Din februarie 2014 beneficiez de stimulent inserție, din mai multe motive am ales să schimb locul de muncă astfel, la primul angajator am solicitat concediu fără plată începând cu 8.12.2015 ( pe o perioadă de trei luni). La noul angajator am certitudinea ca de maine 11.12.2015 ,semnez contractul. Având în vedere ca sunt trei zile la mijloc, mai pot beneficia în continuare de stimulent.
Sunt angajat cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată si vechime de 2ani si 6 luni in cadrul unei societăți din industria chimică, cu un număr înitial de ~800 angajați, beneficiez din 02.2014 de stimulent inserție.
Din lună mai anul curent a încetat procesul de producție, a urmat o restructurare în masă a personalului. Eu am fost contactat telefonic ( mediind de serviciu) mi-sa solicitat urgent ce aleg șomaj sau concediu fără plată timp de jumătate de lună, inițial am amânat răspunsul. Am contactat agenția pentru plăti și inspecție șociala ei m-au informat ca dacă aleg variantă fără plată va trebui să returnez jumătate din valoarea stimulentului iar în cazul șomajului nu mai beneficiez stimulent. Având dubii despre obligarea depunerii cererii pentru concediu fără plată am contactat și inspectoratul teritorial de muncă, care mă informat ca nu este legal să fiu obligat să solicit concediul fără plată de asemeni nu aveau informații ce se întâmplă în cadrul societății referitor la restructurare, m-au invitat să depun o plângere nu sub anonimat astfel să poată face o verificare la sediul firmei ( de parcă din oficiu nu puteau să se sesizeze), ulterior am mers și la birourile societății unde am prezentat situația, ei m-au liniștit precizând ca vor platii cotizațiile întregi urmând ca salariul încasat de mine va fi afectat, astfel nu vor fi probleme cu acordarea stimulentului.
Au urmat trei luni cu salariul diminuat 50% apoi până în prezent reducerea este 25%. Nu știu cât de legală este această metodă de reducere a cheltuielilor dar precizez ca suntem ~200 de angajați în această situație, am lucrat primele trei luni 50% din totalul orelor de regim normal iar acum 75%.
Problema mai gravă este ca au început să se acorde fracții de salariu de 50% din cei 50% și respectiv 75% o dată la lună astfel situația la zi a salariului este următoarea :
Fracție 50% din 75% lună august neacordate;
75% septembrie neacordat;
75% octombrie neacordat;
Ultimul salariu acordat pe 22.10.2015 50% din cadrul 75% aferent lunii august.
Mai precizez ca sunt încadrat cu un salariu de 1860 + 10% vechime, am 33 ani studii medii cu diplomă de bac.
Pot face ceva pentru acordarea salariului la zi. În cadrul societății nu am rezolvat nimic chiar dacă am ajuns la manager în audiență.
Problemele încep în :
2013 prima jumătate a lunii iulie.
Datorită unui defect iremediabil a echipamentului decid rezilierea contractului servicii internet ( sunt persoană fizica , perioadă nedeterminată a contractului încheiat cu o firmă locala) prin depunerea unei cereri la casierie.
În august achit.
În octombrie firmă locală este preluată de o firmă națională ( clienții nu sunt anunțați, personal fiind în continuare client cu serviciul de televiziune).
În noiembrie am fost anunțat , printr-un mesaj sms ca am restanțe de 150 lei aferent a trei luni serviciul de internet. Merg la casierie sunt îndrumat să contactez serviciul relații clienți din cadrul callcenter-lui, aici sunt informat ca nu au primit cerere de reziliere, îi informez ca nu au cum să primească din moment ce eu am reziliat anterior datei la care au preluat, sunt trimis la caserie, aici mi-se promite rezolvarea.
Urmează achitarea lună de lună a serviciului tv și întrebarea "sa rezolvat acea situație?" de fiecare data același raspuns " da sigur, stați liniștit"
:(
2014 : Sa creat al doilea ghișeu de caserie, în una din luni urmând să achit ca deobicei sunt întrebat ce achit lună curentă sau 150lei :OO
Urmează același șir de evenimente contactez relații clienți sunt trimis la caserie...
În urma unei verificări a arhivei de e-mailuri se găsește un răspuns din lună noiembrie 2013, de la un reprezentant (nu știu al cărei firme cea locală sau națională) care i-si asuma rezolvarea cazului, dar nu se găsește cererea de rezilierea care a fost trimisă pe e-mail.
Tot în 2014 primesc un plic de la un birou de avocatură local sunt invitat să achit sumă restanță într-un interval de timp în caz contrar voi achita și o taxă în valoare de 1000 lei mediind precizat nimic de instanță sau executare, nu m-am putut abține și am contactat telefonic acel avocat care nu cunoștea cazul meu dar insista și spunea în mod repetat "dacă nu ăți respectat datele contractuale".
2015 sunt informat de o firmă de recuperări despre faptul ca am fost preluat de către dumnealor și mă invita să achit acea sumă.
Mai pot face ceva în acest caz. Din 2014 am știut ca aici se va ajunge cu toate ca prima caserita și la oră actuală confirma verbal ca a primit și a transmis cererea.
Credeti ar mai putea fi făcut ceva pentru remedierea problemei nefiind nevoie să achit acea " restanță"
Doresc sa vand un teren agricol, format din 2 tarlale diferite inscrise in doua titluri de propietate diferite (aflate pe raza unei singure comune). Dreptul de proprietate este dovedit de 2titluri de proprietate emise pe numele tatalui (in prezent decedat) si al fratelui sau fiecare cu o cota de 1/2 astfel: 1.mostenitori ai mamei lor si 2.mostenitori ai unui bunic. terenurile sunt identice ca suprafata asa ca ei au luat hotarara ca fiecare sa lucreze cate o parcela intreaga si nu jumatate cu jumatate asa cum este legal, de aici si unele confuzii de identitate ale terenurilor.Deasemeni exista si un certificat de mostenitor (intocmit la succesiune in urma decesului tatalui meu) incheiat in urma cu 2ani , din care reiese mostenitori legali sotia supravietuitoare 2 fii(un al 3-lea a renuntat la succesiune in fata notarului) din care unul minor.
Odata ce am luat hotararea au inceput sa apara si unele probleme. Am un contract de arenda incheiat pe acest teren, arendasul ofera o suma derizorie si refuza sa semneze un inscris din care sa reiasa ca este deacord cu vanzarea terenului catre al doilea client. Am fost cu toate actele necesare la o persoana care intocmeste CF pentru a-mi se oferi detalii despre situatia acestui teren, de aproximativ o saptamana nu am primit nici un raspuns. Al doilea cumparator vrea sa grabeasca un pic procedura si mi-a propus sa-l imputernicesc sa se ocupe dumnealui de intocmirea formalitatilor. Ce riscuri apar in situatia data? in aceasta imputernicire pot cere ca din momentul intocmiri ei plata impozitului si a altor taxe pentru acest teren sa revina in seama viitorului propietar?
doresc sa radiez atat din circulatie cat si de la organul fiscal un autoturism care a fost predat la remat in urma cu 5 ani (atestat de o adeverinta in care apare un numar de omologare si denumirea "deseu fier caroserie dacia"), tot de atunci sau de un timp mai mare nu sa mai platit ITP , rovignierta sau asigurare dar la impozit sa platit an de an. Am numerele de inmatriculare si certificat de inmatriculare, CIV nu i-l gasesc, autoturismul este inregistrat pe numele tatalui meu decedat din 2oo1. Avand in vedere scoaterea lui din evidenta tuturor organelor abilitate este necesar scoaterea unui duplicat CIV, care presupune si dovada anuntului ca pierdut in monitorul oficial? Trebuie sa ma complic asa de mult sau mai exista si alt demers?
a aparut o situatie neasteptata, fratele care nu accepta intelegere sa razgandit, data situatia de fata se poate face succesiune deasemeni iesire din indiviziune prin notariat? daca raspunsul este afirmativ vreau sa stiu daca vacanta judecatorilor afecteaza cu ceva aceasta procedura? Intentionez sa pornesc aceasta procedura dupa data de 1 iunie
mama a obtinut pe cand ambi ei parinti traiau o parte din teren-ul extravilan, am gresit eu neavand actele la indemana atunci cand am formulat subiectul, imobilul de la tara a fost obtinut din cate stiu dupa decesul bunicului, ceilalti frati ai mamei au renuntat si cu bunica(decedata) sa facut o clauza de intretinere.
Buna ziua, cer consiliere in subiectul prezentat in continuare.
De aproximativ 2 ani urmaresc sa intru in posesia actului de propietate a imobilului in care locuiesc. Incep prin prezentarea principalelor date la care se refera acest subiect:
- persoane implicate in dezbaterea dreptului de propietate: tatal decedat, mama, eu si doi frati dintre care unul minor;
- doua imobile
*imobil + teren intravilan situat in zona rurala;
-propietari: mama mai putin de jumatate obtinut de la bunicii mei; tata +mama cealata parte mai mare de jumatate obtinuta prin succesiune;(nu stiu procente exacte,nu am momentan act la indemana)
*imobil situat in zona urbana (apartament);
- propietari tata si mama
Fiecare dintre noi avem urmatoarele obiective:
eu doresc act de propietate la imobilul + teren intravilan situat in zona rurala;
frate-le minor celalalt imobil (apartament)
frate mijlociu despagubit prin sulta
mama doreste sa ramana in apartament cu fratele minor
Eu sunt dispus sa achit tot ce tine de acest procedeu (taxe, comisioane), tot eu despagubesc frate mijlociu.
Intre mine si frate-le mijlociu nu exista intelegere, el doreste sa fie despagubit cu o suma echivalenta cu jumatate din valoarea imobilului + teren aflat in zona rurala, cea ce consider exagerat si nu sunt deacord deoarece eu am investit in imobil in perioada de 6-7 ani cat am stat in acest imobil (modernizare,renovare, intretinere, contract-are utilitati,etc.).Eu intetionez, in urma succesiuni, sa fac schimb de parti cu fratele minor( a se intelege partea mea din apartament o cedez minorului in schimbul partii lui din casa in favoarea mea).Exista intelegerea ca mama sa-mi cedeze toate partile dansei din casa in schimb eu despagubesc fratele mijlociu cu privire la drepturile acestuia in apartament.
Am mai avut o discutie cu un avocat, la cere a fost prezenta si mama, din care am retinut ca fiecare din copii ni se atribuie cate 5/64 parti din imobil + teren din zona rurala.
Inchei acest subiect printr-o ultima precizare, am avut anul trecut o tentativa de a incepe prin succesiune la notariat (exista intelegere intre parti), dar am esuat prin refuzul achitari de catre fratele mijlociu a unor taxe + amenzi catre consiliul local, de unde trebuiau eliberate certilicate fiscale, am dorit si doresc sa achit eu aceste taxe + amenzi. O ultima precizare, in cazul in care ma sfatuiti sa actionez in justitie, eu impreuna cu sotia lucram in strainatate si nu pot fi prezent in tara mai mult de o luna.
Astept raspunsuri cu privire la pasi pe care trebuie sa-i urmez.
buna ziua,
Doresc sa stiu daca pot cotiza personal la cartea de munca, nu lucrez nicaieri. Doresc acest lucru deoarece am in vedere nasterea unui copil, si doresc sa beneficiez ulterior de indemnizatia de crestere copil. In vederea unui raspuns afirmativ, mai doresc sa stiu cui trebuie sa ma adresez pentru acest lucru.
multumesc anticipat