avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 414 soluții astăzi
Forum Activitate stelyan

Activitate stelyan

va multumesc dl Mircea pt raspuns si, v, as ruga sa mai ma lamuriti cu ceva..... m, am pensionat medical in 1993 din campul muncii cu pensie de invaliditate de gradul 2...nu pensie sociala.. cu toate ca nu aveam lucrati decat 6 ani si cateva luni... iar dupa 17 ani cand am trecut la alt grad de invaliditate mi sa dat pensie sociala??....si nu cum am avut inainte de a avea acel grad?... cam asta ar fi ideea...... multumesc inca o data

Carp Mircea a scris:

Nu.
De la pensie de invaliditate se poate trece doar la cea de limita de varsta.
Limita de varsta la 65 ani.
La orice forma de pensionare ati trece, va veti incadra tot timpul la indemnizatia minima pentru pensionari, care astazi are valoarea de 800 lei.

buna ziua,am 55 de ani si sunt pensionat medical din 1993 cu gradul 2 de invaliditate pana in 2010... din 2010 pana in 2020 am fost trecut la gradul 1 de invaliditate....... mentionez ca inainte de pensionare am muncit 6 ani si 5 luni... din 2020 am fost trecut la gradul 2 de invaliditate cu o pensie sociala..... intrebarea mea este...... indeplinind stagiul de cotizare as putea cere trecerea de la pensia sociala la o pensie normala de boala in sistemul de pensii si recalcularea ei...?.......... multumesc
buna ziua.....daca se poate o informatie as dori si eu.......sunt internat de patru luni la un sanatoriu pentru plamini(valea iasului)...dupa 90 de zile am mers cu concediul medical la comisia de expertiza pentru al aviza....intrebarea mea este.....care este nr de zile medical pe care trebuie sa le am pentru a putea depune dosarul de pensionare medical ?......multumesc