemplu).
acum sa zicem ca vreau sa-mi iau telefon in cadrul serviciului Digi Mobil. desi acest serviciu poate functiona independent de celelalte servicii nefiind conditionat tehnic de acestea, RDS imi prelungeste contractul pentru toate serviciile:

\" achizitionarea serviciilor/telefoanelor mobile si acordarea reducerilor promotionale in conditiie prezentei oferte se realizeaza cu prelungirea tuturor serviciilor care formeaza obiectul contractului.\"
acest lucru e prevazut in toate actele aditionale incheiate din vara lui 2014 pana in prezent intre RCS-RDS si clientii sai.

chiar daca am incheiat initial contract pt 3 servicii fixe (net+tv+tel fix) si ulterior am incheiat contract si pt telefonie mobila care ulterior a fost modificat prin act aditional la contractarea unui numar de telefon suplimentar, m-am trezit cu contractul prelungit pentru toate serviciile! prelungirea s-a facut in baza actului aditional.

la orice modificare a contractului (achizitie servicii suplimentare, modificari abonamente) apare aceasta prevedere in actul aditional.

momentan nu am probleme cu furnizorul de servicii dar nu mi se pare legala aceasta practica.
Răspuns la discuția Licitatie bunuri executate silit
deci sa inteleg ca dupa achitarea cautiunii pot sa ma prezint la licitatie si in prima faza (cea la care licitatia incepe de la 75%) sa fac o oferta la putin peste 30% din valoarea de pornire initiala?
in contextul in care se presupune ca vor fi cel putin 2 persoane prezente la licitatie si nici una dintre ele nu ofera pretul de pornire (acela cu 75%) se trece la licitatie cu strigare pornind de la 30% din pretul de evaluare?

in ce conditii voi fi obligat la plata TVA?